live vst plugins

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • daviddewaard
    • Mar 2008
    • 627

    live vst plugins

    weet iemand een programma om live vst plugins te kunnen gebruiken (liefst voor mac)

    groet david
    A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

    #2
    Spin Audio heeft een licht VST omgeving waar je plugins mee kunt draaien. Wel PC en niet meer verkrijgbaar. Echter, met wat zoekwerk kom je wel wat torrents tegen. Werking heeft z'n voors en tegens. Tegen is bijvoorbeeld dat je hem steeds opnieuw moet opstarten per plugin, da's erg irritant.

    Wellicht dat er tegenwoordig meer is, ik gebruik gewoon ProTools nu. Als ik meer kanalen wil gaan gebruiken over Toslink moet ik andere hardware hebben en zal het iets van Cubase oid worden, puur om live mijn plugins te kunnen gebruiken.

    0,02
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

    Comment

    • Roeltej
      • May 2001
      • 761

      #3
      Ondersteunt Presonus Studio One dat niet? Die werkt iig @ mac (staat hier ook op) en is live te gebruiken.
      Vitality Show

      Comment

      • showband
        • May 2001
        • 4524

        #4
        * Cantabile
        * Brainspawn Forte
        * Tobybear MiniHost
        * Deckadance
        * Chainer
        * VSTHost
        * SAVIHost
        * LiveProfessor


        of in hardware:
        RECEPTOR (Muse), Plugzilla and V-Machine (SM Pro Audio)

        nooit wat mee gedaan.
        Alleen net beginnen met de SM pro audiodoos omdat ie goedkoop was (200euro!) en als hammond doos kan dienen.
        lekker belangrijk!

        Comment

        • BJD
          • Oct 2007
          • 771

          #5
          Zelf gebruik ik soms Cantabile voor de Lexicon Native PCM plugin bij klusjes waar geen goede galm voor handen is.
          De Lite versie is gratis en bied genoeg functionaliteit om een VST te draaien. Pas als je dingen met MIDI wil gaan doen dan heb je een betaalde versie nodig. Stabiliteit is ook dik in orde! Is trouwens wel PC.

          Comment

          • MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

            #6
            Originally posted by berolios
            ...is, ik gebruik gewoon ProTools nu. Als ik meer kanalen wil gaan gebruiken over Toslink moet ik andere hardware hebben en zal het iets van Cubase oid worden, puur om live mijn plugins te kunnen gebruiken.

            0,02
            Sinds de komst van Protools 9 kun je tot 32 kanalen in/uit met hardwarde van vrijwel iederen leverancier. Werkt in mijn geval al prima, met een Focusrite Liquid Saffire 56. Een hele verbetering die combinatie met Protools 9 t.o.v. de oude Digi003 rack.

            Comment

            • berolios
              • Sep 2005
              • 1538

              #7
              Originally posted by MarkRombouts
              Sinds de komst van Protools 9 kun je tot 32 kanalen in/uit met hardwarde van vrijwel iederen leverancier. Werkt in mijn geval al prima, met een Focusrite Liquid Saffire 56. Een hele verbetering die combinatie met Protools 9 t.o.v. de oude Digi003 rack.
              Ha! Daar had ik nog niet eens naar gekeken, omdat ik dacht dat Avid nooit van hun irritante verplichte hardware-koppeling af zou stappen ! Gaat deze vlieger ook voor PTLE op? Is dat dan ook 32 in en 32 uit ? Ik ga er tzt eens effe achteraan.
              Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

              Comment

              • MarkRombouts
                • Jan 2005
                • 1391

                #8
                LE bestaat niet meer.

                Je hebt nu Protools 9 32 in/uit met Avid hardware of derde partijen hardware.

                Daarnaast heb je Protools HD en HD Native.

                Comment

                • cobi
                  • Aug 2002
                  • 1083

                  #9
                  Ik draai nog met Protools 7.4 icm een M-audio profire 2626 en dat werkt erg stabiel. In protools maak je gewoon een aantal auxjes aan die je patch naar de i/o's due je wilt gebruiken. Een pluggin die ik veel gebruik is Breverb. Vst pluggins heb je wel een wrapper voor nodig om het op Protools te kunnen draaien (of hoeft het niet perse vst format te zijn?).

                  De latency valt me erg mee. Ik wel eens getest met compressors (gewoon om het maar te weten) Op monitors moet je dat niet doen maar op foh heb je er geen last van. Ik draai eigenlijk alleen galmpjes en delaytjes via pluggins en dan kom je met de latency zowiezo goed weg.
                  Spelingvouten onder voorbehout...

                  Comment

                  • daviddewaard
                    • Mar 2008
                    • 627

                    #10
                    Originally posted by showband
                    * Cantabile
                    * Brainspawn Forte
                    * Tobybear MiniHost
                    * Deckadance
                    * Chainer
                    * VSTHost
                    * SAVIHost
                    * LiveProfessor


                    of in hardware:
                    RECEPTOR (Muse), Plugzilla and V-Machine (SM Pro Audio)

                    nooit wat mee gedaan.
                    Alleen net beginnen met de SM pro audiodoos omdat ie goedkoop was (200euro!) en als hammond doos kan dienen.
                    die sm pro audio doos ziet er inressant uit. kan je zo wel heel goedkoop een goede galm maken voor live gebruik met een wave op PCM plugin erop.

                    Heb HostX voor mac gedownload maar krijg de audio output niet werkend.
                    wil een losse host software daaien en geen cubase of protools ofzo dit is veel te omslachtig
                    A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

                    Comment

                    • berolios
                      • Sep 2005
                      • 1538

                      #11
                      Originally posted by MarkRombouts
                      [...] Je hebt nu Protools 9 32 in/uit met Avid hardware of derde partijen hardware.[...]
                      Kijk, da's cool...
                      Echter, nu moet je wel de PT9.0 software apart gaan kopen als ik het goed begrijp? Bij de MBOX 3 zit gewoon PTLE (8 denk ik dan?) namelijk.

                      Originally posted by cobi
                      Ik draai nog met Protools 7.4 icm een M-audio profire 2626 en dat werkt erg stabiel. In protools maak je gewoon een aantal auxjes aan die je patch naar de i/o's due je wilt gebruiken. Een pluggin die ik veel gebruik is Breverb. [...].
                      Zo doe ik het ook, alleen dan (meestal via S/PDIF) met mijn MBOX2 en Waves IR-1 galmpjes ... werkt als een tierelier.

                      Maar de TS is op zoek naar dedicated plug-in hosts... daarin heb ik niet direct gebruikerservaring buiten de genoemde SpinAudio... maar da's wel al oud.

                      Succes ermee in ieder geval !
                      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

                      Comment

                      Working...