Multitracking met Roland M380 / M400

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

    Multitracking met Roland M380 / M400

    Bon giorno,

    Dit weekend een live opname.

    De firma die de PA levert biedt aan een extra Roland tafeltje neer te zetten voor de multi-tracking. Via de REAC split zou dit moeten werken met Cakewalk Sonar.

    Mijn vraag: heeft iemand hier ervaring mee?

    Ik zit namelijk met een aantal vragen:[LIST][*]Werkt het ook met andere programma's dan Cakewalk? Ik heb geen Cakewalk en hoef alleen maar te tracken, daarna gaat het toch ProTools in.[*]Ik moet 22 kanalen tracken, gaat dat stabiel werken (ik heb meerdere mogelijkheden qua laptop: MacBook Pro G5 2,4 GHz, PC Core2Duo 2 GHz, PC 2 GHz)?[*]Zijn er andere nasty dingetjes waar ik rekening mee moet houden?[/LIST]

    Ik heb niet veel tijd om problemen op te gaan lossen als het toch niet blijkt te werken. Daarom voorkomen beter dan genezen en voor 2 tellen omdat ik voorbereid ben . Zelf heb ik wel een recorder, maar dan moet ik een analoge tafel laten komen met direct o/p's, ik pas me graag aan het aanbod van de PA firma aan, maar dan moet ik wel met grote zekerheid kunnen zeggen dat dit allemaal gaat werken.

    Dus, als iemand mij op basis van eigen ervaring input kan leveren, erg graag!
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."
  • cobi
    • Aug 2002
    • 1083

    #2
    Originally posted by berolios
    Bon giorno,

    Dit weekend een live opname.

    De firma die de PA levert biedt aan een extra Roland tafeltje neer te zetten voor de multi-tracking. Via de REAC split zou dit moeten werken met Cakewalk Sonar.

    Mijn vraag: heeft iemand hier ervaring mee?

    Ik zit namelijk met een aantal vragen:[LIST][*]Werkt het ook met andere programma's dan Cakewalk? Ik heb geen Cakewalk en hoef alleen maar te tracken, daarna gaat het toch ProTools in.[*]Ik moet 22 kanalen tracken, gaat dat stabiel werken (ik heb meerdere mogelijkheden qua laptop: MacBook Pro G5 2,4 GHz, PC Core2Duo 2 GHz, PC 2 GHz)?[*]Zijn er andere nasty dingetjes waar ik rekening mee moet houden?[/LIST]

    Ik heb niet veel tijd om problemen op te gaan lossen als het toch niet blijkt te werken. Daarom voorkomen beter dan genezen en voor 2 tellen omdat ik voorbereid ben . Zelf heb ik wel een recorder, maar dan moet ik een analoge tafel laten komen met direct o/p's, ik pas me graag aan het aanbod van de PA firma aan, maar dan moet ik wel met grote zekerheid kunnen zeggen dat dit allemaal gaat werken.

    Dus, als iemand mij op basis van eigen ervaring input kan leveren, erg graag!
    Ik neem aan dat de firma ook gewoon een laptopje met opname software erbij leveren? De losse tracks die je opneemt met Cakewalk kan je iig gewoon in protools inladen.
    Spelingvouten onder voorbehout...

    Comment

    • berolios
      • Sep 2005
      • 1538

      #3
      Zoals een wijze heer wel eens sprak: "assumption is the mother of all fuckups" .

      Ik heb het gevraagd, maar die mannen doen dit vrijwel nooit... ik wil dus liever even zelf mijn zaken regelen, zodat ik zeker weet dat ik niet voor verassingen kom te staan.
      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

      Comment

      • jadjong
        • Oct 2003
        • 654

        #4
        Originally posted by berolios
        Zoals een wijze heer wel eens sprak: "assumption is the mother of all fuckups" .

        Ik heb het gevraagd, maar die mannen doen dit vrijwel nooit... ik wil dus liever even zelf mijn zaken regelen, zodat ik zeker weet dat ik niet voor verassingen kom te staan.
        De bijbehorende REAC driver voor Cakewalk leveren ze ook? Zonder dat stukje software gebeurt er niets.

        Comment

        • frederic
          • Jan 2006
          • 3511

          #5
          Reac werkt ook met Cakewalk sonar.
          Ik weet nu niet als je enkel de driver installeerd, je de driver als audiodriver voor andere DAW software kunt gebruiken.

          In ieder geval zijn er geen drivers voor mac.

          De drivers kun je gewoon downloaden

          Comment

          • purplehaze
            • Jul 2004
            • 692

            #6
            Hi, opnemen met de Roland M400/M380 via de REAC-split gaat
            perfect tot max 40 kanalen, mits de specificaties van de computer navenant zijn natuurlijk.
            Cakewalk Sonar + REAC driver zijn onontbeerlijk voor het verhaal.
            Waarbij je dan geen conflict moet hebben op de PC/ laptop met de audiodrivers en de REAC-driver, dat kan wel eens lastig wezen.

            Kortom ik zou het om elke onzekerheid uit te sluiten dus alleen doen als ik een PC/laptop mee zou krijgen die het bewezen goed doet.

            gr Mich

            Comment

            • jadjong
              • Oct 2003
              • 654

              #7
              Originally posted by frederic
              De drivers kun je gewoon downloaden
              Waar? Heb je een link?

              Comment

              • animaldrums
                • Nov 2008
                • 88

                #8
                Volgens mij kun je dat "even downloaden" wel vergeten, kopen is wel mogelijk.

                Comment

                • cobi
                  • Aug 2002
                  • 1083

                  #9
                  'Effe' downloaden en dan op locatie installeren zou ik het niet op gokken. Ben (zeker met PC's) wel eens een dag aan het installeren geweest (in mijn geval Protools). Als het 'effe snel' moet gebeuren gaat er altijd iets mis. Gewoon een werkende computer meenemen dus. Kan je op lokatie altijd nog de audio bestanden gelijk over spelen op een eigen HD of CD.
                  Spelingvouten onder voorbehout...

                  Comment

                  • berolios
                    • Sep 2005
                    • 1538

                    #10
                    Heren,

                    Bedankt voor het meedenken.

                    Ik heb net nog even contact gehad en hij huurt dat tafeltje ergens in, hij heeft dus niks van drivers, CDtjes... laat staan een laptop waar alles al op draait.

                    Als ik dit allemaal zo hoor lijkt het me beter dat hij gewoon een analoge tafel inhuurt en ik mijn HD-24 inzet... daarvan weet ik tenminste dat het allemaal werkt. Het gaat wel, maar gezien de beperkte tijd en beschikbare software (ik zou dan nog Cakewalk effe moeten gaan fiksen morgen) lijkt me dit de beste optie.

                    Nogmaals dank!
                    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      #11
                      Cakewalk kost ergens rond de € 800,- en is dus zeker niet gratis.
                      Denk dat je er zeer verstandig aan doet voor de 'analoge/HD24 oplossing' te kiezen.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • keenoncoolstuff
                        • May 2003
                        • 695

                        #12
                        Ik zeg ook: ga voor de HD24. Geen gezeik met interfaces die niet syncen, drivers die niet geinstalleerd zijn en protocollen die niet matchen.
                        Gewoon inprikken en gaan met die banaan...

                        Groet, Rob.
                        All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                        If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

                        Comment

                        • frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

                          #13
                          Originally posted by keenoncoolstuff
                          Ik zeg ook: ga voor de HD24. Geen gezeik met interfaces die niet syncen, drivers die niet geinstalleerd zijn en protocollen die niet matchen.
                          Gewoon inprikken en gaan met die banaan...

                          Groet, Rob.
                          Dan moet je zeker zijn dar de roland ofwel 24 kanalen adat heeft ofwel 24 kanalen preamp, want een digitale menger kun je niet zomaar effe aftakken.

                          Comment

                          • frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

                            #14
                            Originally posted by animaldrums
                            Volgens mij kun je dat "even downloaden" wel vergeten, kopen is wel mogelijk.
                            Geloof je me niet messchien?

                            REAC 1.1 Driver Update

                            Comment

                            • jakkes72
                              • Dec 2003
                              • 1015

                              #15
                              quote in het linkje:
                              "
                              In order to install this update you must have either SONAR Producer 7.0.2 or 8.0.2 installed as well as REAC Driver v1.0 installed. "

                              Comment

                              Working...