Yamaha LS9 en Waves Maxxbcl

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

    Yamaha LS9 en Waves Maxxbcl

    Beste,

    Ik denk erover om een Waves Maxxbcl te kopen als goede compressor/limiter voor op mixen/masters.

    Ik gebruik echter erg vaak Yamaha LS9 mengtafels en vraag me af of het mogelijk is om de Waves dan hierop digitaal te inserten op de master of een andere mixbus ?

    Aangezien ik via de LS9 vaak rechtstreeks de luidsprekersystemen aanstuur is het vaak niet mogelijk deze tussen de uitgang van de LS9 en het luidsprekersysteem te zetten.

    Ik hoor graag jullie ervaringen hiermee.
  • Mike Manders
    • Aug 2006
    • 341

    #2
    aangezien deze tafel niet deze mogelijkheid heeft zou ik het zo ook niet doen. je kan er wel in en uit, maar dan ga je nog een keer door de D/A en door de D/A converters. en dat levert alleen maar verlies op. (en nog meer latency). dus ik denk dat je beter digitaal uit je LS9 kan gaan, de WAVES in, en daarna iets erbij kopen waarmee je je systeem gaat aansturen.

    Comment

    • MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

      #3
      Daar heb ik ook al wel over gedacht uiteraard.
      Ik heb al een Ashly Protea 24.24M processor, die ik hiervoor ook zou kunnen gebruiken.

      ik zou de Waves echter ook graag willen inzetten op submixen die ik in de LS9 maak. Bijvoorbeeld bij musicalproducties op de zendermix, of orkestmix.

      Comment

      • gertgeluid
        • Dec 2006
        • 520

        #4
        Kun je de optical 2 track in/out niet patchen als een bus insert?

        En die uitbreidingssloten? Bestaan er geen AES kaarten?

        Ik ben echt een leek op Yamaha's... Ik hou m'n mond verder

        Comment

        • MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

          #5
          Nog een aanvulling. De uitbreidingsloten zijn al geheel gevuld en in gebruik in deze gevallen, met ADAT kaarten, dus dat gaat lastig worden ben ik bang.

          Comment

          Working...