Not of onnut?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RayM
    • Jan 2006
    • 742

    Not of onnut?

    Ik las gisteren een artikel over de nieuwe Midas Venice F. Een zgn. hybride (analoog/digitaal) tafel. Nader beschouwd een Venice met een firewire interface. Je krijgt er wat sofware bij (Propellorhead trial).
    Ben benieuwd naar jullie mening of het verrijking is.

    Linkje: http://www.midasconsoles.com/venicef.php
    Last edited by RayM; 16-09-10, 11:51.
    Heerlijk die stilte
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

    #2
    Zo hadden ze de Venice van het begin af moeten maken! Even afgezien van de firewire...Vooral met die lange faders...
    Olaf Duffhuës

    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

    Comment

    • djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

      #3
      Meneer Duffhuës is me net voor... Maar dit is de ultieme Venice, misschien een ietsje lomp. Zonder firewire zou ik er ook meteen verliefd op worden. Hopen dat de huidige Venice van het lokale theater snel vervangen wordt door zo'n 24CH VeniceF, tegen de tijd dat ik dan vrijwilliger kan/mag worden hebben ze meteen een stevige tafel staan.


      Daan
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

      Comment

      • renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

        #4
        Welke mafketel heeft verzonnen de XLR aansluitingen voor de lampjes helemaal onderaan op de achterkant te maken?
        Lange zwanenhals, dwars door al je inputs, inserts en outputs heen... dat moet een bende geven achterin je tafel...
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

        Comment

        • djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

          #5
          Ik neem toch aan dat je een doghouse hebt bij zo'n tafel (indien die al in kist zit). Dan maak je gewoon een paar verlengkabeltjes en chassisdeeltjes boven in je doghouse, hoef je niet meer steeds dwars door je multi heen te kunnen kijken om de punten voor je zwanenhalsjes te vinden. Verder hadden er van mij trouwens wel 3 op gemogen, ipv 2.


          Daan
          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

          Comment

          • shure-fan
            • Sep 2003
            • 1046

            #6
            hadden wat mij betreft nog wel 2 post / pre schakelbare auxen bij gemogen, en de mogelijkheid tot het in / uit schakelen van de para eq naar alle auxen,

            netspanning had ook wel op powercon gemogen..
            Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Doghouse of niet, is wel zo makkelijk als je de zwanenhalsjes direct in de tafel kunt prikken en niet hoeft te 'klooien' met verlengkabeltjes en chassisdelen in je doghouse.
              Eindelijk hebben ze er 100 mm faders in gezet, die 60 mm faders waren voor mij destijds de reden om geen Midas te kopen.
              Mis alleen een trekontlasting voor de 220V kabel, die schiet zo los als je ff tussen je kabels gaat graven.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • rolanddeg
                • Nov 2004
                • 337

                #8
                Hehe, eindelijk heeft Midas het begrepen. (Op bovengenoemde punten na dan, al ben ik al héél blij dat de +48V eindelijk vanaf een normale positie te schakelen is!)

                Ik ben heel benieuwd hoe die 'Alice Cooper' preamps klinken, maar eigenlijk ben ik nog véél benieuwder naar de prijs.

                Comment

                • MusicSupport
                  • Feb 2006
                  • 1016

                  #9
                  Originally posted by shure-fan
                  hadden wat mij betreft nog wel 2 post / pre schakelbare auxen bij gemogen, en de mogelijkheid tot het in / uit schakelen van de para eq naar alle auxen,

                  netspanning had ook wel op powercon gemogen..
                  Precies ook mijn punt, wat een onzin; als je de mixer dan een chique upgrade geeft (zie voornamelijk Preamp, EQ en Matrix) doe er dan tenminste 2 of 4 auxrails bij en laat die groepen weg of los dat anders op...

                  Wat een misser eerste klas! Nu kun je er nog steeds met geen fatsoen een bandje mee mixen (gem. aantal auxen bij onze bandjes is toch echt minimaal 6)
                  (Okey; het kan natuurlijk wel. Gewoon de auxen gebruiken voor monitors en de FX via de subgroepen aansturen)

                  En hoe moet ik deze mixer in hemelsnaam in mijn 19" rack hangen? Lomp lang, en schuin? Maak hem dan maar helemaal niet 19".

                  Dat krijg je ervan met Behringer aan het stuur binnen zo'n bedrijf; dan worden er lompe consessies gemaakt.
                  Last edited by MusicSupport; 06-09-11, 22:45.
                  d&b Audiotechnik

                  Comment

                  • djspeakertje
                    • Oct 2008
                    • 1912

                    #10
                    Voor een theater heb je genoeg aan 6 auxen hoor. En een bandje mixen gaat ook prima, 4 monitorgroepjes en 2 fx-en. Je kan inderdaad je subgroepen ook nog gebruiken als fx sends.

                    EDIT: Inderdaad een stukje verkeerd begrepen...

                    Verder denk ik dat je dan gewoon een grotere tafel moet kopen, op deze manier kan ik ook van een GL2400 een H4000 proberen te maken, maar die is er al, dus koop dan gewoon die H4000 denk ik dan...


                    Nouja, genoeg gel*lt, ik vind het in ieder geval al een hele verbetering ten opzichte van de vorige Venice. En hij lijkt wat meer op zijn grote broers.


                    Daan
                    Last edited by djspeakertje; 17-09-10, 18:06.
                    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                    Comment

                    • MusicSupport
                      • Feb 2006
                      • 1016

                      #11
                      Originally posted by djspeakertje
                      Voor een theater heb je genoeg aan 6 auxen hoor. En een bandje mixen gaat ook prima, 4 monitorgroepjes en 2 fx-en. Je kan inderdaad je subgroepen ook nog gebruiken als fx sends. En een para EQ of 31 bands, moet dat dan persé op een insert? je kan ze toch ook gewoon tussen aux out en amp in schakelen (aux out->EQ->amp), dus zonder inserts? Of gaat dat helemaal verkeerd? (volgens mij is het enige "probleem" dat de aux master niet meer de laatste volumeregelaar is vóór de amp, maar daar kan ik wel mee leven).

                      Edit: wél meer auxen maar géén subgroepen? Of bedoel je de matrixen? Voornamelijk in theaters kan je die vaak goed gebruiken om aparte zones/ruimtes mee aan te sturen of voor theaters met in elke hoek een luidspreker (4.1 surroud achtig effect), of natuurlijk de subgroepen.

                      Verder denk ik dat je dan gewoon een grotere tafel moet kopen, op deze manier kan ik ook van een GL2400 een H4000 proberen te maken, maar die is er al, dus koop dan gewoon die H4000 denk ik dan...


                      Nouja, genoeg gel*lt, ik vind het in ieder geval al een hele verbetering ten opzichte van de vorige Venice. En hij lijkt wat meer op zijn grote broers.


                      Daan
                      Daan: Je moet je verhaal nog even goed nalezen en wellicht aanpassen want ik kan er niet veel van maken.... beetje onsamenhangend geheel; je wilt reageren op mijn (en andermans) post maar volgens mij heb je die niet echt goed gelezen. Tot en met "subgroepen gebruiken als FX sends" kan ik het nog volgen...

                      En wij draaien (op een Midas Venice taperack en Soundcraft GB2 taperack na) al helemaal op digitale mixers met meer dan zat auxen en toeters en bellen dus die grotere tafels zijn niet zo nodig
                      d&b Audiotechnik

                      Comment

                      • Waveform
                        • Dec 2009
                        • 321

                        #12
                        De huidige Venice vind ik echt een ruktafel. Is zoveel fout mee, dat het echt niet leuk is om mee te werken. Ik ben echt niet opgezet met een tafel die je oren en je PA stuk maakt. Hopelijk is dat ook opgelost in deze nieuwe versie.

                        Comment

                        • rdreiers
                          • Nov 2009
                          • 407

                          #13
                          Ok er zit nog wat nadelen aan, maar je moet zeggen ze hebben geluisterd naar de wensen en opmerkingen.

                          Ik heb me altijd al afgevraagd waarom een tafel voor dit geld uitgerust is met *^$%&(^* 60MM faders.

                          Misschien is het wel mogelijk om via de firewire een split uit de tafel te halen zodat je met wat software een digitale monitor mix kunt maken.

                          Maar ik moet toegeven, daar waar andere een kleine leuke digitale tafel maken is dit weer iets leuks analoog.

                          Comment

                          • eddy56
                            • Mar 2004
                            • 102

                            #14
                            Originally posted by MusicSupport
                            Daan: Je moet je verhaal nog even goed nalezen en wellicht aanpassen want ik kan er niet veel van maken.... beetje onsamenhangend geheel; je wilt reageren op mijn (en andermans) post maar volgens mij heb je die niet echt goed gelezen. Tot en met "subgroepen gebruiken als FX sends" kan ik het nog volgen...
                            Ik snap het wel, hij vraagt of je de monitor eq's persee op insertie moet hebben, die kunnen toch ook gewoon via uitgang tafel, in eq en dan rechtstreeks naar de versterker.

                            Originally posted by MusicSupport
                            En wij draaien (op een Midas Venice taperack en Soundcraft GB2 taperack na) al helemaal op digitale mixers met meer dan zat auxen en toeters en bellen dus die grotere tafels zijn niet zo nodig
                            Waarom loop je dan te klagen dat er meer auxen op moeten zitten. als je toch digitaal mixt en grotere tafels niet nodig zijn.

                            Originally posted by Waveform
                            De huidige Venice vind ik echt een ruktafel. Is zoveel fout mee, dat het echt niet leuk is om mee te werken. Ik ben echt niet opgezet met een tafel die je oren en je PA stuk maakt. Hopelijk is dat ook opgelost in deze nieuwe versie.
                            Graag een uitleg, want je oren stuk maken doe je bij mijn weten altijd nog zelf.

                            Resumee,

                            het is gewoon een mooie upgrade van de oude versie waar ik wel blij van word, maar sommige mensen willen hier gelijk weer een h3 op 19 inch maat. Heb gehoord dat de prijs ook niet die van h3 is, dus die krijg je dan ook niet.

                            Mocht je er toch niet blij van worden, gewoon laten staan en doorlopen. je hoeft hem niet te kopen.

                            Greetz Eddy
                            Apogee, i\'m loving it!

                            Comment

                            • frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

                              #15
                              Ik snap eigenlik niet waarom ze nu nog eens zo een tafel op de markt brengen.
                              Iedereen stapt over op een digitale mengtafel (ook de kleinere PA firma's)

                              Comment

                              Working...