monitor HK Audio Pro

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SH1000
    • Dec 2009
    • 220

    monitor HK Audio Pro

    Hallo,

    Wat is jullie mening over / ervaring met de HK Audio PRO 12 M? We willen deze gebruiken als zangmonitors in een pop-rock cover band.
    Good is the enemy of Great
    [Jim Collins]
  • moenjayzz
    • Oct 2010
    • 9

    #2
    de monitor klinkt gewoon lekker strak, heb er zelf wel goeie ervaringen mee...maar zou je aanraden even zelf langs een pa shop te gaan en em ff te beluisteren en bepaal dan zelf wat je kwa prijs/kwaliteit verhouding vindt kortom gebruik je oren en pak ook gelijk een aantal andere merken erbij

    Comment

    • Lynx
      • Nov 2010
      • 94

      #3
      Ik werk zelf heel veel met de Pro series van HK.

      Dit merk heeft vroeger de naam gehad Hoest en Knetter. Echter zijn ze nu erg goed bezig, zeker in de Pro wereld. Helaas nog niet echt veel gebruikt in NL.

      Over de monitoren ben ik het eens met mijn voorganger. Echt goede en strakke sound. Ik ben wel van mening dat een goede amp ook veel invloed heeft op de klank. Om een voorbeeld te noemen: Ik huur veel bij een rental uit Oud Bijerland. Vroeger had deze in z'n monitor rack amps zitten van een voor mij onbekend merk. Later zijn deze vervangen voor VX2400 van HK zelf. Met deze amps klonken ze 10x beter dan voorheen.

      Je kan eventueel ook er voorkiezen om een setje te huren. Dat bedrijf wat ik net noemde (weet niet of ik de naam mag noemen) heeft veel HK en anders kan je het via de Nederlandse importeur Wils (Markbass | HK AUDIO | Gallien & Krueger | Rotosound | DV Mark | geluidsinstallatie) proberen.
      Luisteren blijft toch de enige optie. Wat in mijn oren prima klinkt kan voor een ander totaal anders klinken.

      Stuur anders een PB dan kan ik de gegevens van de verhuurder wel geven.

      Grtz

      Lynx.

      Comment

      • SH1000
        • Dec 2009
        • 220

        #4
        Bedankt voor de reacties. Huren is inderdaad een goed idee, vooral omdat ik wel het geluid "doe" maar helaas geen lead zanger ben ;-)
        Good is the enemy of Great
        [Jim Collins]

        Comment

        • knoppenkearl
          • Dec 2010
          • 1

          #5
          hk audio pro12m

          Werk zelf ook met deze monitoren,zijn prijs technisch gezien goede monitoren en gaan voor niet te grote podia hard genoeg alleen niet geschikt om veel instrumenten op te zetten en zeker geen basgitaar!Dan is de contour serie beter aan te raden als je bij hk wilt blijven.Er zijn zat goede monitoren,is aan prijs en smaak wat jezelf wilt gebruiken.Denk wel aan een goede mengtafel,dat scheelt enorm.Versterker van +-600w RMS op 8 Ohm per kanaal is wel een aanrader maar hoeft geen dure te zijn.Een goedkope kan klinken als een Crest of Lab,als je weet hoe t zit.

          Comment

          Working...