Ervaringen Smaart 7

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cobi
    • Aug 2002
    • 1083

    Ervaringen Smaart 7

    Ik ben sinds een aantal jaren een tevreden gebruiker van Smaart 6

    Eerst op een windows XP laptop, later op een MacBook Pro met OSX 10.5. Sinds ik mijn OS heb geupgrade naar 10.6 loopt het allemaal een stuk minder soepel. Ik heb al een fix voor Smaart gedownload die Smaart 6 geschikt maakt voor Snowleapard, de level meters doen het nu weer zoals het hoort, maar het programma loopt regelmatig vast (vaak icm het opslaan en/of oproepen van fase en magnitude metingen.

    Ik zat er aan e denken mijn Smaart te upgraden naar versie 7. Iemand al ervaring hiermee (icm Snowleapard)?

    Iemand toevallig ervaring met de meet systemen van Faber? Deze software draait op de Mac en op de Ipad. Dat zou voor mij ook een volgende stap kunnen zijn.
    Spelingvouten onder voorbehout...
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

    #2
    Ik heb smaart7 zien werken bij magu afgelopen september .
    Zag er goed uit en heeft een aantal functies die ik niet in 5.4 heb gezien .
    Kan iig meerdere kanalen meten afhankelijk van je geluidskaart .
    Veel optie qua weergave (Blackman/hanning etc iets waar je met sim dus geen keuze hebt = altijd hanning)

    Er zat alleen een verschil in het synqen van de data . T.o.v. SIM zat er ik meen een 0,05ms verschil in de Impuls response maar die is dan wel realtime dus net als sim . ( de offset van SAT-live lag nog hoger maar dat had ook met windows/parralels te maken )

    Smaart heeft ook een mogelijkheid tot het weergeven van group delay (iets wat ik in 5.4 altijd over het hoofd heb gezien)

    Ik heb er even over gedacht om over te stappen op mac ( en zal dat tzt waarschijnlijk als nog doen ) . Het voordeel van sim tov smaart vind ik de hogere nauwkeurigheid en dat het door het aan maken van branches er minder fouten in je metingen sluipen .

    Comment

    • cobi
      • Aug 2002
      • 1083

      #3
      Sim gaat me net effe te ver qua investering. Ik heb ook geen zin om nog een extra rack mee te slepen. Sim is toch echt een op zichzelf staand systeem?

      Nu draai ik met een 8in/8uit kaart Smaart, Itunes, Red Curtain (voor de snelle instartjes) en Protools (galmpjes) icm met mijn macje. Op zich is dat nog redelijk compact.
      Spelingvouten onder voorbehout...

      Comment

      • Timo Beckman
        • Jul 2006
        • 1298

        #4
        Gaat ook ver (SIM) ik bedoel je hebt het over om en nabij de 20/25K als je de micro's mee rekent .
        SIM is een op zich zelf staand systeem wat maar 1 ding doet en dat is systeem optimalizatie .

        SMAART 7 is een hele verbetering t.o.v. 5.4 en ik neem aan ook de versie 6 daar het hele programma opnieuw geschreven is .
        De reden voor mij om eventueel daar in te investeren zou zijn (in combi met een mac) opdrachtgevers die niet SIM poen hebben .

        SMAART met asio drivers op een windows machine is geen pretje als het vast loopt (is mij gebeurt en heeft +/- 3 weken geduurt voordat het weer werkte met dank aan maarten van AEM daar ik op het punt stond om die labtop een schop te verkopen) .

        Een mac met een multie channel geluidskaart kan ook een multie track opname maken . Iets wat voor mij in combi met 2 hd24 recorders een serieuze optie is .

        Heb jij een link betreffende dat faber .
        Last edited by Timo Beckman; 08-01-11, 20:00.

        Comment

        • cobi
          • Aug 2002
          • 1083

          #5
          Faber Acoustical
          Spelingvouten onder voorbehout...

          Comment

          • Rock On
            • Jan 2004
            • 250

            #6
            Hey Cobus!

            Ik ben sinds een half jaar ook over op Mac, en was op zoek naar een dergelijk programma. Ik kwam bij LAMA uit. Ik vind het heel net programma. Flexibel, je kan zelf bepalen hoe je je scherm indeelt. De interface is heel rustig, geen schreeuwende kleuren, maar dat is bij Smaart 7 ook wel zo (Ook bij Magu gezien ). Er zit naast een ruis en toongenerator ook een musicplayer in met A-B repeatfunctie. Heb er nog niet heel veel mee gewerkt, maar ik denk dat ik er wel mee uit de voeten kan. Heb één puntje waar ik nog achterheen moet; de schaal bij de grafieken is niet leesbaar. Het is trouwens van de maker van Red Curtain.
            Dick Scheepbouwer gebruikt het ook en is het heel tevreden mee.

            Groet'n,
            David Hille
            "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

            Comment

            • cobi
              • Aug 2002
              • 1083

              #7
              Originally posted by Rock On
              Hey Cobus!

              Ik ben sinds een half jaar ook over op Mac, en was op zoek naar een dergelijk programma. Ik kwam bij LAMA uit. Ik vind het heel net programma. Flexibel, je kan zelf bepalen hoe je je scherm indeelt. De interface is heel rustig, geen schreeuwende kleuren, maar dat is bij Smaart 7 ook wel zo (Ook bij Magu gezien ). Er zit naast een ruis en toongenerator ook een musicplayer in met A-B repeatfunctie. Heb er nog niet heel veel mee gewerkt, maar ik denk dat ik er wel mee uit de voeten kan. Heb één puntje waar ik nog achterheen moet; de schaal bij de grafieken is niet leesbaar. Het is trouwens van de maker van Red Curtain.
              Dick Scheepbouwer gebruikt het ook en is het heel tevreden mee.

              Groet'n,
              David Hille
              Hee David,

              Ik heb laatste met Joey B en Dick naar Lama zitten kijken, al deed hij de metingen nog met Smaart (maar goed, das is ook al weer een paar weken geleden).

              Is Lama van de maker van Red Curtain, hmmm, dan zal er in ieder geval een goede support bij geleverd worden. Ik ga Lama eens effe bekijken.
              Spelingvouten onder voorbehout...

              Comment

              • cobi
                • Aug 2002
                • 1083

                #8
                Reactie op Lama

                Wat een gaaf programma, dat Lama!

                Alles wat ik Smaart gebruik zit er in. Delay finder werkt snel. Snel andere inputs kiezen. Fase meting ziet er ook rustiger uit dan in Smaart. Erg overzichtelijk allemaal, alleen effe opletten met de input volgorde. Ik patchte al automatisch mijn meetmic op de eerste meetingang maar dat is je referentiekanaal.

                Thx voor de tip!
                Spelingvouten onder voorbehout...

                Comment

                • Rock On
                  • Jan 2004
                  • 250

                  #9
                  Glad to be of help! Die inputvolgorde kan je gewoon aanpassen. Maar ik begin eindelijk te leren dat men niet altijd tegen de ideeën van de programmeur moet ingaan .
                  Ik heb nog wel een eigenaardig dingetje; alle labels bij de grafieken zijn bij mij NIET leesbaar. Dat is heeeeeeeeeel irritant.
                  Ik ga daar de ontwikkelaar eens over mailen.

                  En wat ook nog errug aantrekkelijk is: dit kost nog geen derde van Smaart7!

                  Ik zeg veul plezier met het programma! Tot gauw.

                  David
                  "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

                  Comment

                  Working...