hk audio concert line array

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    hk audio concert line array

    Volgende week moeten we optreden in Keulen.
    Ik heb de gearlist gekregen van het materiaal die ze hebben.
    Ze gebruiken een line Array achtig iets van HK audio concertsound .

    Ze hebben 2x6stuks CRD 208 S/T (2x8"), 2 x CDR 210F en 8 stuks CTA118 (18" Sub)
    Heeft er hier al iemand mee gewerkt? Hoe klinkt dat?

    Ik vraag dat omdat ik dat nog nergens gezien heb
  • Leks
    • Oct 2007
    • 330

    #2
    ben er niet bekend mee. maar hoor graag wat je ervan vond als je terug bent :P

    HK kan alle kanten op.
    Nerd is geen belediging, het is een compliment.

    Comment

    • BJD
      • Oct 2007
      • 771

      #3
      Een paar jaar terug op de PLS in Frankfurt een array van HK gehoord. Dat klonk niet verkeerd, maar daar hing dacht ik meer dan 6 kastjes per kant.

      Comment

      • jaksev
        • Jul 2007
        • 365

        #4
        Originally posted by BJD
        Een paar jaar terug op de PLS in Frankfurt een array van HK gehoord. Dat klonk niet verkeerd, maar daar hing dacht ik meer dan 6 kastjes per kant.
        Die heb ik daar ook gehoord. Het is natuurlijk geen L`acoustics Line Array of iets dergelijks. Maar het klinkt echt niet slecht. ik vond de Bass-Sound wel echt lekker destijds. Stonde wel Labjes op toen. Het jaar daarop gewoon HK-Audio versterkers. dat was iets minder

        Comment

        • MusicSupport
          • Feb 2006
          • 1016

          #5
          Dit is de Cohedra compact en dit komt van HK Pro Audio (Concert) en is echt ander spul dan de HK setjes die je in NL overal tegenkomt. Dit is echt een trap hoger. De recencies zijn positief en ik heb het ook in Frankfurt gehoord; klonk erg netjes!
          d&b Audiotechnik

          Comment

          • qvt
            • Oct 2009
            • 721

            #6
            @Muss. Cohedra compact is slecht 1x8" Deze is dus het Cohedra systeem, wat gewoon goed is alleen gaat het niet zo hard als bv. een dV-dosc systeem van L'ac
            There is no substitute for imagination

            Comment

            • MusicSupport
              • Feb 2006
              • 1016

              #7
              Originally posted by qvt
              @Muss. Cohedra compact is slecht 1x8" Deze is dus het Cohedra systeem, wat gewoon goed is alleen gaat het niet zo hard als bv. een dV-dosc systeem van L'ac
              I stand corrected !

              En qua rendement/output...tsjaa moet het altijd maar 134dB zijn? Nee toch. Doe mij maar een goed klinkende mix van 100dB dan ty**sherrie op 110dB.
              d&b Audiotechnik

              Comment

              • RayM
                • Jan 2006
                • 742

                #8
                Originally posted by MusicSupport
                I En qua rendement/output...tsjaa moet het altijd maar 134dB zijn? Nee toch. Doe mij maar een goed klinkende mix van 100dB dan ty**sherrie op 110dB.
                En dat vind ik nu een zeer verstandige opmerking.
                Last edited by RayM; 24-09-10, 07:33. Reason: Typefout. Korte nacht gehad....
                Heerlijk die stilte

                Comment

                • M'Elodie
                  • Oct 2006
                  • 148

                  #9
                  Originally posted by MusicSupport
                  I stand corrected !

                  En qua rendement/output...tsjaa moet het altijd maar 134dB zijn? Nee toch. Doe mij maar een goed klinkende mix van 100dB dan ty**sherrie op 110dB.
                  bovendien gelden in Duitsland geluidsnormen en zijn decibellen van 134 dB niet gewenst.

                  By the way dit HK systeem is zeker niet verkeerd. De akoestische koppeling deugt en klankmatig is het erg goed. De 210 sub is bijv. echt super goed. 2 x 10" in een bijzonder smalle en ondiepe kast. Opgebouwd in een stack (4 stuks op elkaat) is het verrassend strak en luid met een mooie punch en toch nog diep laag. Kortom met deze set zul je prima geluid kunnen maken.
                  Net als goeie autos kunnen de Duitsers ook goede luidsprekers ontwikkelen.

                  Dat het geen DVdosc is is maar goed ook. DVdosc is wat mij betreft passé en geldt zeker niet (meer!) als "het" beste danwel referentie op het gebied van semi-compacte line arrays. Akoestische koppeling met crossfire woofers is passé en klankmatig qua hoog ook al niet meer van deze tijd. Maar dat is "slechts" mijn 2 cents.

                  Comment

                  • salsa
                    • Jan 2007
                    • 1315

                    #10
                    Originally posted by M'Elodie
                    Dat het geen DVdosc is is maar goed ook. DVdosc is wat mij betreft passé en geldt zeker niet (meer!) als "het" beste danwel referentie op het gebied van semi-compacte line arrays. Akoestische koppeling met crossfire woofers is passé en klankmatig qua hoog ook al niet meer van deze tijd. Maar dat is "slechts" mijn 2 cents.
                    Huh?

                    Het concept is in de andere series van L'acoustics weinig veranderd kwa design....

                    Dave.


                    Overigens klinkt Cohedra helemaal niet verkeerd.
                    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                    Comment

                    • Outline
                      • Feb 2006
                      • 1434

                      #11
                      Als het mag haak ik ook even in...

                      Ik heb het een aantal jaren geleden ook op de Messe gehoord en was er zeer van onder de indruk! Het is dat HK door al die kleine setjes (die ook niet echt bagger zijn, laten we eerlijk zijn) in NL een mindere naam heeft maar de spullen uit de concertsound-reeks kunnen zich zonder problemen meten met de gevestigde namen in die prijsklasse.

                      Die 10"-sub heb ik me toen ook over verbaasd. Het enigste nadeel eraan (zoals ook gezien in Frankfurt) is dat je er relatief veel van nodig hebt. Het voordeel is dan wel weer dat ze niet lomp zwaar zijn en dat je er niet zo snel 1 mist, indien er 1 onverhoed kapot gaat.
                      Last edited by Outline; 24-09-10, 14:09.

                      Comment

                      • salsa
                        • Jan 2007
                        • 1315

                        #12
                        Over OutLine gesproken, klinkt ook niet verkeerd hoor die Butterfly range..
                        Zelfde principe als Cohedra,Geo-T en dus HK.

                        Ach, zijn er nog systemen die echt slecht zijn??

                        Dave
                        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                        Comment

                        Working...