small - mediumsize speakerset

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TLAproductions
    • Jan 2006
    • 98

    small - mediumsize speakerset

    hallo,

    we zijn op zoek naar een bijkomende set,

    Voor het grotere werk gebruiken we ARCS en dV-Dosc van L'Acoustics,
    maar voor het kleinere werk zoeken we een upgrade.

    we prefereren een A-merk (2de-hands dan wel),
    bv Adamson, L'Acoustics, D&B, ....

    Wat zoeken we juist ?

    Een set die opsplitsbaar is, maar ook samen te gebruiken is.
    in 'full stack' zou de set toch een 1200 mensen moeten kunnen bespelen.

    Daarnaast moet de set opsplitsbaar zijn om zeker 2 x 600 personen te bespelen.

    Liefst iets met een stevige sub (dubbele 18" of toch zeker verschillende enkele 18 kasten)
    eventueel is de dV-sub ook een optie, hoewel deze nog altijd zeer duur gaat.

    concreet, zéker 4 subs en 4 toppen, liever 6 toppen en 6 subs (of meer natuurlijk )


    Waar dacht ik concreet aan:

    Adamson SX 18 reeks
    Adamson MH215 met S218 of B218
    D&B C4 (hoewel, we zullen wellicht niet genoeg kasten kunnen kopen binnen ons budget)
    L'Acoustics ARCS bijkopen (hoewel, voor 300 personen moet je eigenlijk zeker 2 x ARCS per kant zetten .... )
    JBL HLA (maar deze zijn ongelofelijk zwaar en lomp)
    ...
    iemand nog suggesties ?

    monitor opties (en op infill / front of dergelijke gebruiken - hier hebben we wel onze twijfels over ... zeker om grote events mee te doen)

    Nexo PS 15 + LS 1200 of andere sub
    L'acoustics 115 HIQ + dV-Sub (gaat wellicht boven ons budget)
    L'acoustics 115 MTB + sb 218

    eventuele andere kandidaten,
    - iets van meyer sound ?
    - JBL SRX (nog nooit meer gewerkt - geen A product)
    - Martin W8c (ook geen echt A product)

    budget +/- 20,000 euro (excl btw)
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

    #2
    Nexo PS15 i.c.m LS1200 subs, aangestuurd door een NXAMP 4x4 en je hebt een wereld set.
    Nexo PS15 misschien 2e hands te koop, NXAMP nieuw en je bent klaar!

    Compact en luid, stral in klank!

    Ik kan je helpen met je budget!

    Dave
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

    Comment

    • Whitefarmer
      • Oct 2003
      • 1244

      #3
      Originally posted by salsa
      Nexo PS15 i.c.m LS1200 subs, aangestuurd door een NXAMP 4x4 en je hebt een wereld set.
      Nexo PS15 misschien 2e hands te koop, NXAMP nieuw en je bent klaar!

      Compact en luid, stral in klank!

      Ik kan je helpen met je budget!

      Dave
      Dave, heb jij ooit uitval op die 4*4?

      Collega bedrijf waar ik regelmatig voor werk heeft intussen een 'SPARE' op de plank liggen.

      Probleem is iets in het voedingscircuit, als hij aan is, blijft hij aan en is het een dijk van een amp, maar soms komt hij niet door de opstartsequence heen.

      ter info:
      Uiteraard is IemkeRoos (lees Bert) hiervan op de hoogte, en wordt druk gezocht naar de oplossing.


      Vraag:

      welke set-up zou je dan neerzetten voor 1200 man??
      Groeten John
      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

      Comment

      • TLAproductions
        • Jan 2006
        • 98

        #4
        Originally posted by salsa
        Nexo PS15 i.c.m LS1200 subs, aangestuurd door een NXAMP 4x4 en je hebt een wereld set.
        Nexo PS15 misschien 2e hands te koop, NXAMP nieuw en je bent klaar!

        Compact en luid, stral in klank!

        Ik kan je helpen met je budget!

        Dave

        Kan misschien idd een oplossing zijn,
        we hebben reeds ervaring met de 'oude' ps15'en

        Is er een groot verschil tussen een PS15 aangestuurd door bv MA5000
        en de nexo amp ?

        heeft iemand dit al eens "in the field" getest ?

        Comment

        • MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

          #5
          Ik weet niet of je het wat vindt, maar...

          Er staan behoorlijk wat SoundProjects SP4 sets te koop momenteel, voor aardige prijzen in mijn ogen.

          Persoonlijk vind ik een SP4 set (met eventueel wat extra subs) altijd erg prettig om mee te werken.

          Voor 20.000 ex BTW moet je zeker 2 complete sets kunnen kopen (4 toppen en 4 subben) waarschijnlijk heb je dan nog wel wat budget over voor wat extra subben indien gewenst.

          Comment

          • jppa
            • Dec 2006
            • 24

            #6
            Originally posted by MarkRombouts
            Ik weet niet of je het wat vindt, maar...

            Er staan behoorlijk wat SoundProjects SP4 sets te koop momenteel, voor aardige prijzen in mijn ogen.

            Persoonlijk vind ik een SP4 set (met eventueel wat extra subs) altijd erg prettig om mee te werken.

            Voor 20.000 ex BTW moet je zeker 2 complete sets kunnen kopen (4 toppen en 4 subben) waarschijnlijk heb je dan nog wel wat budget over voor wat extra subben indien gewenst.
            Voor dat geld heb je bijna een nieuwe Electro-Voice Phoenix set (6 x sub + 4 x Top met amps) heb je gelijk weer garantie voor minimaal 3 jaar) is maar waar je voor kiest.

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Originally posted by jppa
              Voor dat geld heb je bijna een nieuwe Electro-Voice Phoenix set (6 x sub + 4 x Top met amps) heb je gelijk weer garantie voor minimaal 3 jaar) is maar waar je voor kiest.
              Wil niet lullig doen over EV maar volgens mij is dat niet vergelijkbaar met L'Acoustics, Adamson, en de andere die genoemd zijn.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • Waveform
                • Dec 2009
                • 321

                #8
                HLA voor het kleinere werk, dat zie ik niet goed komen. Is echt gemaakt voor festivals en arena's. Dan zou ik eerder dVDosc voor het kleinere werk te gebruiken.

                Comment

                • steed
                  • Sep 2008
                  • 68

                  #9
                  Originally posted by Waveform
                  HLA voor het kleinere werk, dat zie ik niet goed komen. Is echt gemaakt voor festivals en arena's. Dan zou ik eerder dVDosc voor het kleinere werk te gebruiken.
                  Ja DVDOCS is zeker een betere optie dan HLA, maar met dat budget 20.000 ex btw kan je ook LAN KASTEN 8xSubs en 8xtoppen kopen, nieuw inclusief garantie... of Meyersound (2de hands) c.q. Alcons (2dehands)..ligt een beetje voor welke doeleinden je de systemen gaat inzetten en hoe HIFI je het wil hebben..

                  L'acoustics vind ik ook erg goed klinken, maar ze vragen wel de hoofdprijs voor hun systemen.

                  Voor concerten en festivals doen vele systemen het ontzettend goed, de keuze is reuze op de markt...ik zou zeggen wederom luisteren, testen prijs/kwaliteit, vergelijken en dan kiezen. Geluid blijft toch altijd een kwestie van smaak.

                  Succes in ieder geval met zoeken naar een systeem.

                  Comment

                  • salsa
                    • Jan 2007
                    • 1315

                    #10
                    Originally posted by MusicXtra
                    Wil niet lullig doen over EV maar volgens mij is dat niet vergelijkbaar met L'Acoustics, Adamson, en de andere die genoemd zijn.
                    SoundProjects ook niet.....

                    Ik heb geen problemen met de NXAMPS4x4 ik ken dit probleem dus ook niet..
                    Wel kan het zo zijn dat de firmware een keer opnieuw op de amp gezet moet worden versie 2.52.

                    De combinatie 3x LS1200 met 2x PS15 is een killer van een set met de NXAMP4x4!!
                    Compact en zuiver/hard!
                    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                    Comment

                    • salsa
                      • Jan 2007
                      • 1315

                      #11
                      Originally posted by TLAproductions
                      Kan misschien idd een oplossing zijn,
                      we hebben reeds ervaring met de 'oude' ps15'en

                      Is er een groot verschil tussen een PS15 aangestuurd door bv MA5000
                      en de nexo amp ?
                      Wat dacht je van gewicht??
                      Kwa klank en protectie zal ik eerder gaan voor de NXAMP dan een PS15tdcontroller en een MacroTech.

                      heeft iemand dit al eens "in the field" getest ?

                      Jep! En de NXAMP is ruim de winnaar!!

                      Kijk eens naar de specs van NEXO NXAMP4x4 en vergelijk deze eens met Crown MA5002....
                      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                      Comment

                      • frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

                        #12
                        Je zegt dat D&B ook in aanmerking komt?
                        Dan moet je toch niet veel verder zoeken?

                        Comment

                        • TLAproductions
                          • Jan 2006
                          • 98

                          #13
                          Originally posted by frederic
                          Je zegt dat D&B ook in aanmerking komt?
                          Dan moet je toch niet veel verder zoeken?
                          Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen echte ervaring heb met de C4 van D&B
                          (dat zijn de enige kasten die volgens mij binnen het budget kunnen)

                          een set van 4 tops + 8 bassen + P1200 amps valt binnen het budget
                          (mss zelf een iets grotere set)

                          Wat kan je juist bespelen met 4 tops en 4 bassen (2 per kant) ?

                          Comment

                          • TLAproductions
                            • Jan 2006
                            • 98

                            #14
                            Originally posted by salsa
                            Kijk eens naar de specs van NEXO NXAMP4x4 en vergelijk deze eens met Crown MA5002....
                            specs op papier kunnen in realiteit iets anders betekenen,
                            maar ik ga er inderdaad wel vanuit dat er een verbetering is.

                            even kijken of ik dit zelf eens kan testen

                            Comment

                            • TLAproductions
                              • Jan 2006
                              • 98

                              #15
                              Originally posted by Waveform
                              HLA voor het kleinere werk, dat zie ik niet goed komen. Is echt gemaakt voor festivals en arena's. Dan zou ik eerder dVDosc voor het kleinere werk te gebruiken.

                              4 Dv's + 2 Dv-subs de kant is idd een héél aangenaam setje,
                              maar voor kleine locaties totaly overkill

                              Comment

                              Working...