The t.amp d3400

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maximaal123
    • Mar 2010
    • 4

    The t.amp d3400

    Hallo.

    Misschien is deze versterker al eens eerder besproken maar ben meer benieuwd naar mensen die deze versterker al een tijdje in gebruik hebben met 8 ohm op normaal tot volle belasting. Hoe de versterker zich gedraagd na een tijdje touring (slepen) en of hij betrouwbaar is. Niet met bijvoorbeeld iets te weinig spanning (sommige tent generatoren) de geest al geeft.
    Ik blijf het namelijk een erg aanlokkelijke aanbieding van Thomann.de


    Jullie ook...?
  • SH1000
    • Dec 2009
    • 220

    #2
    Inmiddels iemand ervaring met deze of een van z'n broertjes?
    Good is the enemy of Great
    [Jim Collins]

    Comment

    • RCF TT+
      • Feb 2011
      • 5

      #3
      Hallo SH1000,

      T.amp, T.bone,T. ... zijn Thomann's eigen producten. Ze gaan serieus onder de prijs, vooral onder die van topmerken op allerlei vlak. Ze maken amp's, eq's, speakers, ...

      Het zal altijd prijs/kwaliteit worden en vrees dat Thomann hier niet aan kan tippen. En, je kan er zeer weining informatie van terugvinden, bv, demping, distortion, spec's ... van de versterker die je wil kopen.

      Het zal wel werken, maar daar heb je het dan ook mee gehad. De vraag is natuurlijk ook wat ga je ermee aansturen? Een set van een B/C-merk ( laag of hoog ), maar toch geen A-merk?

      Liever prefereer ik een betrouwbaar merk. Voor 500euro kan je beter een 2de hands QSC voor kopen ofzo. Is wel wat zwaarder en groter maar degelijk.

      Gr.
      Last edited by RCF TT+; 28-07-11, 10:25.

      Comment

      • showband
        • May 2001
        • 4524

        #4
        deTA1400 MK-X enTA1010 MK-X zijn verbazingwekkend goed voor hun geld. Net als de behringer eindversterkers en nog wat budgetmerken. Dit zijn wel bijna allemaal versterkers met conventionele techniek. Dus grote en zware transformators. (versterkers van 18 tot 30 kilo!) 2 of 3 units hoog. voor maar 600W. Maar als je amps conventioneel en oversized neemt is de prijs/prestatie wel in verhouding voor de weekendwarrior die er 10 tot 30 keer per jaar mee weg gaat.

        Een semi-prof zal al last krijgen van opslag-transport-sjouwen onkosten en dus al sowiso anders kijken.

        Maar digitale amps zijn een heel ander beestje! Daar kan echt veel meer aan fout. De eerste generatie sync is daar een goed voorbeeld van. En ik heb zelfs met powersoften als tech al een hoop problemen meegemaakt.

        hightech en el-cheapo gaan over het algemeen niet goed samen.

        En even serieus....
        als je2x 1800watt/4ohm NODIG hebt.... dan zit je meestal eigenlijk boven je capaciteiten feestjes te draaien als je het met dit soort budget moet doen...

        overigens Wat ga je doen als het uitvalt? Als je dan midden in het drukke seizoen een versterker moet huren tot je reparatie terug is dan heb je al net zo veel uitgegeven als het prijsverschil met een serieuze amp.
        lekker belangrijk!

        Comment

        • SH1000
          • Dec 2009
          • 220

          #5
          't is inderdaad maar voor ca. 20x per jaar. De huidige versterker van 2x 500W/4ohm staat vaak maximaal te werken op 2 x (400 + 600)W speakers en komt eigenlijk net te kort.

          Zo'n lichte digitale versterker erbij proppen lijkt ideaal. 't is maar 1 HE en een paar kg. En ik heb altijd nog de oude versterker als back up. Ik zat ook al te kijken naar bijv. zo'n synq 3.6, ook niet duur maar lees/hoor er erg wisselende verhalen over. Toch maar naar een duurdere, conventionele of 2e hands versterker?

          Vandaar dus mijn vraag.



          Originally posted by showband
          deTA1400 MK-X enTA1010 MK-X zijn verbazingwekkend goed voor hun geld. Net als de behringer eindversterkers en nog wat budgetmerken. Dit zijn wel bijna allemaal versterkers met conventionele techniek. Dus grote en zware transformators. (versterkers van 18 tot 30 kilo!) 2 of 3 units hoog. voor maar 600W. Maar als je amps conventioneel en oversized neemt is de prijs/prestatie wel in verhouding voor de weekendwarrior die er 10 tot 30 keer per jaar mee weg gaat.

          Een semi-prof zal al last krijgen van opslag-transport-sjouwen onkosten en dus al sowiso anders kijken.

          Maar digitale amps zijn een heel ander beestje! Daar kan echt veel meer aan fout. De eerste generatie sync is daar een goed voorbeeld van. En ik heb zelfs met powersoften als tech al een hoop problemen meegemaakt.

          hightech en el-cheapo gaan over het algemeen niet goed samen.

          En even serieus....
          als je2x 1800watt/4ohm NODIG hebt.... dan zit je meestal eigenlijk boven je capaciteiten feestjes te draaien als je het met dit soort budget moet doen...

          overigens Wat ga je doen als het uitvalt? Als je dan midden in het drukke seizoen een versterker moet huren tot je reparatie terug is dan heb je al net zo veel uitgegeven als het prijsverschil met een serieuze amp.
          Last edited by SH1000; 28-07-11, 14:25.
          Good is the enemy of Great
          [Jim Collins]

          Comment

          • Dikke Foaf
            • May 2003
            • 618

            #6
            Originally posted by showband
            En ik heb zelfs met powersoften als tech al een hoop problemen meegemaakt.
            Ha Showband, kan je me misschien even mailen ivm jouw ervaringen met de Powersoften (zodat we hier niet te veel off-topic gaan)? Zit nu zelf ook met een probleem waar ik niet direct een oplossing voor heb. Mailadres in m'n profiel.

            Comment

            • Turboke
              • Oct 2006
              • 463

              #7
              Wij hebben ook eens rackjes met powersoften ingehuurd en nadien vrij veel stukken aan onze subs, graag ook U ervaringen hierover.

              Comment

              • showband
                • May 2001
                • 4524

                #8
                Ik heb bij twee bedrijven freelance geklust die powersoft gebruikten.
                2 en 4 kanaals D/Q serie. Een amp vanuit de USA geimporteert.

                Geen superzware modellen. EV-setje erop. (ook een keer met 2x 18 sub)
                En ook als aansturing van de monitors.
                NIET hard gedraait. Of op de grens. (Ik zit in het feesten partijencircuit)
                Alle keren met drum/bas/toetsen/zang/gitaar 5 persoons bandjes.

                En best vaak dat ie op raadselachtige wijze uitvalt.
                In alle gevallen met op de aanwezige conventionele eindbak mono de avond kunnen uitspelen. Maar echt geen gekke dingen gedaan en toch uitval.
                Ook bij een spinternieuwe.

                Ik heb sowiso al het idee dat voor een beetje vette bas de vermogensopgave van de digitale niet naar conventioneel te relateren zijn. Gezien de techniek snap ik dat ook wel. Maar nu behringer al Inukes van 7 kilo en 6000watt staat aan te kondigen denk ik echt dat voor mij er behoefte komt aan een norm waar ik wat aan heb.
                Ik heb echt nooit problemen met conventionele bakken gehad. Ook niet toen we nog met ILP-modules en kustom hoorns zaten te klooien in de vroege eighties!

                een nieuwe Q4002 aan 4 normale 12 inch 8ohm monitors op een feestje zou probleemloos zijn werk moeten doen.

                overigens voor de herkomst van de T-amp:
                lekker belangrijk!

                Comment

                • T_Sound
                  • Sep 2009
                  • 267

                  #9
                  Hallo TS,

                  Zelf werk ik met 3x een T.Amp 2400Mk-x op een T.Box speaker set. 2x 18 inch sub per kant, 1x 2x 15 inch + 1.75 inch hoorn per kant. Doe er max 1500 pers mee, laatst mee in een tent gestaan van 800 man, een andere band kwam met een eaw setje 850 subs, 750 toppen (4x 850 sub pk en 3x 750 top pk) de tech van die band was behoorlijk positief over de thomann set, ik zelf ben er ook erg tevreden over, de amps heb ik al 3 jaar, gaan regelmatig mee on the road en ze werken nog uitstekent, met de digitale serie (nog) geen ervaring, maar ik ben over het algemeen erg tevreden over de prijs/kwaliteit van het eigenmerk van thomann, en ja er zitten rotte appels tussen, vooral bij de microfoons, de rest ben ik erg over te spreken.

                  T-Sound
                  Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

                  Comment

                  • JJT
                    • Jul 2009
                    • 2

                    #10
                    Thomann versterker vs Samson SX versterkers

                    ik ben ook al een tijdje naar reviews aan het zoeken van the T. Amp modellen en dan in het bijzonder de Proline 1800 en 2700 , ikzelf prefereer de " oude " conventionele techniek , als iemand me daar ervaringen over kan vertellen dan hoor ik dat graag.

                    verder ben ik wel benieuwd, naar de Samson SX series van 2400/2800/3200 serie. de enige review die ik kan lezen is die van een super enthousiaste Gospel Zanger , zonder zijn goedgelovige integriteit in twijfel te trekken zou ik graag wat kritische noten willen horen, wie kan mij daar aan helpen.

                    Comment

                    Working...