Vervangspeaker JBL2226H

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RickU09
    • May 2009
    • 28

    Vervangspeaker JBL2226H

    Beste mensen,

    Ik heb 2 stuks Stage Accompany glijbanen gekocht voor gebruik tijdens carnaval voor wat extra laag bij een Soundmate 3.

    Nu heb ik 2de hands 2 glijbanen met 2JBL 2226H's gekocht maar na +-1 uurtje draaien loopt er 1tje aan.

    Ik ben nu dus op zoek naar nieuwe speakers voor deze kasten.
    Zelf heb ik er 2 gevonden de RCF L15P540 en de Eminence Kappa Pro 15 LFA-2

    Welke van de 2 bovenstaande luidsprekers is de beste keuze of welke nietgenoemde optie is beter.

    Met vriendelijke groet, Rick

    EDIT: De gebuikte versterker is een InterM 2000 (2x 1kw)
  • nightline
    • Oct 2002
    • 1001

    #2
    Een klant van mij heeft ze vervangen door de Beyma SM115/k ( de vroegere 15K200 maar dan met meer vermogen ).

    Mvg

    Jack
    Powered by AudioMadness....

    Comment

    • dexter
      • Jul 2005
      • 433

      #3
      Het allerfoutste wat je kan doen is er een andere speaker in knopen dan er in hoort, ze klinken dan gewoon niet zo goed en ze gaan erg snel stuk.
      Gewoon JBL E140, 2205, 2225, of 2226 erin en gaan.
      Oja en je wedereom niet doodstaren op vermogens want dat zegt TOTAAL NIETS over hoe hard het zou kunnen gaan. (verteld je alleen wat voor versterker je er het beste bij zou kunnen gebruiken)

      Comment

      • arie
        • Feb 2003
        • 550

        #4
        RCF L15P540 is de speaker die het beste pas als vervangings speaker, alleen begrijp ik niet helemaal waarom je niet gewoon de 2226 reconed, dit is denk ikm goedkoper dan een compleet nieuwe speaker.

        gr Arie

        Comment

        • RickU09
          • May 2009
          • 28

          #5
          Beste arie, reconen kost mij 280,- euro voor die 1ne speaker.
          Nieuwe speaker is 158,- ex btw
          Nieuwe rcfjes 316,- ex btw. - 190 voor oude speakers = 125,- (2 nieuwe speakers)

          Vergeet niet dat ze voor carnaval worden gebruikt, en de klank alleen zeer redelijk hoeft te zijn.
          Last edited by RickU09; 18-11-10, 23:32.

          Comment

          • pjadskop productions
            • Nov 2008
            • 128

            #6
            Ik heb ook 2 glijbanen waarvan ik de speakers heb moeten vervangen, bij mij zitten er de RCF L15P540 woofers in (op aanraden van dit forum, al een heel stuk terug) en ik heb er nooit problemen mee gehad, en vond ze (persoonlijk) zelfs beter klinken met de rcf woofer dan de jbl
            Nee meneer, de boom staat niet op de bergen, want de bergen zijn op vakantie in Disneyland, meneer

            Comment

            • RickU09
              • May 2009
              • 28

              #7
              Originally posted by pjadskop productions
              Ik heb ook 2 glijbanen waarvan ik de speakers heb moeten vervangen, bij mij zitten er de RCF L15P540 woofers in (op aanraden van dit forum, al een heel stuk terug) en ik heb er nooit problemen mee gehad, en vond ze (persoonlijk) zelfs beter klinken met de rcf woofer dan de jbl
              En gaat het bij jou om echte SA kasten of immitaties?
              Ik heb namelijk immitatie kasten gemaakt van lichter hout.

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #8
                Originally posted by RickU09
                Ik heb namelijk immitatie kasten gemaakt van lichter hout.
                Zolang de kast stijf genoeg is en de maten overeen komen met het origineel ziet die speaker echt niet dat het imitatie is hoor.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • RickU09
                  • May 2009
                  • 28

                  #9
                  Originally posted by MusicXtra
                  Zolang de kast stijf genoeg is en de maten overeen komen met het origineel ziet die speaker echt niet dat het imitatie is hoor.
                  Najja ik heb op een ander forum dezelfde vraag gesteld, maar die zei iets van gun die immitatiekasten dan op zijn minst een echte speaker. Dus daardoor ben ik een beetje in de war gebracht denk ik.
                  Ik vond het ook al een beetje een rare opmerking maarja....

                  Maar het ziet er nu echt naar uit dat er L15P540's in moeten komen, simpelweg omdat het reconen voor mij een dure uitgave wordt.

                  Comment

                  • 4AC
                    • Nov 2007
                    • 1791

                    #10
                    Originally posted by RickU09
                    Najja ik heb op een ander forum dezelfde vraag gesteld, maar die zei iets van gun die immitatiekasten dan op zijn minst een echte speaker.
                    Haha, en wat mag daar mee bedoelt worden? Dat de JBL de 'echte speaker' is?! Goedemiddag zeg, laat je niets wijs maken!

                    Mvg,

                    Teun

                    Edit: kijk eens rond op marktplaats, ik geloof dat er meerdere speakers op staan die geschikt zijn voor in een J-hoorn.
                    De betreffende RCF staat er zelfs op meen ik!
                    Last edited by 4AC; 20-11-10, 10:57.
                    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                    Comment

                    • AH
                      • Apr 2004
                      • 248

                      #11
                      Wat er mee bedoeld wordt, is dat de SA uitvoering een kopie is van de originele JBL 4530 kast en er dus origineel ook een JBL speaker in hoort.
                      Anne Homan

                      Comment

                      • Rolandino
                        • Mar 2007
                        • 1451

                        #12
                        Stop er gewoon een Beyma SM115K erin en je kunt knallen.

                        Klant van me heeft er 6 staan met deze speaker en dat rammelt echt !

                        Speaker kost iets van 169,00 in BTW !
                        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                        Comment

                        • dexter
                          • Jul 2005
                          • 433

                          #13
                          Kun je na gaan wat er voor druk uit komt als je wel de 2226 gebruikt van JBL

                          Comment

                          • salsa
                            • Jan 2007
                            • 1315

                            #14
                            De JBL is een betere speaker maar wel veel duurder dan de Beyma.
                            Dus is die Beyma nog niet eens zo'n slechte keus....

                            Dave
                            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                            Comment

                            • RickU09
                              • May 2009
                              • 28

                              #15
                              Originally posted by Rolandino
                              Stop er gewoon een Beyma SM115K erin en je kunt knallen.

                              Klant van me heeft er 6 staan met deze speaker en dat rammelt echt !

                              Speaker kost iets van 169,00 in BTW !

                              Beste Rolandino, waar vind jij dan die speaker voor 169,-? (evt. mailen)
                              Ik zie hem voor 230,- en de RCF voor 188,-

                              Verder staat er bij de omschrijving van genoemde beyma dat deze ontworpen is voor compacte bass-reflex kasten.

                              Welke van de 2 keuzes is volgens de rest het beste?

                              Comment

                              Working...