wat zouden jullie veranderen?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zjeten
    • Mar 2003
    • 331

    wat zouden jullie veranderen?

    Goeieavond,
    Ik zou willen een set mic's kopen voor livewerk. (en soms demo opname)
    Wat zouden jullie veranderen.
    Iets veranderen voor iets duurders is momenteel geen optie.
    Zit aan het max budget.
    Iets vervandern voor zelfde prijs of iets goedkopers die zelfde kwaliteit levert en/of die eventueel iets beter in de markt ligt.
    Die 935 kan je vb vervangen door beta 58 maar vind de e935 net iets beter klinken en eigenlijk minder van belang maar iets mooier on stage.

    1 x Beta52 basdrum
    1 x sm57 snare
    3 x e604 tom's
    3 e614 overheads en hihate
    1 x 606 gitaar
    1 x e935 senheiser

    alternatief,
    drumpack van audix
    met
    1 x I5
    2 x D2
    1 x D4
    1 x D6
    3 x ADX51
    1 x e606
    1 x e935

    Shoot,
    Thank,
    Jeffrey
  • Waveform
    • Dec 2009
    • 321

    #2
    Hey Jeffrey

    Ik gebruik zelf regelmatig die Audix microfoons en ben daar zeer tevreden over. Mag ik aannemen dat het bovenste lijstje hetgeen is wat je momenteel gebruikt?

    Met die set kom je al een heel eind hoor, hetgeen je waarschijnlijk als eerste gaat willen veranderen zijn die ADX'n. Helemaal niet slecht voor zijn geld, integendeel, maar een SCX1 klinkt toch stukken mooier. Persoonlijk zou ik die Beta52 en SM57 niet wegdoen, dat is nog steeds een mooie aanvulling op je setje. Een D6 op kick is prachtig, maar qua klank toch wel heel anders dan een B52. SM57 kan je nog steeds op gitaren gebruiken, 1 e606 lijkt me wat weinig.

    Veel succes ermee!

    Comment

    • zjeten
      • Mar 2003
      • 331

      #3
      Dag Waveform,
      Ik heb nog geen enkele micro.
      Mengtafel mackie 1640 en vrx klankset.
      Kdenk dat beter is om eerst wat micro's aan te schaffen en dan
      mijn xti's te upgraden .
      Daarna monitors en daarna digitale mixer.
      Groeten,
      Jeffrey

      Comment

      • sparky
        • Apr 2002
        • 2104

        #4
        Hoi Zjeten, ik gebruik graag sennheiser mics, maar de 606 hoort daar niet bij, erg gekleurd en onnatuurlijk als je het mij vraagt, de 906 is en stuk beter, is daar geen budget voor dan is een 57 toch vaker bruikbaar dan die 606 is de ervaring hier. De 935 heb ik nooit gehoord, maar ik zou al ik jou was zeker eens uitzoeken hoe deze zich houdt qua rondzingen, de 835 was hier niet al te sterk in, kwam vaak ook niet lekker door de mix. Kijk eerst ook eens even of je wel altijd overheads nodig gaat hebben, in kleine clubs en cafees gebruik ik ze tegenwoordig vaker niet dan wel, zet ze vaak niet eens meer neer (na het inschatten van situatie, band, drummer, gebeurt meestal in 30 seconden ) , bevalt me prima. Zo zou je weer even wat geld uit kunnen sparen, als je dat wilt. En bijvoorbeeld 1 of 2 906 mic's kopen. Ik ken jouw situatie natuurlijk niet, als je vaak beheerste drummers hebt en wat grotere zalen, dan heb je wel overheads nodig.

        Voor snare ben ik tegenwoordig fan van de Beyer 201, vergeleken met een 57 erg open en veel meer attack, klinkt ook meer als de snare zelf en wat mij betreft daardoor in meer situaties bruikbaar dan een 57. Is dat geld er niet, dan vind ik een beta 57 meestal fijner werken dan een gewone 57, komt vaal lekkerder door de mix, maarja, ligt ook heel erg aan de snare zelf en de muzieksoort. Maar een gewone 57 is ook niet verkeerd hoor!

        EDIT: De rest is allemaal vrij standaard, daar zit je niet snel verkeerd mee.
        Last edited by sparky; 10-11-10, 13:04.
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

        Comment

        • rdreiers
          • Nov 2009
          • 407

          #5
          De 935 zou ik laten of je moet met in-ears werken.
          Pak dan de 945, deze is super cardioide, gaat veel beter met monitoren.

          Beta 52 op kick en sm 57 op snare is bijna wereldstandaard.

          E604 en E604 zou ik van af blijven, deze klinken niet.

          Voor gitaar moet je eens kijken naar ee D40 van akg of gewoon een SM57 of een E906 kopen.

          Tom's is de 904 een goeie kandidaat of een setje gebruikte BF 504 uithalen.

          Voor de hihat is de e614 een prima keus, overhead is wat minder.

          Een optie kan zijn om een en ander eens te beluisteren en zelf een oordeel te vellen waar je je centjes aan uit wilt geven.

          Let op me het aanschaffen van (bijna) nieuwe micro's op marktplaats enzo.

          Er is helaas veel imitatie in omloop die niet klinkt.

          Richard

          Comment

          • dexter
            • Jul 2005
            • 433

            #6
            BF504 en E604 zijn dezelfde mics op type aanduiding en kleur na.

            Comment

            • NesCio01
              • May 2010
              • 1987

              #7
              Originally posted by zjeten
              1 x Beta52 basdrum
              1 x sm57 snare
              3 x e604 tom's
              3 e614 overheads en hihate
              1 x 606 gitaar
              1 x e935 senheiser
              Hoi Jef,

              tSetje dat je kopen wilt is niets mis mee, maar
              - zoals je al kon lezen - je kunt alle kanten op
              en hiernaast is het ook van belang wat er verder
              aan gear staat opgesteld.
              Ook ik ben nogal een Sennheiser fan en zou de B52
              vervangen door een E602. Heb je trouwens al gekeken
              naar het drumkoffertje van Sennheiser?

              Hoezeer ook Sennheiser fan, de 606 haalt het niet bij
              een SM 57 (liefst wel de beta).

              De 935 vind ik minder fris klinken dan de 945, die geniet
              dan ook mijn voorkeur.

              In kleine settings wil ik ook nog wel eens de HH en snare met
              1 (goede) condensator versterken. Dat scheelt je dan de
              uitgave van 1 mike (die mss later altijd nog kopen kunt?)
              btw: met de drumkoffer heb je een 604 voor de snare.

              sterkte met beslissen.

              grtz
              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

              Comment

              • zjeten
                • Mar 2003
                • 331

                #8
                Goeieavond,
                Doorwat ik gelezen heb zou ik dan misschien toch opteren voor een sm57 voor gitaar. De verkoper zijn argument was, als je met iets mindere gitaarsound zit klinkt het minder agressief met een E606 en moet je hem minder richten.
                Een collega werkt met AKG C430 op overheads en vind dit prijs kwaliteit een topper. Krijgt er lovende kritiek op met gastmixers en kost niet zoveel. Zijn er nog mensen die ervaring hebben met die mic.
                Zouden jullie de C430 nemen of de sennheiser e614 als overhead?
                kdenk dat kick,snare,en toms vast staan. Beta 57 ga ik niet doen omdat budget er niet is.
                Groeten,
                Jeffrey

                Comment

                • renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

                  #9
                  Originally posted by zjeten
                  . De verkoper zijn argument was, als je met iets mindere gitaarsound zit klinkt het minder agressief met een E606 en moet je hem minder richten.
                  Of je nou een SM57, een e606 of een e906 pakt, je kan een gitaar aggressief of juist warm laten klinken, puur door je mic goed te richten.
                  Uiteraard klinkt elke mic zelf ook nog een beetje anders en heb je nog een EQ sectie op je mengtafel.

                  Richt je op het midden van de woofer, dan krijg je meer de attack in je mi en wordt het wat agressiever. Richt je helemaal op de rand, dan wordt het lief en warmpjes. Alles daar tussen in is een kwestie van uitvinden en pielen. Naast richten op een bepaald punt kun je ook nog eens de hoek veranderen en dus bijvoorbeeld richting het midden van de woofer richten of juist er van af. Maakt ook een verschil.

                  Kortom: een mic puur kiezen vanwege de agressie in het gitaargeluid vind ik persoonlijk een apart argument.
                  Ik zou, naast de klank, eerder kijken naar de inzetbaarheid van de mic. Een e906 kun je ook prima op een orgeltje of voor een blazer gebruiken, een SM57 werkt ook lekker op een snare of zelfs zang...
                  Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                  Comment

                  • zjeten
                    • Mar 2003
                    • 331

                    #10
                    Eventjes vertellen wat ik besteld heb.

                    1 x B52 (kick)
                    3 x shure sm57 (snare en git)
                    3 x akg C430 (overheads en hihat) (A/B test gedaan met een sen E614 en de akg was een heel
                    stuk helderder en nam veel hogere frequenties op. Het leek of de sen dof was)
                    Voor instrumenten waar je meer laag mid hebt of overheads waarmee je toms moet opnemen zou ik dan de E614 misschien voornemen omdat de akg te schel klinkt.

                    2 x DI2 LA Audio (vanalles)
                    3 x sen E604 (toms)
                    1 x sen E945 (zang)

                    Groeten,
                    Jeffrey

                    Comment

                    • zjeten
                      • Mar 2003
                      • 331

                      #11
                      Hallo,
                      Om mijn bevindingen verder te delen met jullie hier nog een A/B testje.
                      [FONT=Calibri][FONT=Verdana]Ik heb [/FONT]Juist een test gedaan tussen een bss DI en een LA Audio DI.[/FONT]
                      [FONT=Calibri]Ik heb het als volgt aangesloten.[/FONT]
                      [FONT=Calibri]High end cd speler (24bit 192khz DA lampen voorversterker in cd speler) met rca output naar jack in , na DI’s naar mic input(mackie 1640) en daarna pfl met hoofdtelefoon (beyer dynamic DT931) .[/FONT]
                      [FONT=Calibri]Daarna ook eens geluisterd via de master fader van mackie naar versterking en luidsprekers (high end hifi luidsprekers Canton R5.2) en zelfde resultaat.[/FONT]
                      [FONT=Calibri]Bij het eerste liedje kon ik moeilijk zeggen welke de beste was. Minuut zitten afwisselen en geen groot verschil.[/FONT]
                      [FONT=Calibri](Sting – It’s probably me)[/FONT]
                      [FONT=Calibri]Bij het tweede liedje hoorde je veel sneller verschil en is de bss een niveau beter.[/FONT]
                      [FONT=Calibri](Sting – fields of gold) [/FONT]
                      [FONT=Calibri]Vooral bij de ring shot en de daarbijhorende reverb of hall heeft de bss veel meer headroom dan de LA audio.[/FONT]
                      [FONT=Calibri]Je hoort het effect veel langer en nauwkeuriger.[/FONT]
                      [FONT=Calibri]Conclusie[/FONT]
                      [FONT=Calibri]Voor basgit is er eigenlijk niet zo veel mis met de LA maar als je naar een piekfijne acc gitaar gaat neem je best een BSS.[/FONT]
                      [FONT=Calibri]Groeten,[/FONT]
                      [FONT=Calibri]Jeffrey[/FONT]

                      Comment

                      Working...