Eenvoudige sequence-software

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robert H
    • Jan 2006
    • 378

    Eenvoudige sequence-software

    Wellicht niet helemaal het juiste forum voor mijn vraag, maar ik weet dat er hier mensen rondlopen die ook in 'mijn wereldje' opereren.

    Ik vraag me af of er anno 2011 nog sequence-software bestaat die op ongeveer dezelfde manier werkt als Cubase in de gouwe ouwe Atari-tijd. Gewoon geen geneuzel met audio of plugins maar gewoon een rastertje met balkjes, een opname-knop en de basic editfuncties (quantizen, kopiëren/plakken, midi-data filteren, etc.).

    Bij ons loopt er live af en toe een partijtje mee. Denk aan een stukje percussie of in het geval van house of R&B 'ietsje' meer Vooralsnog maakt onze toetsenist deze tracks altijd gewoon met de sequencer(s) uit zijn keyboards. Helaas blijft het behelpen met die kleine displays en is het op MIDI-gebied soms ook een zootje. Lang geleden deed ik het voorwerk nog weleens in Cubase en dat beviel me prima. Nu heb ik onlangs wel een paar Cubase-versies bekeken, maar die zijn natuurlijk vooral gericht op opnames. Er zitten dan ook 1001 mogelijkheden in die wij nooit zullen gebruiken. De meeste functies hebben te maken met audio en dat is nu net hetgeen dat wij niet nodig hebben. Ik had het na een half uur nog niet voor elkaar om gewoon een simpel piano-riedeltje van 16 maten in te spelen. Veelsteveel knoppies!

    Kortom: Overzichtelijke en snelle preproduction van (relatief) eenvoudige sequences voor live gebruik. Waarmee?


    NB: We gaan niet met een laptop het podium op, de partijen zullen uiteindelijk gewoon weer ingeladen worden in één van de keyboards.
  • outvorst
    • Jul 2005
    • 84

    #2
    Ik gebruik voor mijn sequences Cubasis VST 2.0. Uiteraard hopeloos achterhaald naar huidige standaarden, maar wel heerlijk simpel om mee te werken.

    En ja, ik zit in "jouw wereldje" ;-)

    Comment

    • Robert H
      • Jan 2006
      • 378

      #3
      Originally posted by outvorst
      Uiteraard hopeloos achterhaald naar huidige standaarden, maar wel heerlijk simpel om mee te werken.
      Verdomd, ik had mijn vraag anders moeten stellen. Ik ben feitelijk gewoon op zoek naar een hopeloos achterhaald stukje sequence-software!

      Bedankt voor de tip, vanavond maar even kijken of ik deze ergens kan dow... euh... kopen!

      Comment

      • outvorst
        • Jul 2005
        • 84

        #4
        Ben benieuwd of dat gaat lukken. Als je nog wat assistentie nodig hebt, hoor ik het wel.

        Groeten,
        Hans

        Comment

        Working...