Bose L1 Model 2 systeem

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tom06
    • Aug 2009
    • 161

    Bose L1 Model 2 systeem

    Hallo,

    Ik zat laatst een tijdschrift te lezen en ik kwam dit tegen:
    Bose L1 Model 2 Systeem.

    Heeft iemand ervaring met deze systemen? Ze zeggen dat het perfect spul is maar daar heb ik mijn twijfels over.

    Groeten Tom
    Echo! echo .. cho .. ho .. o ... , goede akoestiek!
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Die twijfels zijn wel terecht, de marketing afdeling bij Bose werkt in de meeste gevallen beter dan de producten die ze aanprijzen.
    Dit is al een paar jaar op de markt, als het werkelijk zo goed zou zijn als ze beweren hoe komt het dan dat niemand het gebruikt?
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

      #3
      Het is het ideale systeem voor een 2-persoonsband om maar een voorbeeld te noemen. P.A. en monitoring allemaal in 1 stuk. Ken twee duo's die het gebruiken voor hun luisteroptredens in cafés en kleine zalen.
      Overigens is de klank voor Bose te zijn redelijk goed. Ben normaal gezien geen fan van hun onnatuurlijke klankkleur maar dit is acceptabel.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

      Comment

      • Waveform
        • Dec 2009
        • 321

        #4
        Een akoestisch 2koppig bandje waarvoor ik vroeger geluid deed werd dit ook aangeprezen en hebben dit ook aangekocht vanwege het formaat en gebruiksgemak. Ze hadden een demo gehoord en kregen een massa verkoopspraatjes aangeboden.

        Het systeem zou mits heel grote spreiding toch ver dragen en overal in de zaal hetzelfde geluid produceren. Dit is natuurlijk niet het geval, geluid valt na 5 meter al weg en op het einde van een klein cafee hoor je zelfs niets meer. Ze hadden ineens geen monitors meer nodig want ze zaten voor de PA en omdat het niet hard stond hoorden ze zichzelf toch nog hard genoeg of zoiets. Mijn ervaring van het geluid was dat het zelfs op laag volume niet aangenaam klinkt en de bijhorende bass helemaal geen bass produceert.

        Ik had toch op zijn minst iet of wat verwacht van het systeem na wat ik hoorde van de muzikanten. Jammergenoeg, maar dan zet ik nog liever een stackje DAP achter de muzikant.... geeft hetzelfde (of zelfs een beter) resultaat

        Comment

        • showband
          • May 2001
          • 4524

          #5
          eerdere topics:






          en om kort te zijn.
          veel, veel veeeeel te Duur,
          Niet compacter dan een conventionele set
          voor driekwart van de toepassingen (gitaar, bas, toetsen, el-drums) ECHT slecht.
          heb ik al gezegd dat het te duur is?
          80 jaar oude techniek. (zangzuilen)
          Niet op te schalen bij grotere optredens.

          enz enz

          en alvast: JA ik heb er mee gespeelt.
          lekker belangrijk!

          Comment

          • laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

            #6
            Ja, dat is waar: het is veel te duur voor wat het is. Maar is dat niet eigen aan Bose?
            Maar voor een klein café (ik zou zeker tot een meter of 7 diep durven gaan) is het wel degelijk goed te doen maar dus zoals vermeld voor LUISTERoptredens, niet om een feestje te bouwen!
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

            Comment

            • Waveform
              • Dec 2009
              • 321

              #7
              Koop dan toch gewoon een setje leuke hifi speakers. Kost 9/10 niet meer en klinkt 100x beter.


              Om een voorbeeld te geven: Ik heb thuis een setje B&W DM601 S3 speakers op een Crown D75 versterker hangen. Eigenlijk is de versterker ondergedimensioneerd volgens de specs, maar toch komt er een massa geluid uit dat setje en het klinkt gewoon beestig. Kostte me in totaal nog geen 300 euro
              Last edited by Waveform; 09-11-10, 13:57.

              Comment

              • Tom06
                • Aug 2009
                • 161

                #8
                Nou, dan weet ik genoeg!
                En trouwens wie vind het nou mooi zo'n zuil naast je als monitor?

                Het is mischien wel leuk naast je tv als je van duur afval houd.
                Echo! echo .. cho .. ho .. o ... , goede akoestiek!

                Comment

                • sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

                  #9
                  Originally posted by Tom06
                  Nou, dan weet ik genoeg!
                  En trouwens wie vind het nou mooi zo'n zuil naast je als monitor?

                  Het is mischien wel leuk naast je tv als je van duur afval houd.
                  In America worden zelfs de bose palen gebruikt als kapstok.
                  sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                  Comment

                  • Noobie
                    • Dec 2007
                    • 223

                    #10
                    mooiste van hun(bose) site vind ik nog dat ze opgeven dat het voldoende is tot maximaal 500 personen.

                    Ik dacht toch echt dat je daar iets meer voor nodig had.... wellicht voor de sinterklaas/kerstliedjes op de achtergrond voldoende, maar voor een bandje lijkt het me niet echt een optie

                    Comment

                    • laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

                      #11
                      500 personen is er echt wel over. 100 man op luisterniveau is al veel beter!
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                      Comment

                      • salsa
                        • Jan 2007
                        • 1315

                        #12
                        Ik heb een tevreden Bose gebruiker nog meer tevreden gemaakt toen deze over een NEXO PS10 ging spelen i.c.m een NEXO LS500 sub....

                        Yep, de Bose zuilen dienen nu als kapstok in een cafe..


                        Dave
                        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                        Comment

                        • 4AC
                          • Nov 2007
                          • 1791

                          #13
                          Mijn verwachtingen zijn dermate hoog gespannen dat ik verwacht dat de set als kapstok meer personen aankan dan als luidspreker...

                          Mijn *** zeg, computerluidsprekertjes on steroids, bah.

                          Mvg,

                          Teun
                          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                          Comment

                          • showband
                            • May 2001
                            • 4524

                            #14
                            zolang een (1!) goedkoopste model paal met tonematch € 2995.00 kost

                            Hk Audio Elements kosten per stuk 300 tot 450 euro...
                            600 watt i.t.t. bose 2x150watt
                            ELEMENTS - HK Audio Portable Sound

                            fishman:
                            Fishman Transducers, Inc - The Fishman SA220

                            ******* had op een PA dag eens een setje Meyer speakers met een 2x12 inch subje.
                            MM-4XP : Self-Powered Miniature Loudspeaker
                            zoiets
                            DAT was indrukwekkend en klein. Dat zou ik altijd verkiezen boven die bose palen. Heeft iemand wel eens de connectorverbinding tussen de bovenste en onderste helft van een bosepaal bekeken? Broddelwerk!
                            lekker belangrijk!

                            Comment

                            • Wiekman
                              • Nov 2010
                              • 2

                              #15
                              Beste Experts,


                              Zie:
                              Pat Metheny on Tour with the L1® System - Bose L1 Encyclopedia FAQ & Wiki

                              Even een andere reactie van een gitarist waarover je eventueel wel eens gehoord hebt...

                              Vriendelijke groeten.

                              Comment

                              Working...