Verschil tussen MA3600 en MA5000

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • metalteacher
    • Dec 2007
    • 467

    Verschil tussen MA3600 en MA5000

    ik zit erover na te denken om een MA5000 aan te schaffen voor op de subs. ik heb nu twee MA3600's. eentje wil ik er dan verkopen en dan weer een MA5000 voor terugkopen.

    zit er tussen deze twee versterkers nog een merkbaar verschil. of kan ik beter mijn geld aan iets anders besteden?

    misschien zijn er crown gebruikers hier die ervaringen met beide hebben
    Steelwing - Full Speed Ahead!!!
  • Turboke
    • Oct 2006
    • 463

    #2
    Het vermogen en het gewicht zijn een paar grote verschillen.
    Ik zou zeker eens uitzien naar amps die niet zo groot en zwaar van gewicht zijn, vergelijk ze maar ze zullen zeker niet tegenvallen qua prestatie en prijs, scheelt je ook een paar jaartjes met je rug.

    Comment

    • salsa
      • Jan 2007
      • 1315

      #3
      Welke verschillen wil je weten? Ik bedoel, kijk eens naar de spec sheet op crown website!!
      Ik persoonlijk zou liever gaan voor de I-Tech serie dan de zware MA serie..

      Dave
      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

      Comment

      • metalteacher
        • Dec 2007
        • 467

        #4
        het gaat me met name om de geluidssterkte. neemt dat nog veel toe, of verbeterd de basweergave nog merkbaar?

        ik gebruik totnutoe met opzet de ma3600's omdat ze vrij licht zijn en toch redelijk wat power hebben. gewicht maakt me niet veel uit, en ik koop toch liever een macrotech weer ivm prijs/kwaliteit verhouding die vind ik toch vrij goed bij deze versterkers
        Steelwing - Full Speed Ahead!!!

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          En waarom niet nog een MA3600 erbij?
          Vergeet niet dat een verdubbeling van je vermogen slechts 3 dB winst oplevert dus om die reden hoef je het niet te doen.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • EVfreak
            • Jan 2006
            • 146

            #6
            Verschil? Bwa, ik heb 2 MA5000vz op sub en heb helaas geen ervaring met de MA3600vz. Wel met al de andere type's 600-1200-2400. Verschillen zijn; MA5000vz heeft ODEP/temp geregelde ventilatoren die lang niet zo veel herrie maken als de andere modellen. MA5000 heeft ingebouwde compresoren die schakelbaar zijn FAST/SLOW
            MA5000 heeft voor SUB niet onbelangrijke LOI-schakeling die je kan in-of uitschakelen. Dit is een highpass op 30Hz/18dB en een ultrasonic filter en het meest belangrijke misschien is dat deze functie staat voor Loudspeaker Offset Integration. Dit compenseert assymetrische signalen zodat de speakers altijd perfect gecentreerd blijven en niet meer naar binnen als naar buiten bewegen. Staat allemaal mooi uit gelegd in de manual. Al bij al tot nu toe mijn favoriet op sub's. Geef ze wel wat ze vragen:die dingen trekken STROOM. Is touwens nog steeds klasse AB bij alle vermogens in tegenstelling tot al de rest op de markt denk ik :klasse H-D-I...

            Comment

            • Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

              #7
              sja, de las-trafos van crown ( voor de niet-insider : de MA5000) geeft voorlopig nog steeds als enige wat een amp op sub moet geven , en dat zijn ampères.
              Meneer Lorenzt noemde dat F=B.I.l, voorlopig, en dat heeft niks met spanning of vermogen van doen.

              Mocht hij niet bevallen : maak je er een lastrafo van...(LOL)

              Comment

              • Koen van der K
                • Aug 2005
                • 1146

                #8
                Originally posted by EVfreak
                ... dit compenseert assymetrische signalen zodat de speakers altijd perfect gecentreerd blijven en niet meer naar binnen als naar buiten bewegen. ...
                ... zit op elke amp, zelfs met 'n drukknop aan de voorkant, er staat ON/OFF bij

                MA's zijn lompe degelijke bakken, ODEP en al die mooie termen zijn fratsen die elke enigszins fatsoenlijke amp standaard aan boord heeft. Bij meneer Crown moest je daar destijd extra voor betalen in de vorm van een optionele PIP kaart.

                Groeten !
                Meer is minder, minder is meer

                Comment

                • dexter
                  • Jul 2005
                  • 433

                  #9
                  Ik denk dat meneer Metaltecher beter af is met een fatsoenlijk ingeregelde processor op zijn lan l300 kasten. Voorzien van juiste laagaf filtereing en crossover settings.

                  Comment

                  • metalteacher
                    • Dec 2007
                    • 467

                    #10
                    Dit antwoord vind ik een beetje jammer. Ik run al zes jaar een stichting ter promotie van de metalscene in de Veluwe. Van het weinige geld wat overblijft sparen we een installatie bij elkaar. Na zes jaar staat er een leuke set nu, maar alles is bij elkaar gehandeld. Kopen verkopen, grote partijen inkopen en weer verkopen. Met als beloning dat we onze avonden kunnen draaien met onze eigen PA. En wat wil je met een totaal budget van 300,- per avond (incl geluid) moet je heel bewust nadenken over wat je wel en niet doet. Nu doet zich de mogelijkheid voor om een ma5000 aan te kopen en een ma3600 weer te verkopen. Die deal kost ons bijna niets, en dus is het interessant. En dus stel ik deze vraag hier op het forum omdat hier de kenners zitten.
                    Steelwing - Full Speed Ahead!!!

                    Comment

                    • MarkRombouts
                      • Jan 2005
                      • 1391

                      #11
                      Begrijpelijke reactie, maar....

                      Als je het zo stelt, is er misschien ook best iemand van het forum met veel kennis bij jou in de buurt die een keer een middagje kan langskomen om de set mee in te regelen.

                      Probeer dus altijd positief te blijven..........

                      Comment

                      • Whitefarmer
                        • Oct 2003
                        • 1244

                        #12
                        Beste Metalteacher,

                        Ik zie jouw naam hier ook al een paar jaar voorbijkomen, en dan heb je dus waarschijnlijk (net als ik) intussen gelezen dat er 2 echte koningen zijn op het (sub)laag. Crest pro 8001 (en hoger) en crown MA5000 (en opvolgers).
                        (ja, er zijn meer merken die 'lekker' klinken op het laag, don't shoot me!)

                        Zeker je laatste post, ("deze RUIL kost ons bijna niets") klinkt anders dan kopen/verkopen.

                        Als de 5000 nog in nette staat is, zou ik ruilen.

                        NOTE:
                        Ikzelf heb geen ervaring met crown!!!

                        just my € 0.02

                        Enne heb je je profiel (hobby's) pas veranderd, of stond dat booglassen er langer in. haha.
                        Groeten John
                        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                        Comment

                        • djspeakertje
                          • Oct 2008
                          • 1912

                          #13
                          Booglassen is ook met metal
                          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                          Comment

                          • MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

                            #14
                            Originally posted by djspeakertje
                            Booglassen is ook met metal
                            Als het met metal is dan noemen we het welding.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                            Comment

                            • metalteacher
                              • Dec 2007
                              • 467

                              #15
                              profiel ge-updated

                              crest heb ik ook gehad, met name de ca12 vond ik ook erg lekker klinken. die oudere series heb ik geen ervaring mee. ik had positieve ervaringen met crown daarom ben ik daarmee begonnen. maar ik hang niet vast aan een merk wat mij betreft. als er iets is wat beter past koop ik dat. tot dusver heb ik met crown en metal een positieve match gevonden, met name in het sublaag. het hoog zou beter kunnen, de crowns zijn soms wat te scherp.

                              positief blijven is okee, maar telkens weer erop aandringen om een LAN processor te kopen is niet grappig. ik heb daar simpelweg het geld niet voor.
                              Steelwing - Full Speed Ahead!!!

                              Comment

                              Working...