Crown Xti-2000

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Drieske1989
    • Jan 2010
    • 15

    Crown Xti-2000

    Ik heb 2x RCF ESW 1018 (600W@8Ohm) staan, en ik wil hiervoor een deftige versterker.
    Onze leverancier van geluid zegt dat we hiervoor 1000W per kanaal moeten kunnen aanleggen.
    Als ik de specificaties van de crown xti-2000 bekijk geeft deze bij 8ohm 475W, maar bridged geeft deze 2000W op 4Ohm. Bekom ik dan nogaltijd de gewilde 1000W per box als ik deze parallel hang? Anders moet ik overgaan naar de xti-6000 en deze is een beetje te duur voor ons gebruik.
  • tha_dj
    • Jan 2004
    • 375

    #2
    kan ook de xti- 4000 pakken !!!
    your light !

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Het is niet de meest verstandige keus om een versterker in brug met 4 Ohm te belasten. Per kanaal 'ziet' de versterker dan een 2 Ohm belasting waarbij de versterker dus op zijn maximum belast is. Het kan ook zomaar zijn dat bij bepaalde frequenties de aangesloten impedantie onder de opgegeven waarde komt waardoor de versterker dus nog zwaarder belast wordt.
      Beter doe je eraan een zwaardere versterker te kopen en deze gewoon per kanaal op een speaker aan te sluiten.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • Drieske1989
        • Jan 2010
        • 15

        #4
        ok, dan kopen we dus geen 2000
        maar klopt het eigelijk dat ik hier 1000W zou moeten ophangen, of kom ik ook toe met 600W?

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Originally posted by Drieske1989
          ok, dan kopen we dus geen 2000
          maar klopt het eigelijk dat ik hier 1000W zou moeten ophangen, of kom ik ook toe met 600W?
          600 Watt is wat te licht, zou voor minimaal 1000 Watt gaan.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • frederic
            • Jan 2006
            • 3511

            #6
            De XTI-4000 is zeer betaalbaar geworden.

            Comment

            • Drieske1989
              • Jan 2010
              • 15

              #7
              Yup, maar deze heeft nog maar 650W per kanaal op 8 Ohm, dus ik zou de XTI-6000 moeten kopen en die is te duur voor ons gebruik

              Comment

              • djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

                #8
                Er zijn nog meer merken en series dan de Crown XTi... Kijk eens bij andere series van Crown, of merken als QSC of Crest (voornamelijk de 8001 schijnt het erg goed te doen op (sub)laag, maar die wordt niet meer gemaakt...)


                Daan
                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                Comment

                • Drieske1989
                  • Jan 2010
                  • 15

                  #9
                  Alvast bedankt, ik zal dan best nog maar wat verder zoeken. Het is toch niet zo dringend

                  Comment

                  • salsa
                    • Jan 2007
                    • 1315

                    #10
                    Ga nou niet bezuinigen op goedkopere versterkers, immers moeten hun het zware werk doen..
                    Kijk zeker naar de XTI 6000 of als het echt niet anders kan een Crown XLS5000D, levert 2x1100 Watts 8 Ohm...

                    Maar, bezuinig niet teveel!!

                    Dave
                    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                    Comment

                    • Drieske1989
                      • Jan 2010
                      • 15

                      #11
                      Was ik ook niet van plan, maar ik dacht als het zo ook gaat zonder negatieve gevolgen kan ik het beter zo doen. Het is niet dat ons budget zo heel groot is, daarmee dat ik die optie ook even wou bekijken. We hebben nu een DAP palladium P 2000 staan, maar aangezien we in het verleden al zo een opgestookt hebben wil ik investeren in iets degelijkers.
                      Edit: blijkbaar heeft deze ook maar 2x750W@8ohm (snel opgezocht)
                      Last edited by Drieske1989; 03-12-10, 15:01.

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        #12
                        Het is overigens niet zo dat je persé 1000 Watt per kanaal MOET hebben, bij een iets lichtere versterker doen ze het ook echt wel hoor. Je zult alleen niet het maximale eruit kunnen halen, bedenk daarbij dat een halvering van het vermogen slechts 3dB (een net hoorbaar verschil) minder hard gaat.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • JVS
                          • Mar 2004
                          • 317

                          #13
                          Ik zou voor een setje ESW1018 gewoon een degelijke A-merk zwaargewicht pakken. Niet te duur, erg degelijk en lekker waardevast als je over een paar jaar iets anders wilt aanschaffen.

                          Zoek bijvoorbeeld voor een tweedehands QSC MX3000a, JBL MPX1200, Carver PT2400 o.i.d. Leveren allemaal rond de 750-850Wrms in 8 ohm, meer dan zat om toch nog veilig een ESW1018 aan te kunnen sturen.

                          Comment

                          • MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

                            #14
                            Of zoek een gebruikte LAB4000, FP6400 (zelfde maar dan nieuwer) of een LAB2002. Heb je plenty power, lekker lichtgewicht, super kwaliteit en ook waardevast.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                            Comment

                            • Waveform
                              • Dec 2009
                              • 321

                              #15
                              Of een Crest 8001 of een Crown MA3600, nog altijd zowat het beste wat je kan kopen voor op het laag. Weegt gewoon iets meer dan een Lab.

                              Comment

                              Working...