8 Aderige speaker kabel

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eddy56
    • Mar 2004
    • 102

    8 Aderige speaker kabel

    Goededag,

    Waar halen jullie je 8*2,5mm2 kabel weg voor ep8 / speakon 8.

    We hebben nu een adres gevonden waar we 14 euro per meter moeten betalen,
    en met 100 meter voor de boeg wou ik hier maar eens een berichtje plaatsen.

    Greetz Eddy
    Apogee, i\'m loving it!
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1696

    #2
    Wel eens van google gehoord?
    de eerste de beste hit:
    Klotz 8x 2,5mm voor 5,42 euro excl btw
    Klotz kabels uit voorraad leverbaar
    Als je verder zoekt vindt je nog meer. Let wel, dit zijn ook nog eens bruto prijzen.

    Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

    Comment

    • eddy56
      • Mar 2004
      • 102

      #3
      ik wist dat ik iets vergeten was

      bedankt.

      Misschien dat er nog diverse ervaringen zijn, met oog op kwaliteit enz.

      Greetz Eddy
      Apogee, i\'m loving it!

      Comment

      • steed
        • Sep 2008
        • 68

        #4
        Originally posted by eddy56
        ik wist dat ik iets vergeten was

        bedankt.

        Misschien dat er nog diverse ervaringen zijn, met oog op kwaliteit enz.

        Greetz Eddy
        Hey Eddy

        Wij gebruiken al jaren Sommercable uit Duitsland. Waanzinnig goede kabel en nooit problemen mee gehad. Wij gebruiken zowel de 4 polige als de 6 polige speakerkabels en microfoonkabels de stage 22 zwart.uiterst flexibel..Zowel voor de installatie als voor de rental erg goed.

        Daarnaast zijn wij overgestapt van de neutrik naar de Hicon connectoren en moet zeggen, dat de Hicon ons beter bevalt dan de neutrik in de rental. Daarnaast is hicon ook nog eens eens stuk voordeliger in aanschaf.

        Leverancier van Sommercable in NL is AD systems Group.

        Probeer het zou ik zeggen.

        Suc6 met de keuze

        Comment

        • hugovanmeijeren
          • Oct 2004
          • 1436

          #5
          Wij hebben hier alle speakerkabel van Smartcable (zowel 4 als 8 polig), dat is het huismerk van TMaudio.
          Erg goede kabel die ook erg verhuur bestendig is.

          Kost 5,31 bruto ex per meter, dus zeker niet duur.

          Groeten Hugo
          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

          "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

          Comment

          • MusicSupport
            • Feb 2006
            • 1016

            #6
            Prima kabel van Cordial; Duitse kwaliteit, net als de overigens net zo prima Sommer en Smart kabels die eerder zijn genoemd!

            CORDIAL CLS 825 - Thomann Nederlandse Cyberstore

            Prijs is zelfs incl. BTW
            d&b Audiotechnik

            Comment

            • seppe30
              • Dec 2007
              • 248

              #7
              waar bestellen jullie je cordial kabel ?

              Comment

              • @ndrew
                • Jun 2005
                • 220

                #8
                mijn ervaring met cordial is niet egt om over naar huis te schrijven als het wat kouder onder de 13celcius is dat spul totaal niet meer te rollen egt WAARDELOOS. Ik heb alle cordial kabels die ik in al onze kabel kisten had zitten weggepleurd!! puinzooi!! En vervangen voor tasker en smartcable. 10000x beter.
                <laat het maar draaien>

                Comment

                • dj-wojcik
                  • Jul 2008
                  • 911

                  #9
                  Dus stel..... dat ik een drive-in heb. Die 98 van de 100 keer een setje wegzet in een zaaltje/café.

                  Dat ik dan never en nooit onder die mysterieuze 13 graden kom en dat ik dan ook nooit problemen heb met Cordial kabel?
                  [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                  [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

                  Comment

                  • MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

                    #10
                    Totdat je kabelkist een keer vers uit de vrieskou de zaal in gaat.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                    Comment

                    • MusicSupport
                      • Feb 2006
                      • 1016

                      #11
                      Originally posted by @ndrew
                      mijn ervaring met cordial is niet egt om over naar huis te schrijven als het wat kouder onder de 13celcius is dat spul totaal niet meer te rollen egt WAARDELOOS. Ik heb alle cordial kabels die ik in al onze kabel kisten had zitten weggepleurd!! puinzooi!! En vervangen voor tasker en smartcable. 10000x beter.
                      Ik kan me hier niet in vinden en daarnaast is Tasker en Smart 2x zo duur en dan overdrijf ik niet. Beide genoemde merken zijn topkwaliteit en prima in orde!

                      Wij gebruiken onze Cordial kabel gemixed met andere kabel (Tasker, andere italiaan, Sommer, andere duitser) en hij is wel de stuggere van het stel in de eerste twee maanden van gebruik maar daarna even soepel. Ook bij buiten gebruik in de koude er geen last mee gehad m.b.t. rollen.
                      Wellicht waren de lytzen toen ter tijd wel dikker?

                      @seppe; volg mijn link (lezen )
                      d&b Audiotechnik

                      Comment

                      • seppe30
                        • Dec 2007
                        • 248

                        #12
                        Had Jou link al gevolgd maar vroeg mij af of er andere adressen waren zonder web shop
                        Zijn er mensen met ervaring over cordial cls 8 25 40 zou in een 8p spekon moeten passen

                        Comment

                        • Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

                          #13
                          Originally posted by seppe30
                          Had Jou link al gevolgd maar vroeg mij af of er andere adressen waren zonder web shop
                          Zijn er mensen met ervaring over cordial cls 8 25 40 zou in een 8p spekon moeten passen
                          Goedemorgen , welkom op de site van Technische Unie en Ehrbecker Schiefelbusch bijvoorbeeld?

                          Comment

                          • hugovanmeijeren
                            • Oct 2004
                            • 1436

                            #14
                            Originally posted by MusicSupport
                            Ik kan me hier niet in vinden en daarnaast is Tasker en Smart 2x zo duur en dan overdrijf ik niet.
                            Uhm, wacht even hoor.

                            Prijs van één meter Smart cable (8 polig): 5,31 euro
                            Prijs van één meter Cordial (8 polig): 4,71 euro
                            Prijsverschil is 60 cent per meter, dan lijkt mij 2x zo duur behoorlijk overdreven...

                            Daarnaast, genoemde prijs van de Smart cable is bruto, dus als je rechtstreeks bij TM Audio kunt inkopen gaat daar je korting nog vanaf, dan is hij een stuk goedkoper dan de Cordial.

                            Ik heb zelf enkel ervaring met Tasker en Smart cable, dus over Cordial kan ik niets zeggen. Maar dat Smart cable 2x zo duur als Cordial zou zijn, daar klopt geen ene r**t van.

                            Groeten Hugo
                            Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

                            "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

                            Comment

                            • HR Soundproductions
                              • Oct 2005
                              • 650

                              #15
                              Ik heb zelf kabels van Tasker, Monacor, Sommercable en DAP gehad. Vond de 8x2,5 met de "soepele" vermelding nog altijd veel te stijf, helemaal als ze uit je koude bus of aanhanger komen. Een paling met Rigor Mortis is nog makkelijker op te rollen!!!

                              Ik heb voor die reden alles omgebouwd naar NL4, scheelt ook weer in de diversiteit van kabels die je meezeult.

                              En laten we eerlijk zijn, als je niet rookt, wil je toch ergens je geld aan uit geven????

                              Comment

                              Working...