DVD's van concert op locatie

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rovaro
    • Feb 2011
    • 3

    DVD's van concert op locatie

    Hej Guys / Girls,

    Ik heb een vraagje. Stel ik organiseer een concert voor 13.000 man met live beelden, hele reutemeteut.

    Welk bedrijf moet ik dan hebben om elke bezoeker bij de uitgang een dvd'tje te geven van het concert?

    Groetjes,

    Roel
  • MELO
    • Feb 2011
    • 77

    #2
    Tita-tovenaar BV ?
    Zonder gekheid, ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt mij onmogelijk de DVD op het eind van het concert gereed voor verkoop te hebben.
    Ik neem aan de dat het ruwe video en audio ook bewerkt zal moeten worden.
    Daarna zal er een master gemaakt moeten worden waarna de productie, het persen van de kopieen zal moeten gebeuren.

    Het lijkt me dat bij een concert de climax op het eind is, dat zal de koper dan op de dvd terug willen zien.

    Misschien heb ik het mis, het is maar een gedachtegang...

    Succes
    Olé Olé, mijn baas heeft Brooklyn Audio !!

    Comment

    • Timo Beckman
      • Jul 2006
      • 1298

      #3
      Laat de bezoekers bij de uitgang inschrijven op een lijst met adres en stuur de dvd na . Een andere optie heb je niet .

      Comment

      • Big Bang
        • Apr 2008
        • 652

        #4
        Zet op de tickets een inlogcode waarmee ze kunnen inloggen op de website. Na inloggen kunnen ze daar de film downloaden. Scheelt in de kosten van het maken van de DVD en je hebt de film het snelst bij de mensen.
        It's time to play the music, It's time to light the lights ...

        Comment

        • vasco
          • Oct 2003
          • 2567

          #5
          Een afterparty welke lang genoeg duurt zodat 3250 pc's met elk vier DVD branders de video kunnen encoden en vervolgens branden op DVD

          Ik zou kiezen voor de optie van Big Beng.
          Last edited by vasco; 18-02-11, 13:23.

          Comment

          • BJD
            • Oct 2007
            • 771

            #6
            Ik weet dat er (in ieder geval 1.5 jaar terug) een bedrijf in Nederland zit met een registratiewagen vol duplicators. Hun kernactiviteit is ook het binnen no-time klaar hebben van een DVD (incl. filmen en liveregistratie). Hoesjes, DVD's e.d. kunnen natuurlijk al vooraf worden gedrukt en klaargemaakt. Echter 13.000 is een bizarre hoeveelheid. Hoge oplage DVD's worden geperst vanuit een mal. De benodigde bereidings- en persapparatuur ga je niet in een flightcase ergens kunnen huren.
            Het zelfde geld voor DVD duplicators. Ook deze zijn niet in grote aantallen te huur, omdat grote oplages worden geperst. Ik acht de kans klein dat je een bedrijf vind die deze dienst aanbied.

            Comment

            • JeroenVDV
              • Mar 2004
              • 963

              #7
              Originally posted by Big Bang
              Zet op de tickets een inlogcode waarmee ze kunnen inloggen op de website. Na inloggen kunnen ze daar de film downloaden. Scheelt in de kosten van het maken van de DVD en je hebt de film het snelst bij de mensen.
              Nee, 13.000 x 4gb data-verkeer is gratis...
              Creating shows beyond Imagination

              Comment

              • Rovaro
                • Feb 2011
                • 3

                #8
                Originally posted by BJD
                Ik weet dat er (in ieder geval 1.5 jaar terug) een bedrijf in Nederland zit met een registratiewagen vol duplicators. Hun kernactiviteit is ook het binnen no-time klaar hebben van een DVD (incl. filmen en liveregistratie). Hoesjes, DVD's e.d. kunnen natuurlijk al vooraf worden gedrukt en klaargemaakt. Echter 13.000 is een bizarre hoeveelheid. Hoge oplage DVD's worden geperst vanuit een mal. De benodigde bereidings- en persapparatuur ga je niet in een flightcase ergens kunnen huren.
                Het zelfde geld voor DVD duplicators. Ook deze zijn niet in grote aantallen te huur, omdat grote oplages worden geperst. Ik acht de kans klein dat je een bedrijf vind die deze dienst aanbied.
                Precies, daar ben ik naar op zoek. Overige oplossingen zijn geen optie . Filmen en liveregistratie is al gecovered.

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #9
                  Realiseer je wel hoeveel 13.000 stuks zijn, dat is een stapeltje van 25 meter hoog.
                  Alleen de distributie is al een uitdaging...
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • mvdwerff
                    • Sep 2010
                    • 144

                    #10
                    Of plaats op de tickets een inlogcode waarmee de bezoekers kunnen inloggen en op die site hun (gratis) DVD kunnen bestellen.
                    Mark van der Werff
                    Eventpower mobiele stroomvoorziening

                    Comment

                    • vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

                      #11
                      Originally posted by Rovaro
                      Precies, daar ben ik naar op zoek. Overige oplossingen zijn geen optie . Filmen en liveregistratie is al gecovered.
                      Zoals al gezegd, dit is vrijwel niet mogelijk. De oplage is veel te hoog om dit realtime te realiseren. Grote oplages worden geperst in fabrieken.

                      Oké nog een (onmogelijk) idee dan; 13000 DVD recorders achter de liveregistratie laten meelopen
                      Originally posted by MusicXtra
                      Realiseer je wel hoeveel 13.000 stuks zijn, dat is een stapeltje van 25 meter hoog.
                      Dat is dan zonder doosje. Een DVD doos is 13mm dik wat een stapel van 13.000 toch brengt tot een hoogte van 169 meter.
                      Last edited by vasco; 18-02-11, 17:33.

                      Comment

                      • timedriver
                        • Sep 2010
                        • 144

                        #12
                        Technisch onmogelijk (er is geen bedrijf dat dit in deze oplage kan...) en praktisch onuitvoerbaar.

                        Er zijn meer stappen nodig, dan enkel het produceren van de schijfjes met het beeldmateriaal. Hoe had de OP gedacht de tijd in te vullen die nodig is om de schijfjes te fabriceren? 13000 DVD's zijn niet in 5 minuutjes klaar. Al helemaal niet, als ze niet geperst worden.

                        Een duplicator is in staat om iedere 5 minuten een DVD van 4.5GB uit te spugen. Reken maar uit, hoeveel duplicerende branders er nodig zijn om in een half uur (een redelijke termijn na het feest, waarbinnen je mensen nogwel kunt tegenhouden voordat ze naar huis willen) zo'n hoeveelheid schijfjes te kunnen fabriceren. Om maar niet te spreken van de tijd die nodig is om het filmmateriaal om te zetten naar DVD geschikt materiaal. Er zijn 2600 units nodig die fulltime, zonder tijdsverliezen dvd's aan het branden zijn. Dan heb je nog een legertje mensen nodig om de units te voorzien van nieuwe schijfjes en het inpakken van de schijfjes. Tenzij je supergrovert heet, gaat nie lukke nie...offf...het feestje vindt plaats in de opslaghallen van de dvd perserij...haha

                        Het lijkt me typisch een concept dat ergens op een marketingafdeling is bedacht, zonder uberhaupt na te denken over de uitvoerbaarheid van het plan....
                        Last edited by timedriver; 18-02-11, 21:53.
                        I am a Timedriver!

                        Comment

                        • MusicSupport
                          • Feb 2006
                          • 1016

                          #13
                          Is dit een troll?

                          Ik zou ook willen dat ik een zaal met 13.000 man kan vullen voor een feestje; knappe jongen als je dit voor elkaar krijgt in deze tijd. Of komen er alleen maar bekende namen? Daarover gesproken; gaan zij wel akkoord met jou liveregistratie? Klein detail, toch
                          d&b Audiotechnik

                          Comment

                          • JeroenVDV
                            • Mar 2004
                            • 963

                            #14
                            Originally posted by MusicSupport
                            Ik zou ook willen dat ik een zaal met 13.000 man kan vullen voor een feestje; knappe jongen als je dit voor elkaar krijgt in deze tijd. Of komen er alleen maar bekende namen? Daarover gesproken; gaan zij wel akkoord met jou liveregistratie? Klein detail, toch
                            Ik snap je post niet. Gelredome / Arena / Ahoy staat meerdere malen per maand vol met meer dan het dubbele aantal mensen. En akkoord gaan met een live-registratie? Heb jij ooit bij een concert een handtekening gezet dat je akkoord ging met DVD-opnames?
                            Creating shows beyond Imagination

                            Comment

                            • Robert H
                              • Jan 2006
                              • 378

                              #15
                              Originally posted by JeroenVDV
                              En akkoord gaan met een live-registratie? Heb jij ooit bij een concert een handtekening gezet dat je akkoord ging met DVD-opnames?
                              Als ik niet op een DVD wil dan kom ik niet op een DVD. Ook al sta ik daar in mijn eentje op het podium een paar schuine bakken te tappen. Ik ken het wetboek niet uit mijn hoofd, maar volgens mij kan ieder mens publicatie van beelden van zichzelf verbieden. Iets met portretrecht of zo?

                              Rammstein, Metallica en nog een paar bands zijn ook zeer selectief op het gebied van TV-registraties van bijvoorbeeld Pinkpop. Daar komen echt wel handtekeningen aan te pas

                              Comment

                              Working...