Neutrik NLT 4MX

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • @lex
    • Jul 2006
    • 1087

    Neutrik NLT 4MX

    Toch alweer enige tijd op de markt:

    De Neutrik NLT 4MX. Het speakon male kabeldeel:



    Ik heb hem op enkele plaatsen in gebruik, maar kom hem in de theaters nog niet tegen. Wie gebruikt hem al? Of zijn we zo gewend aan de koppelbus dat het eigenlijk een mislukt produkt is?

    @lex
    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

    #2
    Hi Lex,

    Leuk ding, kende m nog niet, maar zie voor mij
    eigenlijk niet het nut van dit FEmale kabeldeel.

    Aangezien ik aan beide zijden van de lijn
    (amprack/speakers) een female chassisdeel heb
    zitten, kom ik dus idd altijd met en male kabeldeel aan.

    Alle kabels zijn ook voorzien van males aan beide zijden.
    (raar systeem nu ik erover nadenk).

    Ja, ik denk toch dat ik maar liever blijf koppelbussen,
    dat kan iig zonder OV-chip......

    grtz
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

    Comment

    • qvt
      • Oct 2009
      • 721

      #3
      dit is wel degelijk de male uitvoering, maar verder ben ik het helemaal met bovenstaande eens.
      There is no substitute for imagination

      Comment

      • Michel van de Beek
        • Oct 2000
        • 283

        #4
        Voor bepaalde splits / fanouts waarvan je niet wil dat ze 'omgedraaid' worden zie ik wel mogelijk nut.
        Groeten,
        Michel

        Comment

        • MusicSupport
          • Feb 2006
          • 1016

          #5
          Gebruik ze al een tijdje. In ons geval om een NL4 kabel omhoog te trekken en te splitsen naar 2 paar (8 stuks) d&b T10 top kasten die per 4 op een D12 helftje zitten. Op 1+/1- het signaal van de bovenste helft van het array en op 2+/2- de onderste helft. In de AMP racks een combi aansluiting gemaakt op een NL4 chassisdeel.

          Twee monitorsignalen op een NL4 lijntje kan ook. Of gewoon een passieve split.

          Wij gebruiken ze dus niet als koppelbus/verlengkabel. Koppelbussen raken kwijt of stuk, wat van metaal is en aan de kabel vast zit niet.

          Prima product met specifieke toepassing en een tikkie duur! (zaam)
          d&b Audiotechnik

          Comment

          • Waveform
            • Dec 2009
            • 321

            #6
            Klopt, met een koppelstuk ben je veelzijdiger en zit je niet met massa's verschillende speakon kabels. Jij gebruikt deze connector aan je break-out, toch? Op die manier is het inderdaad wel handig en al zeker als je dit met een NL8 uitvoering doet (als dat al bestaat ) In grotere systemen doe je uiteindelijk hetzelfde, maar dan van Socapex naar NL8 of NL4.

            Comment

            • Big Bang
              • Apr 2008
              • 652

              #7
              Ik heb verloopkabeltjes met aan een zeide deze connector en aan de andere een gewone speakon. Paar 1 en 2 zijn hierbij omgedraaid.

              Gebruik ze voor verschillende toepassingen; meerdere (delay) topjes of monitoren door een kabel, maar ook wanneer bij inhuur de verhuurder weer eens zijn topjes op +1/-1 heeft aangesloten. (Werk zelf volgens het higher numbers for higher frequencies princiepe).
              It's time to play the music, It's time to light the lights ...

              Comment

              • Whitefarmer
                • Oct 2003
                • 1244

                #8
                Ik wist ook niet dat 'ie bestond, maar bestellen ga ik hem!

                Toepassing zoals eerder genoemd voor verloopjes, zoals splitje (zowel parallel als serie), pin switch, of zelfs invert.

                De meeste zullen hun systeem hebben met de gewone chassis delen, en kabel met aan beide zijden dezelfde oude vertrouwde stekker (male of Female??? ik zou ook zeggen dat de oude een MALE is, je stopt hem nl. ergens in).

                Betekent dit dat er ook een chassisdeel bestaat wat (FE)MALE is??
                Groeten John
                ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                Comment

                • MusicSupport
                  • Feb 2006
                  • 1016

                  #9
                  Als ik dit zo lees vraag ik me af of jullie wel eens op leuke websites zoals die van www.neutrik.com kijken Er is nog veel meer leuks waar dit vandaan komt
                  d&b Audiotechnik

                  Comment

                  • Leks
                    • Oct 2007
                    • 330

                    #10
                    @ musicsupport

                    voor kwijtrakende koppelbussen zijn er toch van die "lock-bare" versies gemaakt?
                    Nerd is geen belediging, het is een compliment.

                    Comment

                    • MusicSupport
                      • Feb 2006
                      • 1016

                      #11
                      Originally posted by Leks
                      @ musicsupport

                      voor kwijtrakende koppelbussen zijn er toch van die "lock-bare" versies gemaakt?
                      Die hebben we ook, maar die locken maar aan een kant. Dat is genoeg zou je zeggen en we raken ze ook zeldzaam kwijt maar de genoemde connector va dit topic is in dit kader een betere oplossing.
                      d&b Audiotechnik

                      Comment

                      • Watt Xtra
                        • Oct 2004
                        • 1119

                        #12
                        Hiervoor heb ik dus gewoon wat breakout boxjes gemaakt. Maar kan mij best wel wat toepassingen bedenken.. de prijs is alleen net even jammer.
                        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

                        Comment

                        • sparky
                          • Apr 2002
                          • 2104

                          #13
                          Fijn dat Neutrik ze ook maakt, een jaar of 10 terug moest je noodgedwongen naar DAP grijpen voor dit type plug. En die dingen die klapten uit elkaar als je er naar keek Wij hebben ze toen gebruikt om verloopjes temaken waarbij paar 1 en paar 2 omgewisseld werden. Op die manier kun je als beide paren een versterkerkantje hebben 2x zoveel kasten op een doorgaande speakonlijn zetten als je halverwege zo'n verloopje ertussen prakt.
                          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                          Comment

                          • djsunnyday
                            • Nov 2005
                            • 112

                            #14
                            Ik gebruik ze bij breakout kabels van NL8 naar 2x NL4 of 4x NL2, bijvoorbeeld multi naar monitors. Breakoutbox moet ik nog vinden.
                            Zonde van de Zendtijd.

                            Comment

                            • Whitefarmer
                              • Oct 2003
                              • 1244

                              #15
                              Originally posted by djsunnyday
                              ... Breakoutbox moet ik nog vinden.
                              DAP Luidspreker Multi Snake, 4-weg, 15 meter

                              Ik weet niet of er Neutriks aan zitten.
                              Groeten John
                              ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                              Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                              Comment

                              Working...