Mengpaneel en groepen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ferryatwork
    • Jul 2010
    • 12

    Mengpaneel en groepen

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Last edited by Ferryatwork; 03-02-13, 20:27.
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Als je de effect sends van je achtergrondzang naar groep 1 routed en naar je master L/R dan zul je, bij het dichttrekken van groep 1 het effectgeluid van de achtergrondzang nog steeds horen, die heb je immers ook naar L/R gerouted. (raar woord trouwens).
    Enige wat je daarbij kan helpen is je effect op 100% wet zetten zodat je acht alleen het effect op je returns terug krijgt en er op die manier zo min mogelijk last van hebt. Verder zou je het effect van de 'kanaal 1' zanger slechts op groep 1 terug kunnen laten komen, dan is alleen het effect volledig weg wanneer je groep 1 dichttrekt.
    Wil je echt volledig onafhankelijk werken dan zul je een extra effect nodig hebben, die kun je dan op de insert van kanaal 1 aansluiten en de sterkte van het effect kun je dan regelen met de wet/dry knop op het effect.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • keenoncoolstuff
      • May 2003
      • 695

      #3
      Originally posted by Ferryatwork
      Zou het echt fout zijn om het zo te doen, of heeft het ook een nuttige kant van het zo instellen?
      Iets is nooit echt fout, als je het met een reden doet. En aangezien je deze constructie hebt bedacht, zal het voor jou toch wel een nuttige kant hebben, toch?
      Anders had je het wel op een andere manier opgelost.

      Oftewel: ik (en ik denk de rest ook) kan niet voor jou bepalen of iets wat jij om een bepaalde reden zo hebt gedaan, voor jou ook goed werkt.


      Groet, Rob.



      PS: Als ik het me goed herinner komen de effecten bij die tafel in stereo op de groepen terug. Dus het effect op groep 1 (voor de backing vocals) komt ook terug op groep 2. Als je dus bijvoorbeeld op groep 2 je gitaren routetedt (?) en je zet die harder of zachter, beïnvloed je daarmee dus óók het volume van het effect op de vocalen.
      Oplossing: óf de groepen als stereogroep gebruiken (dus 1-2 voor backingvocals) óf de effecten niet terugsturen naar een groep, maar naar de master. Beide oplossingen hebben trouwens dus weer hun beperkingen.
      Last edited by keenoncoolstuff; 05-09-10, 02:39.
      All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
      If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

      Comment

      • RonaldH
        • Aug 2009
        • 274

        #4
        Om het niet moeilijker te maken zou je kunnen overwegen om de backing vocals en FX voor alle vocals ook naar L/R te routen.
        Je voorkomt hiermee dat signalen door elkaar gaan lopen, en je de kans hebt dat er ongewilde effecten optreden.
        Er is meer te koop dan je betalen kunt

        Comment

        • Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

          #5
          hehe,, eindelijk weer een leuke discussie..

          doel van het geheel is knopjes gebruiken die er eigenlijk helemaal niet op horen te zitten.

          Waarom zou je je vocals over meerdere subs laten draaien?
          Ik snap het als je je drums op een groep gooit ( 8 a 12 kan.,) , je blazers (liefst 5) , je toetsen ( vaak 4 a 6 kanalen)..Daarmee maak je het jezel;f makkelijk op een 48 of 64 kanaals tafel.

          Maar aangezien je een 16 kanaals tafel hebt vind ik de vocals splitsen in een sub erg overdreven. Temeer daar je aangeeft slechts één effectmodule voor alle vocals te pakken.

          Kortom : alle vocals over één groep, en de galm sturen met je auxen, en klaar is klara. Galm terug via de LR-masters ( liefst via een stereo-kanaal) en je bent klaar.

          ( volgens mij kun je die subs ook gebruiken als input, als ik dat goed heb. CD/MD erover, en je hebt weer 2 kanalen input erbij verdient) )

          Comment

          • dwali
            • Jun 2002
            • 92

            #6
            Originally posted by MacGyverSounds
            Kortom : alle vocals over één groep, en de galm sturen met je auxen, en klaar is klara. Galm terug via de LR-masters ( liefst via een stereo-kanaal) en je bent klaar.
            helemaal mee eens..
            For those about to rock, we salute you...

            Comment

            Working...