J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 1 van de 3 1 2 3 Laatste

Standaard Tape artiest geluidsman

Hoe gaan jullie om met een geluidsman van een tape artiest?

De touwtjes in eigen hand houden.
    Of de geluidsman de vrijheid geven?

Zelf merk ik dat de meesten geluidsmensen van de artiesten er zelf,
    erachter willen staan. instarten band/galm/monitor/mics/eind eq.
    Wat dan ook soms niet tegoeden komt van het geluid.

Heb het nu alleen over een band artiest dus geen band.

Eind van de avond ben ik toch degene die organisatie tevreden moet stellen.

Standaard

Zodra er een ander achter de tafel gaat, sta ik op een afstandje te kijken.
    Uiteindelijk behandel ik iedereen gewoon het zelfde, iedereen gaat er blanco in, indien 'men' er een potje van maakt grijp ik in.
    Da's normaal.

Klant is koning...Ik ben Keizer.

Tape Tech artiesten zijn toch niet moeilijk??

Dave
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Standaard

Ik weet niet in welk circuit jullie zitten. Maar de tapetechs die ik ken waaronder ikzelf zullen nimmer de act waar diegene op dat moment verantwoordelijk voor is uit handen geven en een ander het laten schuiven. Tip's hoor ik graag, en in overleg kunnen we veel, (samen met de huistech zul je het dat half uurtje toch moeten maken) maar uitgesloten is dat de huistechnicus achter mijn mixer kruipt. En ik enkel tips zou mogen geven.

Ter info:
    De show's waar ik het over heb zijn shows waar ik ingehuurd ben door de act, waar vooraf contact is geweest of ik in mag prikken en ik mijn eigen tape-rack bij heb.
    En ik ben zeker de flauwste niet en neem graag aan als er op de front het een en ander veranderd moet worden als ik door omstandigheden nog niet voor heb kunnen luisteren. Maar ik blijf de eindverantwoordelijke op dat moment.
    En dit gaat eigenlijk altijd goed zo, en het is ook regelmatig erg gezellig backstage als ik weer ergens kom waar bekenden staan. Dus daar ligt het ook niet aan gok ik.
    Laatst gewijzigd door WesleyVDH; 19-01-11 om 19:22.

Ingeschreven
    Apr 2006

Standaard

Veel van de Tape-techs komen toch gewoon van collega bedrijven ??
    PV-showservice mensen komen regelmatig inprikken en daar hoef ik echt niets voor in de gaten te houden,
    Een enkele keer als de tape-tech iets te enthousiast is dan houd ik mn volume in de gaten (ze gaan graag harder dan hard) maar ik ga zelf echt geen tape-act staan schuiven.

Standaard

Heb geen probleem met geluidsmensen van de [a] artiesten.
    Meer het lokale werk.

Je kent het wel.
    9db harder als de vorige artiest.
    Artiest verdrinkt in een galmbad.

Standaard

Wat ik van die tapeacts niet begrijp is dat ze bijna altijd naast het podium willen staan.
    Ik snap wel dat dit handig is voor de monitors van de artiest maar ze hebben daardoor geen flauw idee wat er in de zaal gebeurd. Die monitormix is bij ieder optreden hetzelfde spelletje, het zaalgeluid is op iedere locatie totaal anders en dat is ook wat prioriteit zou moeten hebben.
    Verder heb ik er nooit problemen mee als een tape-act in wil prikken, ik maak op voorhand afspraken over zijn maximale uitsturing en hou dat in de gaten.
    Houdt hij zich vervolgens niet aan de afspraken dan is het een kwestie van even de fantoom op zijn kanalen inschakelen.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Standaard

Merkwaardige vraag is dit...

Of je een geluidsman van een tape-artiest laat schuiven? Ja natuurlijk, waarom komt die gast anders mee? In 99% van de gevallen komen ze met een eigen rekje en (meestal) weet je ook wel vooraf dat ze bij je in gaan prikken. Of heb jij het over lui die volledig gebruik maken van jouw spullen? Dan neem ik aan dat dit in een eerder stadium overlegd is, wij hebben in ieder geval niet standaard een MD-speler of floormonitoren bij ons.

Het probleem dat het soms nergens naar klinkt of véél te hard is, hebben wij al lang geleden naast ons neergelegd. Is ook niet onze verantwoordelijkheid. Bij ons gaat de schuif voor de gast op 0 dB en mag het zo hard, schel of laag als 'ie wil. Ook de compressors, limiters en HPF's blijven uit, die flauwe trucjes kennen de A-techneuten inmiddels allemaal wel. Als de opdrachtgever iets te klagen heeft, ziet 'ie vanzelf dat er niemand bij onze FOH staat en er keurig een doekje over de tafel ligt...

...en we zijn natuurlijk ook helemaal niet te beroerd om een rood-aangelopen, stampvoetende organisator even vriendelijk te begeleiden naar de gastmixer ;-)

Standaard

Klopt Musicxtra.
    Snap niet waarom naast de bunhe gemixt wordt.
    Laast nog mee gemaakt met Nick en Simon/Rene Shuurmans.

Zaal geluid niet optiemaal.
    Na het instarten van 2de nummer wordt 1 maal eventjes geluisterd.

Maar als je nog die zelfde avond er nog 3 moet doen, snap ik het wel.
    Toch maar meer aandacht aan besteden.

Ingeschreven
    Oct 2007

Standaard Tape artiest geluidsman

Ik mix praktisch geen tape acts.
    Als dit eens een keertje voorkomt dan mag de geluidsman mij aangeven wat hij horen wil en de tape starten
    Als ik na 1 nummer overtuigd ben dan mag hij mixen,eerder niet.
    Ik ben helaas niet altijd overtuigd van de kennis van deze techs.
    Voor mijn opdrachtgever ben ik eindverantwoordelijk voor het geluid en dus neem ik het vetorecht.

Forum Rechten