RCF 4PRO8002 AS / dB DVA s09 / db DVA s10

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TwoSound
    • Jun 2007
    • 7

    RCF 4PRO8002 AS / dB DVA s09 / db DVA s10

    Beste collega's,

    Ter aanvulling van onze PA zijn wij op zoek naar 2 nieuwe basjes.
    De twijfel is gevallen tussen de:
    - RCF 4PRO8002 AS
    - dB DVA s09
    - db DVA s10
    Wat hebben we op dit moment:
    - Kleine drive-in shows 2*dB sub15D & 2*dB flexsys f12
    - Middel drive-in shows 2 * 4PRO8001 AS + 2 * RCF Art 322
    - Klein live 2 * 4PRO8001 AS + 2 * RCF Art 322
    - Middel live 2 * 4PRO8001 AS + 2 * RCF TT25A
    Voor hoog / mid hebben we een tijdje geleden in de TT25A geïnvesteerd met grote tevredenheid. Echter aan bas ontbreekt het regelmatig.
    Nu kunnen we onze set met een van bovenstaande opties uitbreiden of doorsparen en de RCF TTS-18 aanschaffen.

    Wie o wie heeft nog een goed advies voor ons?

    Bedankt en met vriendelijke groet,
    René Dols
    TwoSound.nl
  • drummerke
    • Oct 2006
    • 432

    #2
    ik zelf vind de DVA 10 wel een leuk baskistje, je zou ook een extra paar SUB 15D kunnen kopen

    Comment

    • djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

      #3
      Aangezien je al een 2 (of meer?) 8001's hebt denk ik dat je het beste nog 2 van deze kasten kan kopen, aangezien 2 verschillende weergevers in hetzelfde frequentiegebied bijna altijd problemen oplevert. De TTS-18 zou ook een mooie zijn, maar ik denk dat je met alleen een TTS subje per kant er niet komt als je de TT25Atjes erboven hebt staan, dan heb je er bijna 2 nodig aan elke kant, of misschien een totaal van 3, met eentje in het midden ofzo.


      Succes ermee! Daan
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

      Comment

      • Beckers Entertainment
        • Dec 2008
        • 650

        #4
        Ik kan ook wel even reageren.

        Bedoeling is om óf de 2 8001's die we hebben aan te vullen met een setje wat dat de TT 25's wel bijhoudt. Óf een setje subs erbij te kopen die wellicht ietsje duurder zijn, maar wel in hun eentje de TT25 toppen bij kunnen houden.
        Originally posted by drummerke
        ik zelf vind de DVA 10 wel een leuk baskistje, je zou ook een extra paar SUB 15D kunnen kopen
        Combinatie met 8001 en 15D hebben we al een keer uitgetest met een art 322 top erop. Klinkt opzich prima, maar voor een TT25 geeft deze combinatie toch te weinig sub.
        DVA S10 is volgens onze verhuurder net iets te groot/lomp/duur voor wat je ervoor terugkrijgt.

        Originally posted by djspeakertje
        Aangezien je al een 2 (of meer?) 8001's hebt denk ik dat je het beste nog 2 van deze kasten kan kopen, aangezien 2 verschillende weergevers in hetzelfde frequentiegebied bijna altijd problemen oplevert. De TTS-18 zou ook een mooie zijn, maar ik denk dat je met alleen een TTS subje per kant er niet komt als je de TT25Atjes erboven hebt staan, dan heb je er bijna 2 nodig aan elke kant, of misschien een totaal van 3, met eentje in het midden ofzo.
        Momenteel hebben we inderdaad 2x 8001 basjes. Bedoeling is dat S09/S10/8002 basjes deze aanvullen.

        Als we al voor kastjes uit de TT reeks zouden gaan, zouden deze volledig op zichzelf de TT toppen moeten bijhouden. Uit ervaring is gebleken dat dit niet zomaar lukt.

        Aanvulling van 2x 8001 is in principe niet slecht, maar 2 bandpass kastjes erbij zodat je ook wat verder in de zaal komt zou geen overbodige luxe zijn. (tt toppen worden niet met 2 bassen per kant ingezet op een kleine drive in showtje)
        Vandaar de keuze voor de 8002.
        Maar dan komt het dubio gewicht,handelbaarheid, mogelijkheid tot inhuren, enz..

        S09 is compacter, heeft vergelijkebare specs, stuk minder zwaar en is voor ons eenvoudig in te huren.

        Vandaar ook de vraag of de voordelen van de S09 opwegen tegen de naamsbekendheid/klank en volume van bijv. de 8002 of eventueel de S10.
        Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

        Comment

        • frederic
          • Jan 2006
          • 3511

          #5
          Als je een TT25 hebt, lijkt het me toch voor de hand dat je voor een TTS28 sub gaat?

          PS, deze sub doet veel PA freaks scheel worden.

          Comment

          • djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

            #6
            Scheel worden waarvan? Door het gewicht? De klank? (en is die dan goed of slecht?)


            Daan
            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

            Comment

            • frederic
              • Jan 2006
              • 3511

              #7
              Originally posted by djspeakertje
              Scheel worden waarvan? Door het gewicht? De klank? (en is die dan goed of slecht?)


              Daan
              Door de druk dat die subjes geven. Ze zijn zeer goed.

              Comment

              • Hansound
                • Apr 2006
                • 832

                #8
                Als je al RCF subs hebt, dan is het toch het mooist om er weer RCF bij te zetten, ziet er zeer netjes uit en het is een veel gebruikte prima klinkende set.

                Comment

                • Watt Xtra
                  • Oct 2004
                  • 1119

                  #9
                  Originally posted by Hansound
                  Als je al RCF subs hebt, dan is het toch het mooist om er weer RCF bij te zetten, ziet er zeer netjes uit en het is een veel gebruikte prima klinkende set.
                  Hier heb je gelijk in, echter wanneer de verhuurder om de hoek nu eens S09 en of S10 katen heeft staan, en je zelf van plan bent om ook nog een beetje te groeien dan zou ik zeker overwegen om wat passends te kopen met in het achterhoofd houdend dat je makkelijk over en weer kunt bijhuren.
                  JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

                  Comment

                  • TwoSound
                    • Jun 2007
                    • 7

                    #10
                    Allemaal alvast heel erg bedankt voor jullie reacties. TTS28 is ongetwijfeld een goede keus echter budget-technisch gezien niet relevant op dit moment. Dan zou de dB S20 eerder in aanmerking komen welke ook zeer prettig met een TT25 te combineren is. Als ik jullie reacties lees gaat het meeste advies toch uit na een setje 8002 of 8001 erbij te zetten. Of wellicht dan zelfs de nieuwe serie de 8003? Iemand deze al met een 8001 vergeleken?

                    Dan natuurlijk het volgende probleem, een stapeltje van 2 8001/2/3 bassen op elkaar geeft geen mooie hoogte om een top op te plaatsen, hier kan natuurlijk op maat een klein staafje voor gemaakt worden. Als hier nog andere creatieve oplossingen voor zijn hoor ik ze graag.

                    Prettige zondag en tot nader bericht

                    Comment

                    • Waveform
                      • Dec 2009
                      • 321

                      #11
                      Zo beestig is die TTS28 ook niet hoor. Gaat wel hard voor zijn kleine footprint, maar geeft vooral druk tussen 60Hz en 100Hz. Echt diep gaat dat kastje niet.

                      Zeer leuk als drumfill of sidefill. Maar als je ze bij je main-pa gaat gebruiken, zou je echt een centercluster moeten bijleggen die lekker diep drukt.

                      Comment

                      • djspeakertje
                        • Oct 2008
                        • 1912

                        #12
                        Dat met dat stacken valt nog wel mee hoor, alle 800X subs zijn 700mm hoog, dus 2 stuks wordt 1400mm=1,4 meter hoog. Als je dan een kistdekseltje oid. onder de hele PA gooit, of tussen subs en top, dan kom je op een aardige hoogte uit. En als je fatsoenlijke cases hebt kan dat prima, zo heb ik laatst een handje geholpen bij een lokaal verhuurbedrijf die een dubbele KS Triaks stack op één Mac250 kistje stapelden. Dat zijn 4 subs T 10 W Triaks á 70 Kg per stuk en 2 toppen T 10 F Triaks á 72 Kg per stuk. Dat is 424 () kilo op één kistje waar normaal 2 kopjes ingaan...

                        Dan kunnen er ook wel 2 subjes en een topje op


                        Daan
                        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                        Comment

                        • frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

                          #13
                          Originally posted by Waveform
                          Zo beestig is die TTS28 ook niet hoor. Gaat wel hard voor zijn kleine footprint, maar geeft vooral druk tussen 60Hz en 100Hz. Echt diep gaat dat kastje niet.

                          Zeer leuk als drumfill of sidefill. Maar als je ze bij je main-pa gaat gebruiken, zou je echt een centercluster moeten bijleggen die lekker diep drukt.
                          Wat U zegt klopt niet.

                          Die kast gaat zonder probleem tot 30hz.

                          Comment

                          • Hansound
                            • Apr 2006
                            • 832

                            #14
                            Originally posted by Watt Xtra
                            Hier heb je gelijk in, echter wanneer de verhuurder om de hoek nu eens S09 en of S10 katen heeft staan, en je zelf van plan bent om ook nog een beetje te groeien dan zou ik zeker overwegen om wat passends te kopen met in het achterhoofd houdend dat je makkelijk over en weer kunt bijhuren.

                            Ik geloof dat de RCF subs inmiddels bij aardig wat bedrijfjes in de verhuur zijn dus dat lijkt me geen probleem,

                            Comment

                            • frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

                              #15
                              Originally posted by Hansound
                              Ik geloof dat de RCF subs inmiddels bij aardig wat bedrijfjes in de verhuur zijn dus dat lijkt me geen probleem,
                              Ze zijn ook zeer degelijk gemaakt. Ze gaan lang mee.

                              Comment

                              Working...