tips voor nwe geluidsset theaterzaal

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mhw
    • Mar 2011
    • 5

    tips voor nwe geluidsset theaterzaal

    Hoi,

    ben op zoek naar vervanging voor de huidige geluidsset in mijn theaterzaal. De bestaande set is een Dynacord P1050 versterker (2x 500w), 2 Dynacord SRX 12.3 topjes en 2 Dynacord SRX 118 subs. De zaalcapaciteit met podium is ca. 150 en met tribune 75. Er staan qua muziek veel jazz, en semi akoestische bands, weinig tot geen rock en verder worden en wat koren, piano en gewoon spraak versterkt. Het is een lage, droge zaal. Wat zijn goede opties voor een budget rond de 5.000 euro (ex btw)?

    Merel
  • Lynx
    • Nov 2010
    • 94

    #2
    Ik ben een redelijke fan van HK Audio voor dit soort toepassingen.

    Je zou kunnen kijken naar een Elias PX. Deze heb ik laatst geinstalleerd in een zaal / aula van een school. Ik denk dat de ruimte groter is dan die van jou.

    Het geluid van deze set is zuiver en er zit meer power in dan je denkt.

    Deze set past prima in je budget, is hufter proof en kan ook nog eens ergens anders ingezet worden omdat het een aktieve set is.

    Deze set kan je eventueel ook bij F**dback beluisteren.

    Comment

    • RayM
      • Jan 2006
      • 742

      #3
      Ga vooral luisteren. Vraag demo's aan of ga naar een andere (vergelijkbare) locatie. Laat je niet overvoeren hier door de vele merken en types die hier waarschijnlijk weer voorbij komen.
      Stel jezelf eerst de vraag was de huidige set voldoende wat vermogen betreft?
      Wil je een gepowerde set of met losse amps. Actief of passief aangestuurd?
      Dan heb je in ieder geval een richting.

      Succes!

      Enne.. graag wat meer info in je profiel. Wordt hier zeer op prijs gesteld.
      Heerlijk die stilte

      Comment

      • Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

        #4
        voor spraak, en alles wat met stemmen te maken heeft, (en vooral de nuances in stemmen, en intonaties) denk ik dat die 5000 euro erg optimistisch zijn.

        Ik zou die dynacord dan als inruil meenemen in je budget, daarmee kom je waarschijnlijk een beetje positiever uit.

        Comment

        • mhw
          • Mar 2011
          • 5

          #5
          Ik ben me bewust van het feit dat 5000,- voor een echt goede set aan de lage kant is... heb tot nu toe ook alleen nog maar sets gevonden die het dubbele zouden moeten kosten (Nexo, Meyer, MB). Er moet helaas bezuinigd worden en ik moet ook met goedkopere opties komen... daarom de vraag welke sets evt. in aanmerking komen net onder de echt dure merken.
          Inruil is trouwens ook geen slecht idee, scheelt altijd iets.
          En ik ga zeker luisteren, zou het liefst drie verschillende setjes willen uitproberen in de zaal. En wat vermogen betreft, dat zou wel iets meer mogen maar een flinke rock en roll set hoeft er niet te staan...
          Actief of passief... de set die er nu staat is passief. Maakt het verschil in de geluidskwaliteit of een set actief of passief is?

          Comment

          • Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

            #6
            Waar ergens zit je? Ben ernstig geïnteresseerd, om eens wat demo's te komen bijwonen.

            Comment

            • BJD
              • Oct 2007
              • 771

              #7
              Ik heb zelf goede ervaringen met Acoustic Line (A6, TSM12/TSM15, Galeo) en ik zou dan ook zeker overwegen dit merk mee te nemen in je vergelijking. Echter zoals reeds al is aangegeven: er zijn véél merken welke vaak ook goede producten maken, dus het is lastig om een juiste keus te maken. Je kan overwegen om je huidige versterker een goede schoonmaakbeurt te geven en daarna in te zetten op de nieuwe set. Bij te weinig vermogen koop je een losse amp voor het sub er bij.

              Comment

              • Overdrive
                • Feb 2002
                • 717

                #8
                Hoi Merel,

                Ik zie dat je in Groningen zit. Ik heb persoonlijk erg goede ervaringen met RCF, helemaal actief dus geen last meer van apparte versterkers, processors, etc. Met RCF zijn er diverse passende oplossingen te vinden binnen je budget. Als je serieus geinteresseerd bent breng ik je graag in contact met een bedrijf die diverse RCF sets heeft staan en bereid is je een demo te geven op lokatie.

                Joost

                Comment

                • SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

                  #9
                  Originally posted by mhw
                  Hoi,

                  ben op zoek naar vervanging voor de huidige geluidsset in mijn theaterzaal. De bestaande set is een Dynacord P1050 versterker (2x 500w), 2 Dynacord SRX 12.3 topjes en 2 Dynacord SRX 118 subs. De zaalcapaciteit met podium is ca. 150 en met tribune 75. Er staan qua muziek veel jazz, en semi akoestische bands, weinig tot geen rock en verder worden en wat koren, piano en gewoon spraak versterkt. Het is een lage, droge zaal. Wat zijn goede opties voor een budget rond de 5.000 euro (ex btw)?

                  Merel
                  Wat is eigenlijk de reden om te gaan vervangen?
                  Met andere woorden: Waarin schiet je huidige set tekort?

                  Het antwoord op die vraag zal leiden tot betere adviezen dan sommige djumps into merken en types die al gegeven zijn.

                  Paul
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                  Comment

                  • esound
                    • Oct 2004
                    • 193

                    #10
                    electro voice live x

                    Comment

                    • SPS
                      • Mar 2004
                      • 1662

                      #11
                      Originally posted by esound
                      electro voice live x
                      Kijk, dat bedoel ik nu. Wat heb je hier nu aan?
                      Ik kan ook roepen: Dynacord variline of iets dergelijks.
                      Lost dat het probleem van de TS op? We weten haar probleem niet eens.

                      Paul
                      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                      Comment

                      • 4AC
                        • Nov 2007
                        • 1791

                        #12
                        Het is een haar! Een zij! Een vrouw!
                        Op het J&H forum!
                        Dat mag ook in de krant...

                        Mvg,

                        Teun
                        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                        Comment

                        • mrVazil
                          • Mar 2010
                          • 330

                          #13
                          sterker nog, dat verdient een standbeeld

                          Comment

                          • Peeterss
                            • Mar 2009
                            • 66

                            #14
                            Geluidset theater

                            Goedenavond Merel,

                            Wij werken met diverse merken o.a. ook met LAN en kregen vorige week een mailing m.b.t. opruiming van de demo modellen tegen hele interessante prijzen. Het is dat ons geld nu een beetje op is, maar goed, misschien wel iets voor jou? En volgens mij zit daar in de buurt ook nog een dealer van Nexo en Meyer in Groningen. Wellicht second hand? Je zou eens contact kunnen opnemen, Groningen is voor mij een beetje ver, anders had ik graag even een demo gegeven, echter zitten zij ook in Groningen en is dit wellicht interessant voor je, trouwens zoals ik lees, met garantie. Denk dat je erg leuk LAN setje kunt krijgen voor jouw beschikbare budget.

                            Ps: Je had eigenlijk mee moeten bieden op de veiling van AVL in Leek, had je een leuke set van Nexo kunnen hebben voor weinig zoals ik lees van andere forum gebruikers. Kijk niet naar het aantal wattages o.i. maar ga echt luisteren naar het merk, zodat je zelf ook overtuigd bent en.... geld kan je maar één keer uitgeven.

                            succes met zoeken Merel

                            Comment

                            • mvdwerff
                              • Sep 2010
                              • 144

                              #15
                              Even een toevoeging:

                              Merel is hoofd techniek in het USVA theater in Groningen, een zeer mooi, klein en knus theatertje. Het is echter een zaal met zeer weinig hoogte.
                              Huidige set staat op sub - top met stok ertussen.

                              offtopic:
                              Er leuk je weer eens te spreken Merel! en helemaal je te ontmoeten op het forum!
                              //offtopic

                              Ik zou kijken naar een setje Nexo PS10's, met de bijbehorende processoren en subs. Tweedehands wel te vinden voor deze prijs.

                              Hadden jullie trouwens niet altijd met Noorderslag een setje linearraykasten in het grid hangen? Alcons LR14?
                              Last edited by mvdwerff; 01-03-11, 23:01.
                              Mark van der Werff
                              Eventpower mobiele stroomvoorziening

                              Comment

                              Working...