Versterker voor EV ZX3

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonight
    • Dec 2009
    • 7

    Versterker voor EV ZX3

    Hallo,

    Ik ben opzoek naar een versterker voor de EV ZX3 600watt later ook voor meerdere speakers gaan gebruiken waarschijnlijk.
    Nou had ik me oog laten vallen op de Crown XLS1200,Crest CPX 2600 en de EV Q66II..
    Mijn budget is dan ook rond de €550,-, heeft iemand ervaring met deze versterkers, of adviseer een andere versterker.

    Groet
    Kai
    Last edited by Tonight; 01-03-11, 20:01.
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

    #2
    Ik zou er een EV CP2200 op zetten! Perfecte versterker hiervoor!

    Paul
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

    Comment

    • Tonight
      • Dec 2009
      • 7

      #3
      Zeker mooi, maar buiten ons budget.!

      Comment

      • Ws Soundexpresse
        • Jun 2001
        • 1007

        #4
        wellicht 2e handsje dan?

        Mijn ervaring met de nieuwe q-lijn is overigens ook erg goed, echter past de cp-2200 beter bij de kastjes, zeker als je er meer wil gaan gebruiken op 1 versterkerkantje.
        Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

        Comment

        • 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

          #5
          Er zijn natuurlijk legio versterkers geschikt voor deze luidsprekers.
          Je moet er gewoon op letten dat deze voldoende vermogen levert, liefst een tikkeltje meer dan noodzakelijk zodat de versterker niet al te zwaar hoeft te werken. Let verder op betrouwbaarheid, gewicht en geluidskwaliteit en maak hierin voor jezelf een afweging (spreekt voor zich, lijkt me). Verder vind ik het zelf vaak belangrijk dat er enige eenheid in je systeem is, dus welke versterkers heb je momenteel nog meer?

          Het bestaat niet dat een versterker perfect aansluit op een luidspreker, of je moet het echt hebben over processorgestuurde-speciaal erbij ontwikkelde-dingen. Een versterker kan niet 'voelen' van; hee, potjandorie, ik heb er een ZX-3 aan hangen.

          550 euro is in ieder geval geen vetpot, dus ik zou ook zeker tweedehands overwegen!

          Mvg,

          Teun
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

          Comment

          • Tonight
            • Dec 2009
            • 7

            #6
            Verders heb ik nog de EV ZXA1, actief dusz

            Comment

            • DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

              #7
              Originally posted by 4AC
              Een versterker kan niet 'voelen' van; hee, potjandorie, ik heb er een ZX-3 aan hangen.
              Jawel dat voelt hij wel, hij weet alleen niet dat dat ding zx-3 heet.
              Het impedantie verloop van een speaker doet er wel degelijk toe.

              Dus er zijn wel degelijk combinaties die beter presteren zonder dat je dit uit de specificaties kunt halen.

              Comment

              • Tonight
                • Dec 2009
                • 7

                #8
                Originally posted by DJ Antoon
                Dus er zijn wel degelijk combinaties die beter presteren zonder dat je dit uit de specificaties kunt halen.
                Wat is jou mening over welke versterker.

                Comment

                • 4AC
                  • Nov 2007
                  • 1791

                  #9
                  Originally posted by DJ Antoon
                  Jawel dat voelt hij wel, hij weet alleen niet dat dat ding zx-3 heet.
                  Het impedantie verloop van een speaker doet er wel degelijk toe.

                  Dus er zijn wel degelijk combinaties die beter presteren zonder dat je dit uit de specificaties kunt halen.
                  Uiteraard geldt dit niet voor de impedantie, dat bedoelde ik dan ook niet.
                  De versterker kan echter niet 'voelen' of het een grote, kleine, zware, hoog vermogen etc etc luidspreker is.

                  Mvg,

                  Teun
                  uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                  Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                  Comment

                  • DJ Antoon
                    • May 2005
                    • 1681

                    #10
                    Originally posted by Tonight
                    Wat is jou mening over welke versterker.
                    Ik heb geen ervaring met de zx-3. Als dit een top kastje is met maar weinig laag? dan zal het niet zo kritisch zijn.
                    Pak dan bijvoorbeeld in ieder geval geen beest als een ma5002 of een crest 9001, aangezien dat niet de beste versterkers zijn voor top hoog.

                    De andere adviezen van sps en ws kunnen dus best goed zijn.

                    Comment

                    Working...