Midas Pro6

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sound Inc.
    • Nov 2010
    • 1

    Midas Pro6

    We zijn aan het overwegen om een Midas Pro6 aan te schaffen, we zijn reeds 8 jaar midas gebruiker en dus overtuigd van kwaliteit en onze keuze.

    via deze willen we graag weten wat jullie ervaringen zijn met de console.

    alsook de ervaringen met de back-up, service and training van midasconsoles benelux.

    graag ervaringen die niet bestaan uit 'van ver gezien', 'over gehoord' maar van gebruikers en bezitters van Pro6 en XL8.

    Sound Inc. Pro Audio Rental & Sales
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

    #2
    Stel dezelfde vraag eens op het pro sounweb forum the lab (live audio board) .
    Daar zitten waarschijnlijk een heleboel mensen met ervaring op deze tafel

    Comment

    • jadjong
      • Oct 2003
      • 654

      #3
      Ik heb er zelf geen een, maar het is een prima mixer. Klankverschil ten opzichte van andere mixers moet je zelf maar beoordelen. Ik vond het in ieder geval positief. Infrastructuur en bijbehorende in/out doosjes zijn prima in orde, het is alleen geen madi, dus je zal vaak je eigen ethernet neer moeten leggen. Workflow en opties zijn ook in orde, mis alleen een afl-trim per aux

      Ondersteuning van de importeur is er wanneer je het nodig hebt en je krijgt dan ook antwoorden waar je iets mee kan. Of dit de tafel is die je echt nodig hebt zou ik niet durven zeggen, wat ga je ermee doen?

      Comment

      • daviddewaard
        • Mar 2008
        • 627

        #4
        Midas PRO6 is samen met de XL8 zonder tijfel de beste digitale mixer.
        klakn is echt fantastich, de bediending veel makkelijker dan bij digico/soundcraft. geen ingewikkelde menu's waar je de weg op kwijt kan raken.
        Zeer geschik voor het wegzetten op festivals, technici leer je er binnen paar minuten mee werken, en ze zullen er nooit weigeren op te werken,
        heb blijft toch een grote midas tafel en die weigerd echt geen een technicus.
        terwijl dit wel anders is als je een digico of soundcraft neerlegd.
        heb al behoorlijk wat festivals met een PRO6 gedaan en alle gasttechnici waren erg verbaast over her gemakt van de tafel en "ze fietse er zo mee weg"
        verder heb ik er zelf ook wat grote producties mee gemixt, is zeker mijn favoriete tafel.

        enige min puntje vind ik de ingebouwde galmpjes en delay effecten klinkten niet echt bijzonder.
        A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

        Comment

        • mesadude
          • Oct 2009
          • 40

          #5
          niet veel met digico gewerkt dan toch lijkt me..

          die "channelstrip"look is juist veel toegankelijker dan alle andere tafels..
          gemakkelijker lijkt me nogal subjectief..

          "gemakkelijk" noemt met de yamaha tafels, omdat iedereen die ként.. maar als je eerlijk bent is't de minst logische van al..

          het diepere programmeren is idd niet zo evident op digico, maar ze moet in een vergelijkingstest toch écht niet onder doen voor de Pro 6 hoor..

          dat het je favoriete tafel is, is wel duidelijk..

          de "gemakkelijkste" tafel imho, is de nieuwe A&H iLive.. zo belachelijk simpel.. maar je kàn er dan ook niet dieper op in gaan itt de digico en de pro6..

          in ieder geval zijn het allemaal top tafels die erg dicht bij elkaar liggen qua kwaliteit..

          persoonlijke voorkeur lijkt me het belangrijkste criteria.. maar je kan moeilijk zeggen dat een SD7 een "mindere" tafel is dan de pro6.. ze zijn gewoon anders, en hebben elk hun sterktes en zwaktes..

          Comment

          • @lex
            • Jul 2006
            • 1087

            #6
            Ondanks dat ik geen hands-on ervaring heb wil ik je wel graag wijzen op een groot euvel: het licht dat van de tafel afkomt. Als je hem in het theater wilt gebruiken moet je de mensen achter je een zonnebril uitdelen. Het klinkt als een onbeduidend ding, maar ik zou er niet mee in de zaal willen zitten. Voor rock 'n roll is dat natuurlijk geen probleem.

            @lex
            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Zal echt wel dimbaar zijn, zelfs op mijn Roland is dat het geval.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • daviddewaard
                • Mar 2008
                • 627

                #8
                Originally posted by @lex
                Ondanks dat ik geen hands-on ervaring heb wil ik je wel graag wijzen op een groot euvel: het licht dat van de tafel afkomt. Als je hem in het theater wilt gebruiken moet je de mensen achter je een zonnebril uitdelen. Het klinkt als een onbeduidend ding, maar ik zou er niet mee in de zaal willen zitten. Voor rock 'n roll is dat natuurlijk geen probleem.

                @lex
                het licht van de lightbar, de displays en zelf de knopjes en VU meters zijn dimbaar, heb er tal van theatershows mee gedraaid en nog ooit een klacht grhad
                A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

                Comment

                • peterwagner
                  • Oct 2008
                  • 317

                  #9
                  Originally posted by daviddewaard
                  het licht van de lightbar, de displays en zelf de knopjes en VU meters zijn dimbaar, heb er tal van theatershows mee gedraaid en nog ooit een klacht grhad
                  Het enige wat niet dimbaar is zijn die oerlelijke gekleurde legoknoppen voor de kanalen/VCA/POP groepen. Dat vind ik nog wel een gemiste kans.

                  Comment

                  • @lex
                    • Jul 2006
                    • 1087

                    #10
                    Ik heb het er met de eigenaar over gehad en die beweerde dat dat inderdaad een nadeel was en dat er niets aan te doen was (zoals ik zei: zelf geen hands-on ervaring). Maar uit julie reactie maak ik op dat een groot deel dus wel te dimmen is, maar niet alles? Dan zal het onkunde van de tech zijn geweest. Misschien toch wel geschikt voor in theater...

                    @lex
                    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

                    Comment

                    • frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

                      #11
                      Originally posted by @lex
                      Ondanks dat ik geen hands-on ervaring heb wil ik je wel graag wijzen op een groot euvel: het licht dat van de tafel afkomt. Als je hem in het theater wilt gebruiken moet je de mensen achter je een zonnebril uitdelen. Het klinkt als een onbeduidend ding, maar ik zou er niet mee in de zaal willen zitten. Voor rock 'n roll is dat natuurlijk geen probleem.

                      @lex
                      Je moet de knoppen toch terug vinden in het donker?

                      En ik denk toch dat het minder stoort dan de 2-3 lichtjes dat ze op analoge tafels gebruiken.

                      Bovendien is er op de regiepost (meestal bij de FOH) wel meer licht aanwezig dan de mengtafel.
                      Een lichtje om het draaiboek/script te lezen vb.
                      Last edited by frederic; 17-11-10, 10:48.

                      Comment

                      • dwali
                        • Jun 2002
                        • 92

                        #12
                        - klank: super
                        - bediening: toch even wennen
                        - kleurtjes: geeft in het begint een josti-band gevoel, maar blijkt super handig..

                        Dingen waar ik als gebruiker tegenaan gelopen ben..:
                        - de schermen zijn erg hoog, je blokkeert in theaters al heel snel zichtlijnen van de mensen achter je.
                        - geen "stereo-kanalen", maar je kunt mono kanalen linken (dat is wat anders)
                        - kanaalvolgorde in je DCA's of POP groepen gaat volgens inputlist (kun je volgens mij niet per DCA of POP group wijzigen)
                        - channel-safe's zitten in de tafel, niet in de showfile (dit is hopelijk onderhand opgelost met nieuwe software..)

                        Al met al een fijne digitale tafel (op elk merk/type mixer is wel iets aan te merken!)

                        gr.dwali
                        For those about to rock, we salute you...

                        Comment

                        • frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

                          #13
                          Originally posted by dwali
                          - klank: super
                          - bediening: toch even wennen
                          - kleurtjes: geeft in het begint een josti-band gevoel, maar blijkt super handig..

                          Dingen waar ik als gebruiker tegenaan gelopen ben..:
                          - de schermen zijn erg hoog, je blokkeert in theaters al heel snel zichtlijnen van de mensen achter je.
                          - geen "stereo-kanalen", maar je kunt mono kanalen linken (dat is wat anders)
                          - kanaalvolgorde in je DCA's of POP groepen gaat volgens inputlist (kun je volgens mij niet per DCA of POP group wijzigen)
                          - channel-safe's zitten in de tafel, niet in de showfile (dit is hopelijk onderhand opgelost met nieuwe software..)

                          Al met al een fijne digitale tafel (op elk merk/type mixer is wel iets aan te merken!)

                          gr.dwali
                          Een mengtafel die een huis kost mag wel goed zijn.

                          Comment

                          • dwali
                            • Jun 2002
                            • 92

                            #14
                            Originally posted by frederic
                            Een mengtafel die een huis kost mag wel goed zijn.
                            1. ik zeg niet dat hij niet goed is.. (integendeel)
                            2. "overal" is wel "iets" op aan te merken (ook op digidesign, sd7, whatever..)
                            3. het gaat erom dat je de "tekorten" weet, zodat je ermee/eromheen kunt werken..
                            4. wat voor jou een "probleem" is, hoeft dat voor een ander niet te zijn..
                            5. koop eens een huis, er is altijd wel iets..

                            gr.dwali
                            For those about to rock, we salute you...

                            Comment

                            • vasco
                              • Oct 2003
                              • 2567

                              #15
                              Originally posted by frederic
                              Je moet de knoppen toch terug vinden in het donker?
                              Ik heb er toch erg graag nog een desklight bij, kan indien niet nodig uit blijven. Een keer bij een theatervoorstelling een tafel gehuurd waar geen bij zaten bleek na het openen van de kist. Een hele voorstelling met een mini-mac in je b*k is ook geen werken daar een theaterzaal wel erg donker is. Roland heeft wel wat knoppen verlicht maar niet genoeg om te kunnen werken zonder desklight.

                              PS:
                              Nee, had geen andere die mij van een beetje licht konden voorzien, licht zat in het regiehok.
                              Originally posted by frederic
                              Een mengtafel die een huis kost mag wel goed zijn.
                              Heb jij al eens een huis gekocht dat 100% goed is voor jezelf of zaten er toch stiekem voor- en nadelen aan.
                              Last edited by vasco; 17-11-10, 13:44.

                              Comment

                              Working...