Behringer X32

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AH
    • Apr 2004
    • 248

    Behringer X32

    Kijk nu word het ook leuk voor de kleine portomonee.

    BEHRINGER: X32

    Nu nog ff een Midas sticker regelen en het feest is compleet.
    Anne Homan
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

    #2
    Yes; als eerste schieten is leuk.

    Goede zet om de digitale markt open te breken. De acceptatie begint onder aan de ladder zegt men wel eens. Of positioneert Behr zicht hier hoger?

    Nette specs:

    AES/EBU out; nice
    USB WAV recorder; niks nieuws onder de zon maar toch netjes
    Adjustable line delays on in-outputs; handig!
    FW/USB card recording optie
    Digitale snake optie

    Lol @ no confusing menu's; dat is toch een vrij subjectief argument

    En een grote designflaw: 6 aux sends; ok ik snap wel dat behringer zich op een ander martksegment richt maar doe dan op z'n minst een poging om de oude Yamaha's van hun troon te stoten; een 01V96 heeft er 8

    Edit: Na bekendmaking voor het publiek dus toch 16 bus sends dus dat valt positief uit!
    Last edited by MusicSupport; 20-02-11, 22:09.
    d&b Audiotechnik

    Comment

    • frederic
      • Jan 2006
      • 3511

      #3
      Ze kunnen niet aan presonus (ook in die prijsklasse)

      Comment

      • vasco
        • Oct 2003
        • 2567

        #4
        De Presonius StudioLive die in de buurt komt kost 3200 euro voor 24 kanalen/4 bussen en geen mogelijkheid tot digitale slang. Denk dat Behringer juist in deze prijsklasse best met een aardig apparaat kan gaan komen welke hier de concurrentie aan kan. Zeker tegen bovengenoemde voor een voorgenomen prijs rond de 2500 euro met 32 kanalen/16 bussen. Helaas hebben ze dan inderdaad wel weer 4 auxen minder. Laten we het eens afwachten want bij voorbaat schieten op Behringer is wel makkelijk...

        48-channel "digital snake" via ultra-low latency AES-50 ports, lees ik hier een link naar de mogelijkheid een Midas DL251 aan te sluiten (The DL251 is a 5U fixed configuration I/O unit with 48 mic/line inputs and 16 mic/line outputs). Hier zou de overname van Midas wel eens een interessante ontwikkeling kunnen geven.

        Comment

        • frederic
          • Jan 2006
          • 3511

          #5
          Originally posted by vasco
          De Presonius StudioLive die in de buurt komt kost 3200 euro voor 24 kanalen/4 bussen en geen mogelijkheid tot digitale slang. Denk dat Behringer juist in deze prijsklasse best met een aardig apparaat kan gaan komen welke hier de concurrentie aan kan. Zeker tegen bovengenoemde voor een voorgenomen prijs rond de 2500 euro met 32 kanalen/16 bussen. Helaas hebben ze dan inderdaad wel weer 4 auxen minder. Laten we het eens afwachten want bij voorbaat schieten op Behringer is wel makkelijk...

          48-channel "digital snake" via ultra-low latency AES-50 ports, lees ik hier een link naar de mogelijkheid een Midas DL251 aan te sluiten (The DL251 is a 5U fixed configuration I/O unit with 48 mic/line inputs and 16 mic/line outputs). Hier zou de overname van Midas wel eens een interessante ontwikkeling kunnen geven.
          Als het met de "befaamde" Behringer preamps en faders zal zijn, hod ik mijn hart vast.

          Comment

          • vasco
            • Oct 2003
            • 2567

            #6
            Originally posted by frederic
            Als het met de "befaamde" Behringer preamps en faders zal zijn, hod ik mijn hart vast.
            En dit bedoelde ik met bij voorbaat schieten zonder enige kennis. Laten we het nu gewoon eens afwachten.

            Ik ben ook geen Behringer fan maar ik denk wel dat ze hier potentie kunnen hebben in een bepaald segment van de markt. Zeker als je het tweede deel van wat ik schreef onder ogen houd. Denk niet dat daar de door jouw genoemde Behringer pre-amps in zitten namelijk.

            Comment

            • frederic
              • Jan 2006
              • 3511

              #7
              Denk eigenlijk niet dat zij gaan investeren in nieuwe betere preamps.
              Of het zouden er moeten zijn van Midas overnemen.

              Comment

              • vasco
                • Oct 2003
                • 2567

                #8
                Originally posted by frederic
                Denk eigenlijk niet dat zij gaan investeren in nieuwe betere preamps.
                Of het zouden er moeten zijn van Midas overnemen.
                Laat maar, je kent de Midas DL251/DL451 niet merk ik al en daardoor mis je denk ik het geheel waar ik naar verwijs.

                Comment

                • frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

                  #9
                  Originally posted by vasco
                  Laat maar, je kent de Midas DL251/DL451 niet merk ik al en daardoor mis je denk ik het geheel waar ik naar verwijs.
                  Denk niet dat ze zomaar eersteklas remotepreamps gaan compatibel maken met Behringer. Ze gaan toch de midascontrolers niet in de prak rijden?

                  Comment

                  • sparky
                    • Apr 2002
                    • 2104

                    #10
                    We gaan het zien, de DDX3216 was een goed ding voor het geld, maar dat van die 6 auxen is idd wel jammer. Op een 01V96 zijn die 8 auxen al snel op. En hier houd het met 4 monitorgroepjes en 2 effectjes al weer op, daar zit je zelfs in de meest simpele situaties al snel aan.
                    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      #11
                      Ze lichten alvast een tipje van de sluier op om reacties uit de markt te peilen, kans zal dus best groot zijn dat de 6 auxen naar 8 of meer uitgebreid worden.
                      Los van de twijfelachtige kwaliteit missen ze met 6 auxen echt de boot.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • BJD
                        • Oct 2007
                        • 771

                        #12
                        *gismodus aan*
                        Misschien zijn die 6 auxen wel enkel monitorauxen. En heeft dat ding voor z'n effect sends apparte bussen. Of er ontbreekt een "1" op de productsheet en zijn er er "perongeluk" 16.

                        6 auxen incl FX sends is niet geheel realistisch

                        Comment

                        • vasco
                          • Oct 2003
                          • 2567

                          #13
                          Originally posted by frederic
                          Denk niet dat ze zomaar eersteklas remotepreamps gaan compatibel maken met Behringer. Ze gaan toch de midascontrolers niet in de prak rijden?
                          Als ze het officiƫle AES-50 protocol inbakken dan kan je er elke AES-50 pre-amp aanhangen die je wilt. Of deze nu van Midas of Lynx Studio is doet er verder niet toe.

                          BJD geeft het eigenlijk al aan, dit topic zal op dit moment vooral gissen zijn.

                          Comment

                          • @lex
                            • Jul 2006
                            • 1087

                            #14
                            Originally posted by BJD
                            *gismodus aan*
                            Misschien zijn die 6 auxen wel enkel monitorauxen. En heeft dat ding voor z'n effect sends apparte bussen. Of er ontbreekt een "1" op de productsheet en zijn er er "perongeluk" 16.

                            6 auxen incl FX sends is niet geheel realistisch
                            Das precies wat ik dacht: alles is in veelvouden van 8 opgezet. Waarom dan niet de Auxen... Zou wel slordig zijn om een 1-tje te vergeten, hoewel ze de foto van de imitatie multipar ook onderste boven in het boekje hadden staan...

                            Behringer UP1200 Professional Die-Cast Par Spotlight. Extremely high luminous efficiency with low power consumption. Ultra-rugged die-cast aluminum casing.


                            @lex
                            Last edited by @lex; 30-11-10, 17:24.
                            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

                            Comment

                            • Lala
                              • Sep 2008
                              • 370

                              #15
                              Originally posted by frederic
                              Als het met de "befaamde" Behringer preamps en faders zal zijn, hod ik mijn hart vast.
                              Wat ik zo mooi vind, haal eens een PM1D of een PM5D uit elkaar. Een collega op klus vertelde laatst dat de pre amps van de DDX3216 dezelfde zijn als Yamaha gebruikt voor deze 2 tafels... En na vergelijken, verrek.......

                              Comment

                              Working...