QSC GX3 maakt lawaai

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SH1000
    • Dec 2009
    • 220

    QSC GX3 maakt lawaai

    Hallo

    Ik heb zojuist een nieuwe QSC GX3 versterker binnengekregen. Hij zal gebruikt worden als monitorversterker en vrijdag wil ik hem tijdens een optreden eens rustig uitproberen.

    Uit de verpakking eerst even aangezet (nieuw speelgoed he ) maar wat me direct opvalt is dat de ventilator wel erg veel herrie maakt. Komt vast niet boven de band uit maar thuis hoor ik hem op 10 m duidelijk en als mijn woonkamer wat groter was geweest op 30m ook, zelfs als de tv aan staat hoor je hem heel duidelijk. Blazen doet ie overigens ook goed...

    Hij wordt straks ingebouwd en in het cafe hoort niemand het maar is dat normaal?

    tnx voor je reply
    Good is the enemy of Great
    [Jim Collins]
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

    #2
    Zelfde ervaring hier!

    Daarom weer weggedaan.....

    Paul
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Zit er geen temperatuur geregelde fan in dan?
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • SH1000
        • Dec 2009
        • 220

        #4
        Originally posted by MusicXtra
        Zit er geen temperatuur geregelde fan in dan?
        Volgens mij niet, zo "koud" uit de doos aan het net gehangen en blazen maar...
        Good is the enemy of Great
        [Jim Collins]

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Dan is er flink bezuinigd.
          Maakt voor PA meestal ook niet uit maar voor thuisgebruik is het erg storend.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • SH1000
            • Dec 2009
            • 220

            #6
            Originally posted by SPS
            Zelfde ervaring hier!

            Daarom weer weggedaan.....

            Paul
            Hey Paul,
            Als ik jou zo hoor dan ben ik bang dat ie bij mij ook niet lang blijft staan...

            Maken je huidige versterkers veel minder lawaai? Ik kan me niet herinneren dat ik de versterkers in jouw set zo heb horen blazen ??
            grz
            Last edited by SH1000; 22-02-11, 23:47.
            Good is the enemy of Great
            [Jim Collins]

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Moet trouwens wel in de handleiding staan of de fan temperatuur gestuurd is. Vaak zijn de goedkopere modellen met een tweetraps sturing uitgerust.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • I.T. drive in
                • May 2009
                • 352

                #8
                Zijn dit dezelfde ventilators die ook in computer behuizingen zitten?
                Als je 12 volt zijn, en je bent een beetje handig, koop je zo'n superstille pc fan en schroef je die erin.
                Dan moet je wel op de luchtverplaatsing letten.

                Comment

                • SH1000
                  • Dec 2009
                  • 220

                  #9
                  Originally posted by MusicXtra
                  Moet trouwens wel in de handleiding staan of de fan temperatuur gestuurd is. Vaak zijn de goedkopere modellen met een tweetraps sturing uitgerust.
                  Ik kan er nog weinig over vinden behalve "the fan speeds up in response to heavy use" en speeding up lijkt me niet geruislozer....

                  Als je 12 volt zijn, en je bent een beetje handig, koop je zo'n superstille pc fan en schroef je die erin.
                  Dan moet je wel op de luchtverplaatsing letten.
                  Ik heb nu nog gewone en "money back" garantie dus openschroeven doe ik maar niet.
                  Last edited by SH1000; 22-02-11, 23:37.
                  Good is the enemy of Great
                  [Jim Collins]

                  Comment

                  • Hansound
                    • Apr 2006
                    • 832

                    #10
                    Das toch wel jammer want als je de amp dus op laag volume gebruikt staat ie constant te blazen,
                    Het is inderdaad heel cheap want op een Ev CP2200 staat de ventilator gewoon stil totdat je m echt gaat belasten, en dat zijn toch ook geen hele dure amps.

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      #11
                      Originally posted by SH1000
                      Ik kan er nog weinig over vinden behalve "the fan speeds up in response to heavy use" en speeding up lijkt me niet geruislozer....
                      Lijkt op een tweetraps aansturing, als je de versterker flink belast kan hij nog een tandje bijzetten.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

                        #12
                        Tja, voor een nieuwe versterker van 320€ kun je dat verwachten.
                        Alleen, is dit niet voor "thuisgebruik" (naast uw TV zetten ofzo), en op podium stoort dat toch niet zo als de band speeld...

                        Comment

                        • MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

                          #13
                          Originally posted by frederic
                          Tja, voor een nieuwe versterker van 320€ kun je dat verwachten.
                          Wel eens een FP10.000Q gehoord?
                          Die maakt toch ook behoorlijk wat lawaai.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                          Comment

                          • 4AC
                            • Nov 2007
                            • 1791

                            #14
                            Apart verhaal, valt me wel tegen van QSC dat zoiets er niet vanaf kan.
                            Alle Crown XTi versterkers (en die zijn ook absoluut niet duur) zijn uitgerust met een temperatuur-afhankelijke ventilator. En dan niet alleen aan of uit, er lijken zelfs verschillende standen in te zitten.

                            Mvg,

                            Teun
                            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                            Comment

                            • SPS
                              • Mar 2004
                              • 1662

                              #15
                              Originally posted by SH1000
                              Hey Paul,
                              Als ik jou zo hoor dan ben ik bang dat ie bij mij ook niet lang blijft staan...

                              Maken je huidige versterkers veel minder lawaai? Ik kan me niet herinneren dat ik de versterkers in jouw set zo heb horen blazen ??
                              grz
                              In die set zitten EV CP3000S. Die zijn mooi stil als er weining van ze gevraagd wordt. Hebben ook een ander prijskaartje natuurlijk.
                              De QSC was bedoeld voor kleinere dingetjes op m'n ZX1-tjes. Presentaties enz. En daar kun je nu net GEEN herrieversterker gebruiken. Vandaar weer weg...

                              Paul
                              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                              Comment

                              Working...