Audac

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mark-LED
    • May 2004
    • 822

    Audac

    Wat zijn jullie ervaringen met dit merk? Ik doel dan op PA systemen, installatie systemen, etc. Dus luidsprekers, versterkers, signaalprocessors, etc.

    Each speaker, audio matrix or amplifier solution AUDAC develops expresses that same inspiration and quality that exceeds users’ expectations




    ADVERTENTIE: http://www.licht-geluid.nl/shop/m-130-audac.aspx
    Last edited by admin; 10-02-12, 13:24.
  • J.C. Sound & Light
    • Aug 2010
    • 12

    #2
    Het is een leuk B merk, zeker niet duur.

    Ik heb het een aantal keer geinstalleerd in sportscholen en middelbare scholen. Zelf een tijd lang de 10" versies in de verhuur gehad voor de spraakklusjes. Ze verkopen er erg mooi stevige hoezen bij.

    Ik moet wel toegeven ik heb nooit een kast groter dan de 12" gehad. Maar dat komt ook omdat ik niet met budget merken aan kan komen bij mijn opdrachtgevers.

    Inmiddels is de MKII uitgekomen, welke stukken beter klinken dan de eerste versie. Bij de 12" merkte je duidelijk dat het gat tussen het bereik van de 12" en de hoorn goed gedicht werd. OOk het rendement is een stuk beter.
    Kwa klank vond ik persoonlijk dat hij een stuk warmer klinkt.


    Over de 100 volt, versterkers en andere randapparatuur kan ik je weinig zinnigs zeggen, hier heb ik geen ervaring mee.
    En dat zal waarschijnlijk ook wel nooit gebeuren. Er zijn goedkopere bekendere merken versterkers en randapparatuur. Dus zie ook geen reden om het uit te proberen.


    Tot slot wil ik wel zeggen, dat alle waarden naar zijn prijs is. Het is zeker geen DAP of Behringer rommel, maar zeker ook geen Martin of EV. Ik denk dat je het goed kan vergelijken met de JBL (de wat goedkopere series)
    Last edited by J.C. Sound & Light; 10-10-10, 22:58. Reason: Toevoeging
    Account niet meer actief.

    Comment

    • 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

      #3
      Heeft iemand hier een prijslijst?

      Op zich ziet het er allemaal prima uit, qua eerste indruk. Maar echt bijzonder of onderscheidend is het zeker niet. Nou hoeft dit ook niet, maar dan verwacht ik daar ook een bepaalde prijs bij.

      Verder; het rendement lijkt mij wel érg laag voor sommige kasten. Er staat ook niet bij of deze SPL's half-space of wat-dan-ook zijn. Hoe deze gemeten zijn. Beetje jammer.

      Verder lijken ze uit België te komen, waardoor de verwachtingen gelijk wat minder hoog gespannen zijn.

      hihi...

      Mvg,

      Teun
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

      Comment

      • dokter dB
        • Nov 2003
        • 1535

        #4
        ik heb ervaring met de kleine kunststof buitenspeakertjes
        prima dingen en ook een echt goed verzorgt produkt. connectortjes beugeltjes, schroefjes, verschillende 100v aftakjes, zit er allemaal bij.
        tot nu toe blijven ze het doen, ze hangen sinds april op het strand en het was best heftig weer deze zomer....
        heb ook wel eens een paar cafe installatiesubjes geleverd, ook zeer prima.
        ziet er ook heel netjes en heel degelijk uit voor de prijs.
        wat ook fijn is: geen opgepompte 80kleurenfolders met fotos met rook en lekkere chicks op motoren die jou even aankijken zodat jij dat produkt wel even wil kopen
        ik bedoel dus gericht op serieuze markt/klanten en geen flitsende verhalen... een beetje C&A dus
        knoppen en waarden :)

        Comment

        • Mark-LED
          • May 2004
          • 822

          #5
          Mijn keus viel hier op door de stevige afwerking, specs en prijs/kwaliteitsverhouding. Klank kan ik nu nog niks over kwijt.

          Ik ben op zoek naar een alternatief voor JBL voor de kleinere budgetten, maar met een net zo goede aftersales (Belgie is dichterbij dan Amerika) en goede importeur (ook aanwezig). Ik wil geen Highlite of Behringer toepassen, en ook geen budget serie van bekendere merken. Zo kwam ik op Audac terecht en afgaande op de specs en foto's leek dit mij een serieuze kanshebber.

          Waar kan ik het qua klank zonder processing mee vergelijken? Heeft het een eigen sound of past het in een bepaald straatje?

          Grappig is dat ze ook meelezen, kreeg een belletje van de importeur vanmiddag of ik wel aan ze dacht als ik het in ging kopen

          Comment

          Working...