Drumstel live

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Drummer4live
    • Sep 2010
    • 16

    Drumstel live

    Hey Iedereen,

    ik ben net nieuw op dit forum, dus ik stel me ff voor:
    Ik ben Thomas Schiphof uit Franeker.
    Ik drum bij 2 orkesten en een metalband en een rockband.
    Wanneer ik een mic. in mijn Bass drum leg, heb ik over de PA een heel
    vervelend jankend hoog bijtoonje.
    Ik heb verschillende mic's er in gehad, maar het is bij elke mic hetzelfde.
    ik heb ook mijn bassdrum al anders gestemd, maar niks helpt.

    weet iedereen wat ik er aan kan doen( behalve een deken erin of zo)??

    Dank je,

    Thomas
    Een drummer speelt gelukkig nooit uit de maat of vals.....( Dat doet de rest van de band)
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

    #2
    Hallo Thomas,


    Is de toon constant? Of veranderd deze? En als je de mic uitzet op de mengtafel, is de toon dan ook weg? En als je de PA en monitoren "dicht zet" (masterfaders naar beneden en Aux Masters dicht) en door de koptelefoon naar de bassdrummic luistert, is de toon er dan nog?

    Is de toon er alleen als je het pedaal intrapt, of continu? En wordt de toon harder als je het pedaal intrapt? En verandert de toon als je bijvoorbeeld het hoog of mid van de bassdrum wegdraait?


    Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

    Comment

    • Koen van der K
      • Aug 2005
      • 1146

      #3
      Ha Drummert ;-)

      Ik neem aan dat je zonder mics ook deze bijtoon hoort als iemand je kick aanslaat / aanklopt ? Ondanks je 'n open reso head hebt kan deze staan "flubberen" als deze te los staat. Het lijkt op 'n resonantie van 'n ventilatiegaatje oid. Check alle spanboutjes op je hoops, misschien dat daar 'n rammeltje vandaan komt ?

      Maarreh, 'n deken is toch wel 'n beetje standaard, tenzij je jazzy speelt. Ik zie het nut niet zo van 'n ongedempte ketel voor live rock / metal toepassingen, da's misschien ook vragen om vreemde bijgeluiden ? Probeer eerst 's de boel goed te dempen, daar wordt de FOH meneer ook vrolijker van ;-)

      Succes !
      Last edited by Koen van der K; 04-09-10, 14:55.
      Meer is minder, minder is meer

      Comment

      • Drummer4live
        • Sep 2010
        • 16

        #4
        Bassdrum probleem!

        @Djspeakertje en Koen van der K

        Hey, bedankt voor de reacties.
        ik heb een Pearl masters premium, en Zowel het voorvel als het slagvel daaran zit een soort dempring tegen het vel aan. Daarom heb ik geen deken er in.
        Mijn bassdrum is nu als een kanon, dus leg ik er liever geen dekentje in.

        Koen, de toon is constant, maar duurt heel kort. Mischien een 0,5 sec.
        Wanneer ik de mengtafel uitzet is de toon niet meer hoorbaar. Mischien is deze er nog wel. Ook over de koptelefoon is de toon er nog. Meer tips??

        Ik heb alle spanbouten, etc al gecheckt, maar alles zit vast.
        De Kit is nieuw, maar er was ook al wat mis met m,n toms, dus mischien dat er wat verkeert is?
        ik hoop niet, want hij klinkt zonder mic. echt fantastisch! Dat wil ik live ook!!!

        Maar toch bedankt!!!!!1
        Een drummer speelt gelukkig nooit uit de maat of vals.....( Dat doet de rest van de band)

        Comment

        • Timo Beckman
          • Jul 2006
          • 1298

          #5
          Je hebt waarschijnlijk last van de reflectie binnen in de Basedrum . Op het moment dat je er een lap stof inlegt zal het waarschijnlijk een stuk minder zijn . Hoeft geen deken tegen het voorvel aan te zijn maar gewoon een iets om binnen in een beetje de tik te dempen . Maak je geen zorgen betreffende de klank . De metalica tick kun je gewoon via de mengtafel erin draaien .

          Verder helpt het om de micro in het gat van het voorvel te plaatsen ipv in de basedrum . Dan krijg je meer laag mocht dat wenselijk zijn .

          Het plaatsen van 2 mic's in de basedrum helpt ook alleen vind ik dit meestal niet echt mooi ivm looptijd verschil tussen beide micro's hoewel ik het soms wel gebruik of ik kies diegene die het best bij de muziek van het bandje klinkt .

          Comment

          • Drummer4live
            • Sep 2010
            • 16

            #6
            Oke bedankt voor de tips.
            Ik zal ze snel ff proberen en hou jullie op de hoogte van de resultaten!

            Thomas
            Een drummer speelt gelukkig nooit uit de maat of vals.....( Dat doet de rest van de band)

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Boek een hotelkamer, jat daar een handdoek, rol die diagonaal op en leg die als een banaan tegen je slagvel.
              Dan heb je echt de ideale demping voor jouw kit.
              Pak een AKG D112 en plaats die op een laag statief net voor het gat in het voorvel vervolgens klein beetje 90 Hz aan EQ erbij draaien en je hebt de best klinkende kickdrum die je je voor kunt stellen. Veel oempfh en toch definitie.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • NesCio01
                • May 2010
                • 1987

                #8
                Originally posted by MusicXtra
                Boek een hotelkamer, jat daar een handdoek, rol die diagonaal op en leg die als een banaan tegen je slagvel.
                Dan heb je echt de ideale demping voor jouw kit.
                Pak een AKG D112 en plaats die op een laag statief net voor het gat in het voorvel vervolgens klein beetje 90 Hz aan EQ erbij draaien en je hebt de best klinkende kickdrum die je je voor kunt stellen. Veel oempfh en toch definitie.
                mag ik er minstens nog een gate op om er een heerlijke
                korte Oempfh van te maken?
                (ik compress de kick sowieso ook!)

                grtz
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                Comment

                • Drummer4live
                  • Sep 2010
                  • 16

                  #9
                  Akg d112

                  Hey Bedankt voor de tip met die handoek,
                  maar ik neem aan dit dit ook gewoon werkt met andere Mic's??
                  Een drummer speelt gelukkig nooit uit de maat of vals.....( Dat doet de rest van de band)

                  Comment

                  • keenoncoolstuff
                    • May 2003
                    • 695

                    #10
                    Welke microfoon had je in gedachten?
                    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      #11
                      Originally posted by NesCio01
                      mag ik er minstens nog een gate op om er een heerlijke
                      korte Oempfh van te maken?
                      (ik compress de kick sowieso ook!)

                      grtz
                      Een gate op de kick is op deze manier niet nodig, compressie gebruik ik slechts heel weinig.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • Drummer4live
                        • Sep 2010
                        • 16

                        #12
                        Originally posted by keenoncoolstuff
                        Welke microfoon had je in gedachten?
                        D AKG D 11 bijv??
                        Of de senheiser E902

                        Heb je bij deze mics ook hetzelfde effect??
                        Een drummer speelt gelukkig nooit uit de maat of vals.....( Dat doet de rest van de band)

                        Comment

                        • keenoncoolstuff
                          • May 2003
                          • 695

                          #13
                          Originally posted by Drummer4live
                          D AKG D 11 bijv??
                          Of de senheiser E902

                          Heb je bij deze mics ook hetzelfde effect??
                          Met de E902 heb ik geen ervaring. Behalve de D112 heb ik tot nu toe alleen de B52, Beta91, SM91 een Audio Technica AE2500 en de E602 leren kennen. Met geen enkele micro heb ik het door jou beschreven fenomeen meegemaakt.

                          Kan het niet dat dat geluid optreedt door een niet goed ingestelde compressor? Die de attack zo ver comprimeert dat daardoor de bijgeluiden en resonantie extreem versterkt worden?


                          Groet, Rob.
                          All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                          If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

                          Comment

                          • animaldrums
                            • Nov 2008
                            • 88

                            #14
                            Originally posted by Timo Beckman
                            Je hebt waarschijnlijk last van de reflectie binnen in de Basedrum . Op het moment dat je er een lap stof inlegt zal het waarschijnlijk een stuk minder zijn . Hoeft geen deken tegen het voorvel aan te zijn maar gewoon een iets om binnen in een beetje de tik te dempen . Maak je geen zorgen betreffende de klank .
                            Ik verwacht zelf ook dat de oplossing van het probleem hier gevonden kan worden. Het hoeft idd geen deken te zijn, een washandje is meestal al voldoende om van die, zoals ik hetzelf noem, "Basket-Ball" sound af te komen.

                            Comment

                            • drummerke
                              • Oct 2006
                              • 432

                              #15
                              inderdaad ..gates en expanders kunne rare bijgeluide maken :s heb ik wel ervaring mee gehad

                              Comment

                              Working...