01V96 aux routing

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cstreutjes
    • Sep 2010
    • 7

    01V96 aux routing

    Hallo allemaal,

    We willen met mijn band een 01V96 VCM kopen met een extra 4 IN slot (MY4-AD) zodat we 16x xlr in hebben. Deze set gaan we gebruiken als monitortafel.

    Er zitten standaard 4 omni, 2 monitor en stereo out uitgangen op. De 01V96 heeft 8 auxen.

    Met de band hebben wij 6 auxen nodig, dus de omni 1 t/m 4 en nog twee andere uitgangen.

    Kunnen de monitoruitgangen of stereo master uitgang ook als aux gepatcht worden?

    Of is er een andere manier om 6 auxen te crieeren?


    Alvast bedankt!
    Last edited by Cstreutjes; 22-09-10, 16:12.
  • ajdeboer
    • Feb 2009
    • 198

    #2
    Als je nu een via de ingebouwde ADAT interface een extra preamp (+ uitgangen) aansluit, hoef je niet zo'n uitbreidingskaart te kopen.

    Als preamp kun je het best een (occasion) Focusrite Octopre (met in- en uitgangen) kopen. Nieuw is er ook, maar dan wordt het wel prijziger.

    Mocht er nu helemaal geen budget zijn, is er ook nog de Behringer ADA8000, maar dat is absoluut geen top preamp.


    Overigens, als je de zoekfunctie gebruikt had, had je kunnen zien dat er hierover al een topic liep/loopt.

    Succes ermee!

    Comment

    • Cstreutjes
      • Sep 2010
      • 7

      #3
      Maar de standaard uitgangen zijn dus niet te patchen?

      Comment

      • ajdeboer
        • Feb 2009
        • 198

        #4
        Ik weet niet precies of je die monitor uitgangen daadwerkelijk als aux of ST uit kunt patchen. De rest kan natuurlijk wel gepatcht worden.

        Wie heeft er meer ervaring met een 01v?

        Comment

        • Ws Soundexpresse
          • Jun 2001
          • 1007

          #5
          op de 01v96 kan je de omniouts helemaal vrij patchen, dit doe je onder het knopje links op de tafel waar patch bij staat, dan kan je de aux patchen naar omni 1, 2, 3 of 4, en L-R. of monitor kan durf ik zo niet te zeggen, naar mijn weten niet. gebruik zelf alleen de omniouts+extra outs op de preamp.
          Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

          Comment

          • stamgast
            • Feb 2010
            • 253

            #6
            Ik zal er morgen even een van de plank trekken om te kijken of het kan.

            Comment

            • RonaldH
              • Aug 2009
              • 274

              #7
              Voor zover ik weet kun je de L/R outputs niet configureren. Wel kun je de L/R signalen routen naar andere uitgangen, maar ja dat is niet de vraag.

              De meest gebruikte oplossing is zoals ajdeboer al schreef, een Octopre of ADA8000 gebruiken, deze kun je zonder uitbreidingskaart aansluiten op de aanwezige ADAT in en uit. Hiermee krijg je 8 in en 8 uit als je de juiste Octopre kiest (de ADA8000 heeft standaard 8 XLR in en 8 XLR uit).
              Er is meer te koop dan je betalen kunt

              Comment

              • rdreiers
                • Nov 2009
                • 407

                #8
                De L/R is niet routbaar.

                Alle ander uitgangen wel.

                Gezien dat deze kaart al 300 euro kost kan ik je alleen het advies geven om de octopre dynamic van focusrite te kopen.

                Kost dan wel 600 euro, hier heb je dan 8 input's (ipv 4), en 8 output's.

                Je zult tevens tot de ontdekking komen dat de adda een stuk beter is qua dynamiek en klank t.o. de tafel zelf.

                Je kunt ook kijken om een tweedehand focusrite octopre le te kopen, let wel op dat het adda bord er in zit anders heb je er nog niet's aan.

                Laatste optie is te doen voor 300-350 euro.

                Richard

                Comment

                • vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

                  #9
                  Ik weet heel zeker dat je auxen niet kunt patchen naar de L+R uitgangen. De L+R uitgang ligt vast maar kun je tevens ook naar andere OMNI of ADAT uitgangen patchen indien nodig of gewenst.

                  De inputkaart die jullie willen kopen lekker laten varen. Hiervoor koop je in de plaats een ADAT oplossing zoals hier al divers genoemd zijn. Krijg je er 8 in- en 8 uitgangen bij. De auxen kun je vervolgens vrij patchen naar alle OMNI en ADAT uitgangen. Je kunt dan alle 8 auxen gebruiken en heb je dus genoeg als jullie er maar 6 nodig hebben.

                  Tevens kun je de clock van de ADAT preamp i.p.v. de interne clock van de tafel gebruiken, gaat je tafel ook iets beter van klinken.
                  Last edited by vasco; 23-09-10, 12:01.

                  Comment

                  • @lex
                    • Jul 2006
                    • 1087

                    #10
                    Volgens mij moet het mogelijk zijn om dit via een matrix klaar te spelen. Zoals je zegt gebruik je 16 kanalen input, dus je zal denk ik nog wel zes kanalen op de tweede laag beschikbaar hebben.

                    In plaats van AD's patch je auxen op de kanalen (via INPUT PATCH scherm). Op faders 27 tem 32 bijvoorbeeld. Dan selecteer je ch27 en rout je hem naar Bus 1 (in ROUTING scherm), ch28 naar Bus 2, etc. Om naar de L-R te kunnen routen moet je denk ik ch31 en ch32 pairen en vervolgens inverse gangen (in het PAN scherm). Dan selecteer je ch31 en route je die naar LR. Dan patch je de vier bussen naar vier OMNI outs (in OUTPUT PATCH)Volgens mij heb je dan je zes auxen op de zes uitgangen van je mixer.

                    Naast zes channels offer je dan overigens wel vier bussen op, dus op subgroepen mixen wordt dan wat lastiger. Hier kan je dan weer Fadersgroups voor gebruiken. Vraag is natuurlijk of je dat voor een monitormix nodig hebt.

                    groeten, @lex
                    Last edited by @lex; 23-09-10, 12:10.
                    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

                    Comment

                    • vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

                      #11
                      @lex, heb jij het hier wel over een 01V96?

                      Begrijp waar je naar toe wilt maar ik zit hier nu even achter deze mixer en het gaat al mis in je eerste zin. Je kunt geen auxen patchen op inputs. Niet op de console en niet via de Studio Manager software.

                      Comment

                      • bones2001
                        • Aug 2003
                        • 741

                        #12
                        Doe je zelf een lol, en ga niet te veel klooien met allerlij patches te maken.
                        Voor je het weet creeer je ergens een digitale loop, en dan zijn de rapen pas echt gaar.
                        Als het alleen als monitor systeem bedoelt is, zou ik gewoon voor een
                        Behringer ADA8000 gaan. De preamps gebruik je dan toch niet, maar je
                        hebt wel 8 extra outs.
                        Mixen is net als schilderen.
                        Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

                        Comment

                        • @lex
                          • Jul 2006
                          • 1087

                          #13
                          Originally posted by vasco
                          @lex, heb jij het hier wel over een 01V96?
                          Das raar, dacht toch echt dat ik dat al vaker op een 01V96 had gedaan. Wellicht is dit dan alleen op een DM1000 mogelijk. Vreemd.

                          Originally posted by bones2001
                          Doe je zelf een lol, en ga niet te veel klooien met allerlij patches te maken.
                          Voor je het weet creeer je ergens een digitale loop, en dan zijn de rapen pas echt gaar.
                          Als het alleen als monitor systeem bedoelt is, zou ik gewoon voor een
                          Behringer ADA8000 gaan. De preamps gebruik je dan toch niet, maar je
                          hebt wel 8 extra outs.
                          Eh, los van of het wel of niet kan (zie eerste quote) is het echt zó dom om vanuit een angst iets verkeerd te doen dan maar extra gear te gaan kopen. Een digitale mixer is vanwege alle toeters en bellen zo veel beter te manipuleren, waarom zou je het niet doen? Ik ga toch ook niet de amp in een powered speaker loshalen om er een externe amp aan te hangen?

                          @lex
                          Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

                          Comment

                          • bones2001
                            • Aug 2003
                            • 741

                            #14
                            Eh, los van of het wel of niet kan (zie eerste quote) is het echt zó dom om vanuit een angst iets verkeerd te doen dan maar extra gear te gaan kopen. Een digitale mixer is vanwege alle toeters en bellen zo veel beter te manipuleren, waarom zou je het niet doen? Ik ga toch ook niet de amp in een powered speaker loshalen om er een externe amp aan te hangen?

                            @lex
                            Is niet zo zeer angst, maar meer gemakzucht.
                            Ik weet uit ervaring dat je snel een foutje kan maken in de matrix van de 01V/96, met als gevolg dat je je een bult zoekt naar de oorzaak van het probleem.
                            Het gaat natuurlijk prima op de manier die jij aandroeg.
                            Mixen is net als schilderen.
                            Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

                            Comment

                            • rdreiers
                              • Nov 2009
                              • 407

                              #15
                              Ik zou het moeten proberen maar ik weet uit ervaringing dat een aantal mogelijkheden van patchen in de 01v96 niet gaan die op dm1000 en 02r96 wel gaan.

                              Voordeel die je hebt door er een losse adda aan te hangen dat je 20 input's meteen hebt en 12 output's

                              Je kunt nu ev een stereo in-ear mix maken voor een toetsen man of gitarist als deze stereo speelt.

                              Ook kun je ambience geluid toevoegen zodat je het publiek ook kunt horen.

                              Richard

                              Comment

                              Working...