RCF actieve subs, DB 18D, Mackie SWA 1501: Ergens te beluisteren?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BvE
    • Oct 2004
    • 385

    RCF actieve subs, DB 18D, Mackie SWA 1501: Ergens te beluisteren?

    Hee allemaal,

    ik ben op zoek naar een nieuwe sub, op dit moment bestaat mijn set uit twee srm450's (de originele / goede versie) en een SWA1501. Ik vind de SWA1501 sub niet krachtig genoeg, en hij gaat niet diep genoeg. Vooral het feit dat hij onder de 50HZ meteen begint te resoneren / vaag trillen (in ieder geval geen weergave van de bedoelde tonen) doordat het kastontwerp niet voor die tonen lijkt te zijn gebouwd. Ik gebruik het heel af en toe, en dat is dan voor bandjes tot 150 man of een feestje met een DJ, voor max 100 man.

    Nu had ik een oogje op de DB 18d, maar zelf heb ik ergens gelezen dat deze niet zo diep gaat als de specs doen vermoeden, en dat ik waarschijnlijk inlever op de geluidskwaliteit vergeleken met de SWA1501. Dat vind ik een gewaagd statement omdat de SWA1501 ook niet echt top is vind ik.

    Ik zou graag willen gaan voor een 18 inch RCF sub. Dat is gewoon een goed merk, daar kan geen troep tussen zitten, vooral niet in mijn budget die tussen de 900 en 1250 euro zit. Alleen ik heb geen idee waar deze zijn te beluisteren, en dan vooral in vergelijking met andere merk subs. Ik denk vooral aan de 718:

    RCF - SUB 718-AS

    Mogelijk kan iemand mij helpen doordat zij zelf een RCF sub hebben. Of mogelijk alternatieven binnen het genoemde budget. Ik woon in Eindhoven, maar heb doordeweeks een studenten-OV.

    Heb je iets op te merken over de genoemde subs? Incl. de 1501 zelfs? En heb je mogelijk kans mij te helpen? Of weet iemand nog andere opties (budget is echt maximaal 1250 euro.) Wat denkt men van de QSC Ksub?

    Groeten Bart
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

    #2
    Hallo Bart,


    Je zit in Eindhoven? Ik neem aan dat je bekend bent met de diverse muziekwinkels daaro? (de rondzingwinkel bijvoorbeeld)

    Ze hebben er o.a. de Ksub van QSC en ook de Mackie HD serie, waarvan de HD1501 en HD1801 (enkel 15" actieve sub of enkel 18" actieve sub) misschien wel interessant zijn. Konitech verspreid RCF in Nederland: Konitech electronics bv . Qua RCF heb ik positieve ervaringen met de 4-Pro 8001-AS subwoofer, hij zit iets boven je budget, maar het is een beest van een sub.


    Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

    Comment

    • BvE
      • Oct 2004
      • 385

      #3
      Hallo Daan,

      ik ben bekend met die winkel ja. Ik vraag me alleen af in hoeverre zij mij daar willen helpen om die subs eens goed te testen.

      Ik kan overigens ook verder reizen aangezien dat gratis voor me is. Bovendien hoeven het niet alleen winkels te zijn, mocht iemand een plek weten waar die RCF 718's te vinden zijn o.i.d. Ik heb bijvoorbeeld ook een bandje zien spelen met 1 Thomann 18inch, Tha Box heette die. Dat was ook wel verhelderend om die zo te kunnen zien.

      Groeten Bart

      Comment

      Working...