Flashcard spelers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • harryelst
    • Oct 2010
    • 1

    Flashcard spelers

    wie kan me helpen ik twijfel heel erg tussen de marantz spelers en de tascam speler,

    heeft iemand een ander idee over dit soort digitale spelers, dan hoor ik dat ook graag,
    ook gezien het feit dat beide spelers die ik hierboven noem geen mogelijkheid hebben voor bijv USB en andere micro kaartjes en dergelijke

    ik hoor het graag
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

    #2
    Hoi Harry,

    Ik weet niet welke players jij bedoelt en helaas
    heb ik geen vergelijk voor je.

    Wel heb ik verleden jaar de Marantz PMD560
    bij een klant geïnstalleerd en ik krijg regelmatig
    opnamen van die klant.

    Het is dus naast een player ook een recorder en
    heeft ook een USB in-/uitgang.

    De opnamen die ik aangeleverd krijg zijn in
    .wav (44.1) formaat en voor mijn doeleinden
    voldoen deze boven verwachting.

    grtz
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

    Comment

    • MusicSupport
      • Feb 2006
      • 1016

      #3
      Ik heb goede ervaring met de SS-R1 van Tascam.
      d&b Audiotechnik

      Comment

      • JanD
        • Jun 2008
        • 36

        #4
        Ben uiterst tevreden over Marantz PMD560.
        USB verbinding is wel heel erg langzaam...
        Om grotere hoeveelheden data van/naar de flashkaard te schrijven, haal ik de kaart uit de speler en doe dit dan direct in een pc.

        Comment

        • WesleyVDH
          • Oct 2010
          • 80

          #5
          Recent voor dezelfde keuze gestaan, en heb toch gekozen voor de Marantz.
          Had veel liever de zwarte Tascam gehad, al is het maar omdat hij veel beter bij mijn andere Tascam afspelers past.
          Echter heb ik teveel klachten gehoord over de lange inlaadtijd van de Tascam, en heb dit zelf ook éénmaal ondervonden.
          Vanaf het moment dat je een kaartje in het apparaat schuift duurt het erg lang voordat hij geladen is.
          Ook zijn er wat gerenomeerde acts die over gestapt zijn van de Tascam naar Marantz.
          En de Marantz is speelklaar binnen enkele seconden. En zeker bij tapeshows, waar ik hem voor gebruik is dit erg belangrijk.
          Ik zou je dus de Marantz aanraden.
          Last edited by WesleyVDH; 15-11-10, 16:31.

          Comment

          • MusicSupport
            • Feb 2006
            • 1016

            #6
            Originally posted by WesleyVDH
            Recent voor dezelfde keuze gestaan, en heb toch gekozen voor de Marantz.
            Had veel liever de zwarte Tascam gehad, al is het maar omdat hij veel beter bij mijn andere Tascam afspelers past.
            Echter heb ik teveel klachten gehoord over de lange inlaadtijd van de Tascam, en heb dit zelf ook éénmaal ondervonden.
            Vanaf het moment dat je een kaartje in het apparaat schuift duurt het erg lang voordat hij geladen is.
            Ook zijn er wat gerenomeerde acts die over gestapt zijn van de Tascam naar Marantz.
            En de Marantz is speelklaar binnen enkele seconden. En zeker bij tapeshows, waar ik hem voor gebruik is dit erg belangrijk.
            Ik zou je dus de Marantz aanraden.
            En waarom zou je bij een tape act de kaart wisselen?

            De Tascam laadt bij het insteken van een kaart deze in minder dan een minuut. Afspelen is zo snel als dat je op de knop kan duwen.
            Wel een duidelijk voordeeltje voor de Marantz in dat geval, maar voor mij niet genoeg om de Tascam op af te schrijven.
            Last edited by MusicSupport; 17-11-10, 00:03.
            d&b Audiotechnik

            Comment

            • WesleyVDH
              • Oct 2010
              • 80

              #7
              Geloof het of niet, maar ben een tijdje geleden een zanger tegen gekomen die 2 flash cards had.
              Ze zullen het wel nooit leren.. Echter moet ik je wel meegeven dat dit waarschijnlijk verder niet voor zal komen.

              Comment

              • MusicSupport
                • Feb 2006
                • 1016

                #8
                Originally posted by WesleyVDH
                Geloof het of niet, maar ben een tijdje geleden een zanger tegen gekomen die 2 flash cards had.
                Ze zullen het wel nooit leren.. Echter moet ik je wel meegeven dat dit waarschijnlijk verder niet voor zal komen.
                Ik heb ook twee bij; een die erin zit met alles op 1 kaart, en een backup kaart. Draai ook alles vanaf een speler. CD speler met CD van de act is backup; nog nooit hoeven gebruiken!
                d&b Audiotechnik

                Comment

                • WesleyVDH
                  • Oct 2010
                  • 80

                  #9
                  Kun je met de Tascam ook je nummers op alfabetische volgorde zetten?
                  Als je artiest een titel roept, dat je er dan zo naar toe kunt scrollen zeg maar.

                  Comment

                  • WesleyVDH
                    • Oct 2010
                    • 80

                    #10
                    Even een algemene vraag aan de Tascam gebruikers. Ik kreeg laatst te horen dat je met de Tascam spelers een volgende track "klaar" kunt zetten.
                    Dus tijdens het spelen van een track, een andere reeds selecteren zodat die met 1 druk op de knop klaar staat om door te starten.
                    Ik kan er p internet niets over vinden, noch in de handleiding. Maar hij was heilig overtuigd dat het kon. Iemand gebruikservaring hiermee?

                    Comment

                    • jadjong
                      • Oct 2003
                      • 654

                      #11
                      Druk op de afstandsbediening een willekeurig nummer in en daarna op play.

                      Comment

                      • WesleyVDH
                        • Oct 2010
                        • 80

                        #12
                        Pardon, dat was ik vergeten te vermelden. Het zou werken zonder de afstandsbediening. Middels iets van een knop enkele seconden inhouden.

                        Comment

                        • peterwagner
                          • Oct 2008
                          • 317

                          #13
                          Is dat niet op "auto-ready" zetten en dan tijdens het nummer via de multi jog naar de volgende track scrollen?

                          Comment

                          • WesleyVDH
                            • Oct 2010
                            • 80

                            #14
                            Na de aanwijzingen van Peter ben ik zelf nogmaals aan het zoeken gegaan, en eigenlijk is het erg simpel.
                            Ik gebruik de functie "auto-ready" standaard, dus of die benodigd is weet ik niet maar ik heb hem er op staan.
                            Zodra een nummer aan het spelen is, klik je op de knop "finder" en krijg je een lijstje met daarin al je tracks.
                            Scrol naar de goede track en wacht tot het huidige nummer afgelopen is (of stop hem zelf) en druk daarna op "play" en hij begint te spelen.

                            Comment

                            Working...