Uitvallen kanalen KABEL DAP, HIGHLITE

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olrac
    • Feb 2004
    • 28

    Uitvallen kanalen KABEL DAP, HIGHLITE

    Onlangs kochten we kabel van DAP met namaak Harting aan. Echter na eerste keer vielen er kanalen uit. Bij Highlite beweren ze dat we hem geforceerd hebben. Echter na mijn onderzoek sluiten de namaak pennetjes niet correct in de Harting kop. Bij highlite willen ze op deze chinese rommel niet toegeven.
    Zijn er nog mensen met dit probleem? Zodat ik ze hierover kan inlichten? Want ze zeggen dat dit geen garantie is
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1696

    #2
    Zoals gewoonlijk duurt de vreugde van een lage prijs enkele dagen, de ellende die daarop volgt duurt jaren.......
    Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

    Comment

    • DJordy
      • Nov 2009
      • 112

      #3
      beste Olrac,

      ik heb er nog geen last van. maar de speakon van dap heb je niet voor niets in 2 varianten, een met chinese muuk, en eentje met neutrik, dat zie je dan ook weer in de prijs. maar bij de verloopkabels van dap zitten er ook dap connectoren aan daarom ook veel storing.
      Mvg,

      DJordy

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Zit maar één ding op; weggooien dat ding en een goeie kopen en nooit meer op dit soort cruciale dingen bezuinigen.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • Noobie
          • Dec 2007
          • 223

          #5
          en dus ook niet meer bij highlite bestellen? lijkt me toch echt wel een fabrikanten iets. Als een kabel na 1 keer gebruik al defect is, lijkt me dat niet echt een gebruikers probleem, je mag toch ondanks de prijs verwachten dat zo'n kabel meer als 1 keer te gebruiken is?

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            #6
            Originally posted by Noobie
            en dus ook niet meer bij highlite bestellen? lijkt me toch echt wel een fabrikanten iets. Als een kabel na 1 keer gebruik al defect is, lijkt me dat niet echt een gebruikers probleem, je mag toch ondanks de prijs verwachten dat zo'n kabel meer als 1 keer te gebruiken is?
            Jep, om je bus mee uit de prut te trekken. (had ik er zondag maar één gehad)
            Verder moet je je eens afvragen waarom een complete kabel net zoveel kost als één enkele Harting connector....
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • Waveform
              • Dec 2009
              • 321

              #7
              Ik vind Harting sowieso al een rotsysteem als geluidsmulti. Geef mij maar link of whirlwind. Voor licht en stroom is er ook een beter alternatief: socapex.

              Comment

              • NesCio01
                • May 2010
                • 1987

                #8
                Hoi Olrac,

                Nee, ik ben geen lotgenoot.
                Wel vind ik dat je recht hebt op enige
                coulance van Highlite.

                Ondanks de prijs van het product,
                mag jij best verwachten dat je er vaker dan
                1 keer gebruik van kunt maken.

                Uitgaande van jouw verhaal sta je ook juridisch
                in je recht.

                Zoals anderen ook al schreven is goedkoop
                idd vaak wel duurkoop.

                Als multi gebruik ik LK, zonder al te veel probs.

                grtz
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                Comment

                • Olrac
                  • Feb 2004
                  • 28

                  #9
                  Tja,

                  Hebben er al spijt van. Maar het zag er allemaal zo goed uit op foto. We hebben ons laten vangen door de aanbieding.
                  Nu ga ik de stekkers (pennetjes) vervangen door echte Harting pennetjes. Ik heb de technische dienst verteld de oude op te sturen om aan te tonen dat ik gelijk heb.
                  Bij Highlite blijven ze rommel uit china importeren. Men zou hier beter eens een wet rond stemmen om allerhande produkten die niet voldoen tegen te houden. Het is allemaal ten nadelen van de europese topmerken die ook af en toe moeten toegeven om nog een graantje mee te pikken. Chinese produkten kunnen goed zijn als er niet wordt toegegeven op kwaliteitsmateriaal. Zie maar in 't verleden hoe het is gelopen met Japan. Die hebben ook die evolutie gehad, maar koop nu eens iets Japanees (dat zijn nu topmerken).

                  Comment

                  • jakkes72
                    • Dec 2003
                    • 1015

                    #10
                    In het verleden waren het ILME connectoren die Highlite verkocht volgens mij.

                    Momenteel haal ik ILME direct bij de importeur in NL.

                    Zelf heb ik nooit problemen gehad met ILME overigens.....

                    Comment

                    • luc2366
                      • Jul 2002
                      • 1161

                      #11
                      over welke DAP-kabel gaat het trouwens? Er staan er heel wat in de catalogus

                      Comment

                      • Olrac
                        • Feb 2004
                        • 28

                        #12
                        Gaat over reeks D9630 blz 262 in boek.
                        Ga pennetjes nu rechtstreeks kopen bij Harting in Zellik. Ben al reeds bezig met vervangen van pennetjes. (nu de gouden reeks) Ik krijg de oude er zelf moeilijk uit met men harting tool. De kabel op zich ziet er goed uit. Echter geen algemene afscherming onder pvc laag. Wel is iedere geleider met folie omwikkeld.
                        Vind het vreemd dat er niemand problemen heeft met DAP? Verkopen ze in België ander kwaliteit.
                        Last edited by Olrac; 05-09-10, 15:11.

                        Comment

                        • marcelvanhassel
                          • Apr 2009
                          • 50

                          #13
                          Ik denk dat juist 'iedereen' problemen heeft met DAP en het daarom gewoon niet (meer) koopt.
                          Oké, dit is heel kort door de bocht, maar ik denk dat je het meer in die hoek moet zoeken dan dat er niemand problemen mee zou hebben.

                          Comment

                          • Waveform
                            • Dec 2009
                            • 321

                            #14
                            Ik gebruik enkel cinch-kabeltjes van dap. Daar kan je ook weinig verkeerd aan doen. Het kost niets en is robuuster dan de standaard dingetjes. Die DAP kabeltjes rollen wel niet lekker op, maar dat maakt voor een cinch ook weer niet zoveel uit.

                            Voor wat drive-in werk of voor een budget setje kan je ook wel wat DAP XLR en andere kabels gebruiken. Maar dat werkt toch steeds net iets minder vlotjes dan de echte merken. Het is vrij ergerlijk als al je connectors niet vlotjes vastklikken.

                            Comment

                            • sparky
                              • Apr 2002
                              • 2104

                              #15
                              Originally posted by Olrac
                              Tja,

                              Hebben er al spijt van. Maar het zag er allemaal zo goed uit op foto. We hebben ons laten vangen door de aanbieding.
                              Nu ga ik de stekkers (pennetjes) vervangen door echte Harting pennetjes. Ik heb de technische dienst verteld de oude op te sturen om aan te tonen dat ik gelijk heb.
                              Bij Highlite blijven ze rommel uit china importeren. Men zou hier beter eens een wet rond stemmen om allerhande produkten die niet voldoen tegen te houden. Het is allemaal ten nadelen van de europese topmerken die ook af en toe moeten toegeven om nog een graantje mee te pikken. Chinese produkten kunnen goed zijn als er niet wordt toegegeven op kwaliteitsmateriaal. Zie maar in 't verleden hoe het is gelopen met Japan. Die hebben ook die evolutie gehad, maar koop nu eens iets Japanees (dat zijn nu topmerken).
                              Als je zo goed weet dat men rommel verkoopt, waarom koop je dan uitgerekend een namaak Harting? Als de speakons en XLR's van DAP al uit elkaar spatten wat verwacht je dan van hun multiconnectors?

                              Ik denk niet dat je het bij wetgeving moet zoeken, eerder bij gezond verstand.
                              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                              Comment

                              Working...