draadloos intercom

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • koekie
    • Nov 2010
    • 13

    draadloos intercom

    Kent iemand (of heeft iemand ervaring met)een ander draadloos intercom systeem dan van ASL of clear com. Ik heb zelf slechte ervaringen met ASL draadloos systeem, TM-audio gaf dit ook aan.

    gr koekie
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

    #2
    Overline is zo'n beetje het beste wat je kunt huren momentueel ( kopen zal best duur zijn).
    Kijk eens bij AEM op de site .
    Je kan ook naar telex kijken en er is nog een goed systeem maar ben de naam ff kwijt .

    Comment

    • joe
      • Jan 2003
      • 446

      #3
      Ik ben het geheel met Timo eens, overline is wel zo'n beetje het beste.
      Telex is zeker een goed alternatieve, alleen een stuk minder fucties dan overline.
      HFT, was in zijn tijd heel goed, alleen begint het wat te verouderen en onderhouds gevoeliger.
      De ervaringen die ik heb met ASL draadloos waren teleurstellend.

      Waarvoor wil je het gebruiken?

      Comment

      • Joost_A
        • Apr 2005
        • 45

        #4
        Een erg fijne intercom is van HME. Wij werken al een jaar of vier met twee van deze systemen naar volle tevredenheid. Lichtgewicht, lange accu-duur en hufterproof. Nog geen problemen mee gehad.

        Comment

        • NesCio01
          • May 2010
          • 1987

          #5
          Voor de wat kleinere klusjes kocht ik
          onlangs een setje Motorola walkie talkies.

          best leuk, klipje voor je riem en
          een oortje erbij.

          Kwaliteit is natuurlijk niet superieur
          en soms hoor je een baby'tje van de buren
          maar over het algemeen toch een leuk ding
          voor slechts €100,= de 2.

          grtz
          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

          Comment

          • @lex
            • Jul 2006
            • 1087

            #6
            Weinig ervaring mee, maar draadloze intercom gebruikt de ether om te zenden/ontvangen (duhh...) Dit wil zeggen dat ze kunnen storen op je zendmicrofoons. En even kijken naar of de frekwenties langs elkaar heenlopen is onvoldoende. De zenders van de intercom zijn een stuk breedbandiger dan je zou willen. Twee communicatiebanden van een niet nader te noemen musical hebben in totaal vier van mijn zendmicrofoons in de weg gezeten! Het zou zonde zijn als je een hoop geld uitgeeft aan draadloze communicatie en er vervolgens achterkomt dat je je zendmicrofoons moet gaan vervangen.

            @lex
            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

            Comment

            • joe
              • Jan 2003
              • 446

              #7
              Weinig ervaring mee, maar draadloze intercom gebruikt de ether om te zenden/ontvangen (duhh...) Dit wil zeggen dat ze kunnen storen op je zendmicrofoons. En even kijken naar of de frekwenties langs elkaar heenlopen is onvoldoende. De zenders van de intercom zijn een stuk breedbandiger dan je zou willen. Twee communicatiebanden van een niet nader te noemen musical hebben in totaal vier van mijn zendmicrofoons in de weg gezeten! Het zou zonde zijn als je een hoop geld uitgeeft aan draadloze communicatie en er vervolgens achterkomt dat je je zendmicrofoons moet gaan vervangen.
              [FONT=Verdana]De meeste draadloze intercom sets die de zelfde frequentie kunnen gebruiken als draadloze microfoons kan je de frequenties van veranderen. Dus gewoon mee nemen in je zender plan van je mic's. Ze zenden niet (degene die ik ken) breedbandiger dan draadloze inear/mic's vaak is het wel een iets hoger vermogen. [/FONT]
              [FONT=Verdana]Vaak genoeg shows gehad met 50+ zender/inears en 10+ draadloze intercoms. Eigenlijk nog nooit (onoplosbare) problemen gehad, als je er maar van te voren over na denkt en afspraken maakt met alle partijen.[/FONT]
              [FONT=Verdana]Wat nog wel eens ellende geeft op klussen zijn de porto[/FONT][FONT=Verdana] repeaters[/FONT][FONT=Verdana] en mobilofoons van de CP. Prutsers zetten dan de antennes verkeerd neer en/of veel te veel vermogen, iets van 5watt om 10 meter te overbruggen [/FONT]

              [FONT=Verdana]Een saboteur of decoratie team met een nietmachine kan ook leuk zijn, he Timo[/FONT]
              Last edited by joe; 28-11-10, 19:56.

              Comment

              • Timo Beckman
                • Jul 2006
                • 1298

                #8
                Of een bedraad in ear setje van de foh jongens wat via de metalen broekriem klem aarde problemen veroorzaakt over alle intercom posten . Maar dat nietje was idd een orginele oplossing om mij weer even aan het werk te zetten

                Comment

                • koekie
                  • Nov 2010
                  • 13

                  #9
                  Originally posted by Timo Beckman
                  Overline is zo'n beetje het beste wat je kunt huren momentueel ( kopen zal best duur zijn).
                  Kijk eens bij AEM op de site .
                  Je kan ook naar telex kijken en er is nog een goed systeem maar ben de naam ff kwijt .
                  hee timo dat van die telex heb ik ook net binnen gehad moet even kijken van welk merk.

                  Comment

                  • koekie
                    • Nov 2010
                    • 13

                    #10
                    Originally posted by joe
                    Ik ben het geheel met Timo eens, overline is wel zo'n beetje het beste.
                    Telex is zeker een goed alternatieve, alleen een stuk minder fucties dan overline.
                    HFT, was in zijn tijd heel goed, alleen begint het wat te verouderen en onderhouds gevoeliger.
                    De ervaringen die ik heb met ASL draadloos waren teleurstellend.

                    Waarvoor wil je het gebruiken?
                    2 floormanagers bij basketball, heb hiervoor asl ingehuurd bij metam maar dat ging dus niet goed.

                    Comment

                    • koekie
                      • Nov 2010
                      • 13

                      #11
                      beste mensen,

                      Ontzettend bedankt voor jullie reactie`s, ga er morgen eens rustig naar kijken en eens nadenken wat aan te schaffen. Timo thanks !!! We kennen elkaar. gr. uit haarlem hahaha

                      Comment

                      • the_pauwels
                        • Apr 2010
                        • 36

                        #12
                        Welk heb je uiteindelijk aangeschaft? Ik ben zelf ook opzoek naar zulke systemen.
                        Filming like it's my last shot!

                        Comment

                        • Timo Beckman
                          • Jul 2006
                          • 1298

                          #13
                          Wederom overline is erg goed maar ook erg duur . Het is een systeem wat bv.zalen als ahoy/Arena zonder al teveel rompslomp aan kan .
                          Telex is wat dat betreft een goed systeem en betaalbaar .
                          Maar zoals joe al opmerkte een goede voorbereiding is cruciaal zeker frequentie management doen dus .
                          Als je een grote show moet doen kun je beter de boyz van matijssen inhuren daar die daar een behoorlijke ervaring in hebben opgebouwd zo onderhand .
                          @koekie Ben eigenlijk ook wel benieuwd....
                          Last edited by Timo Beckman; 22-03-11, 02:06.

                          Comment

                          Working...