Versterking vrouwenstem

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KKLH
    • Jan 2011
    • 2

    Versterking vrouwenstem

    Hoe krijg ik een goede versterking van drie vrouwenstemmen, die zowel fluisteren als heel luid roepen zonder dat ik constant met mijn faders moet volgen?

    Materiaal:
    . 3 countryman E6 earset mics
    . 3 shure SLX1 transmitter
    . 3 shure SLX4 receiver
    . 1 shure UA844
    . Yamaha MG16/6FX
    . TC electronic M-one (ingebouwde compressor)

    Heb een soortgelijke produktie gehad en zat o.a. met volgende probleem:

    . De ontvangst van 1 van de vrouwenstemmen viel soms weg, dit gebeurde toen ze een dikke jas aandeed. De zender zat onder een kleed op haar rug. (Is het een probleem als de antenne van de transmitter tegen het blote lijf komt?)

    Alvast bedankt,
    KKLH
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Goeie compressor erop.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • cobi
      • Aug 2002
      • 1083

      #3
      Originally posted by MusicXtra
      Goeie compressor erop.
      Idd, een goeie compressor erop. Zorgen dat je mics goed zijn uitgefloten. Aan een beetje meenschuiven ga je niet ontkomen denk ik.

      Check ook even goed de gain op je zender beltje icm de E6-en.
      Spelingvouten onder voorbehout...

      Comment

      • BJD
        • Oct 2007
        • 771

        #4
        Let er op dat de dames je SLX set niet "dichtschreeuwen"
        In dat geval zul je de dynamiek van de bron (de dames dus) zo moeten trainen dat ze in het dynamisch bereik van je beltpackjes blijven.

        Wat betreft de wegvallende ontvangst:
        Heb je de ontvangers op het zijtoneel?
        Gebruik je vlaggen?
        Gebruik je het juiste type kabel tussen antennes en distro en distro en ontvangers? Geen onnodige meters antennekabel in gebruik?

        Verder: zoals MusicXtra al aangeeft: goede compressie ga je echt nodig hebben!

        Comment

        • KKLH
          • Jan 2011
          • 2

          #5
          Wat de compressie betreft. Is de compressor van de M-one voldoende?

          Ander probleem: Drie stemmen, 1 compressor die ik wel twee maal mono kan gebruiken dus eigenlijk 1 compressor te kort.

          Ik stuur dus best de drie naar een subgroup en insert de compressor daar?

          Is volgende manier ook goed: Ik stuur de stemmen naar een subgroup, deze stuur ik naar de M-one en via de M-one terug naar de tafel. Heb ik zo een optimale compressorwerking mits de tafels voorhande geen inserts hebben op de subgroup.

          Comment

          • showband
            • May 2001
            • 4524

            #6
            Originally posted by KKLH
            Hoe krijg ik een goede versterking van drie vrouwenstemmen, die zowel fluisteren als heel luid roepen zonder dat ik constant met mijn faders moet volgen?
            ga ook eens naar de oefenruimte mee en doe een avondje microfoongebruik-coaching.
            Dat leren de mereltjes namelijk niet op zangles / conservatorium. (!)

            ik heb twee compressors voor de zang. Een in de inearsetup en een in de mains. Zo hard is dat altijd nodig.
            Als ik de in-ears meecompres met de mains dan merken ze zelf niet als ze te hard op de microfoon bleren. Bij de in-ears limit ik meer ter bescherming. Bij de mains is het puur level egaliseren.
            Last edited by showband; 12-01-11, 13:01.
            lekker belangrijk!

            Comment

            • BJD
              • Oct 2007
              • 771

              #7
              Je kan de 3 stemmen via een subgroep compressen.
              De EQ-ing van de M-One is matig. Hoe dat met de dynamics zit weet ik niet.
              Als ze ook gaan zingen zou ik een engine van de m-one vrijhouden voor reverb.
              Heb je trouwens nog een EQ er bij? De kanaal EQ van de MG's zijn niet bepaald 's werelds beste.
              Last edited by BJD; 12-01-11, 13:18.

              Comment

              Working...