Advies gevraagd Yamaha 01v96

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • josdeboer
    • Aug 2010
    • 18

    Advies gevraagd Yamaha 01v96

    Hallo,
    Op dit moment gebruiken wij met de band een peavey analoge tafel.
    Deze is aan vervanging toe en we zijn aan het kijken voor een 01V96.
    Wij gebruiken met onze band 18 xlr ingangen, wat heb je exact nodig om de tafel uit te breiden naar meerdere ingangen? Ik zie door de digitale interface kaarten het bos niet meer?
    Is deze tafel dan nog steeds eenvoudig te bedienen (met layers) of is dan wellicht een ls9 makkelijker?
    Wellicht kan iemand mij wat helderheid verschaffen.
    mvg
    Jos de Boer
  • RonaldH
    • Aug 2009
    • 274

    #2
    Om de O1V96 uit te breiden met 8 kanalen heb je een behringer ADA8000 o.i.d. nodig (ligt aan waar je voorkeur ligt ), er zit al een ADAT op de tafel, daar kun je probleemloos 8 ingangen en 8 uitgangen van de ADA8000 mee aansturen.
    Er is meer te koop dan je betalen kunt

    Comment

    • ajdeboer
      • Feb 2009
      • 198

      #3
      Hmm, een ADA8000 van Behringer is nu niet echt mijn favoriet.

      Dan kun je beter voor een Focusrite Octopre MKII gaan, deze geeft je een uitbreiding van 8 preamps. Wil je ook nog extra uitgangen hebben, dan moet je een de Focusrite Octopre MKII Dynamic hebben, die geeft je nog 8 kanalen uit erbij.

      Bediening blijft gemakkelijk, inderdaad in layers.

      Comment

      • rdreiers
        • Nov 2009
        • 407

        #4
        Ik gebruik zelf de 01v96 met diverse octopre's eraan.

        Voor kleine klussen kom ik aan 12 kanalen uit, bij meer gaan er octopre's mee.

        Dit heeft me nog nooit in de steek gelaten, ik zou alleen ervoor kiezen om de drum's op de tafel zelf te prikken en de zang en rest op de octopre.

        De klank van de octopre is beter dan de ingebouwde ad converters van de tafel.

        Wat layers aan gaat, ik heb de drum op de eerste en de rest op de tweede zitten.

        Je kunt ook een remote layer aanmaken, als je stereokanalen hebt, dan kom je met 16 schuiven weer uit om de hele band onder handbereik te hebben zitten.

        Richard

        Comment

        • josdeboer
          • Aug 2010
          • 18

          #5
          Nog iets meer info 01v96

          Wellicht is er iemand die mij nog wat meer info kan geven.
          Wij gebruiken 16 kanalen (met blazers 3 meer)
          Wij gebruiken 6 monitor groepen (met blazers 1 meer)
          Standaard zouden wij gebruik maken van de comp./gate op alle kanalen.
          Op de zang zouden we 2 effecten gebruiken.
          is dit mogeljik met de tafel. Ik lees een hoop over bussen, maar ik kom niet echt uit het verhaal van de monitor auxen.
          Of is het zo dat je ook bij de digitale tafel het aantal inputs, maar ook outputs kunt uitbreiden en wat heb je daar voor nodig?
          alvast bedankt voor de antwoorden!

          Comment

          • frederic
            • Jan 2006
            • 3511

            #6
            Als het over gebruilsgemak gaat zou ik toch eens kijken naar Presonus Studiolive 24/4/2. Hier heb je dan geen extra preamps meer nodig.

            - 24 goede preamps
            - 10 auxen
            - Op alle kanalen comp/lim/gate en FX
            - 4 stereo 31band EQ inzetbaar op alle outputs (dus 1 stereo EQ op de main, en heb je nog 6 monitorgroepen over)
            - firewire om een 2de tafel aan te koppelen, of om op te nemen met laptop ofzo. (alle kanalen afzonderlijk)

            Kostprijs: iets meer dan 3000€

            Comment

            • BJD
              • Oct 2007
              • 771

              #7
              Kort door de bocht heb je 8 auxen en 8 groepen (bussen). Plus een links-rechts bus.
              Bij de auxen kun je exact instellen hoeveel je van elk kanaal er heen stuurt.
              Bij de bussen kun je alleen instellen of een kanaal wel of niet naar de bus gestuurd wordt.

              Als je meer wilt weten hoe de 01v96 en de LS9 werken kan ik je aanraden om de StudioManager software van Yamaha te downloaden.
              Hiermee kun je zo ongeveer alle functies van beide mixers offline "voorbereiden". Zo krijg je een indruk van wat er mogelijk is.

              Comment

              • darco
                • Sep 2009
                • 135

                #8
                Volg hier ook Frederic, denk dat voor jullie doelstellingen de presonus 24.4.2 de interessantste optie is.
                Qua mogelijkheden, kwaliteit, gebruiksgemak en prijs zie ik momenteel niet direct een betere optie.

                Comment

                • RonaldH
                  • Aug 2009
                  • 274

                  #9
                  Nog iets meer info 01v96

                  Hallo Jos,

                  Je mag met alle plezier een keer komen om te kijken hoe het werkt.
                  Is alleen de vraag of je in de buurt van de Achterhoek komt.

                  Ik gebruik(te) de tafel voor een 11 mans soulband met 4 blazers, 3 zangeressen en 6 in-ear kanalen, allemaal van FOH.

                  Ook de 2 FX zijn geen probleem, je kunt bij 6 monitor auxen nog 2 auxen voor FX gebruiken. Ook kun je FX via insert op een kanaal of op een bus schakelen. Er zijn 4FX beschikbaar binnen de 01V96.

                  De tafel beschikt standaard over 4 analoge uitgangen b.v. voor monitor.
                  Ik heb 2x ADA8000 in het rack zitten en die beschikken elk over 8 ingangen en 8 uitgangen. De ingangen spreken voor zich, mic of line, de uitgangen kun je toewijzen aan b.v. monitor auxen, L/R uitgang maar ook een uitgang pre master fader zodat je een stereosignaal hebt voor b.v. in-ear.

                  De bussen gebruik ik om groepen te maken van b.v. drums op bus 1 en 2, gitaren op 3 en 4 blazers op 5 en 6 vocals op 7 en 8. Hierdoor kun je eenvoudig een groep wat meer of minder geven zonder de hele mix op de kop te zetten (b.v. drumsolo).

                  Ronald
                  Er is meer te koop dan je betalen kunt

                  Comment

                  • josdeboer
                    • Aug 2010
                    • 18

                    #10
                    Allen bedankt, de keuze is gemaakt!

                    Nou de keuze is gemaakt, en we zijn al wat uurtjes aan het spelen geweest. Zijn nu in het bezit van een 01V96 en moet zeggen tot nu toe valt alles mee.
                    Uiteraard wel even zoeken, hoe zit het met auxjes en bussen, maar met het boek ernaast gaat het prima en is tot nu toe alles gelukt wat we wilden bereiken.

                    Nog 1 adviesje gevraagd. Willen meer kanalen en heb al diverse geluiden gehoord mbt Behringer en Octopre.
                    Ik zag dat de MK2 Dynamic en de "gewone" MK2 8 in en 8 out hebben via adat.
                    NU de vraag wat is het grootste verschil tussen deze behalve de compressor?
                    En is het mogelijk om tegelijkertijd de IN-s te gebruiken voor extra Mic inputs en de outs voor monitoring?

                    Nou bedankt alvast, voorlopig zijn we zeer onder de indruk van wat de tafel allemaal kan!

                    Comment

                    • MusicSupport
                      • Feb 2006
                      • 1016

                      #11
                      Originally posted by josdeboer
                      Nog 1 adviesje gevraagd. Willen meer kanalen en heb al diverse geluiden gehoord mbt Behringer en Octopre.
                      Ik zag dat de MK2 Dynamic en de "gewone" MK2 8 in en 8 out hebben via adat.
                      NU de vraag wat is het grootste verschil tussen deze behalve de compressor?
                      Compressie zit in je tafel dus het nut van een dynamic sectie op je Preamp zie ik niet zo zitten. En doe je zelf een plezier (en je band) en koop de Octopre en alsjeblieft geen Tehringer preamp (zo als deze klinkt klinken er gelukkig maar weinig)

                      En is het mogelijk om tegelijkertijd de IN-s te gebruiken voor extra Mic inputs en de outs voor monitoring?
                      Dit is bij beide apparaten mogelijk daar je twee aparte adat lijnen trekt (1 heen en 1 terug)
                      d&b Audiotechnik

                      Comment

                      • frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

                        #12
                        Bij de gewone octopre heb je maar adat out. (Deze is dus niet bruikbaar voor extra analoge outputs)
                        Ook zitten 2 van de 8 mic-inputs aan de voorkant. Als je die dus in een rack plaatst is dat wel vervelend.


                        Bij de dynamic versie heb je dus zowel adat in/out + comp/limiter

                        Comment

                        • josdeboer
                          • Aug 2010
                          • 18

                          #13
                          Thanks

                          Ik had al even op de foto's gekeken van beide modellen
                          En zag idd dat bij de standaard er alleen optical out zat.
                          Wordt dus de dynamic ook al is de compressor niet echt nodig.
                          Bedankt voor de antwoorden!

                          Comment

                          • josdeboer
                            • Aug 2010
                            • 18

                            #14
                            Wellicht kan iemand me nog wel 1 dingetjes uitleggen.
                            Ik heb nu meerdere subgroepen aangemaakt en deze naar bus 1-2 of whatever gestuurd.
                            Waarom is het volume verschil een stuk lager als ik naar een bus stuur en een stuk hoger als ik gewoon naar S(tereo) stuur?
                            De faders staan allemaal op 0 afgeregeld en aan de master zitten we ook niet, ook geen effecten op de master, dus wat is het verschil?

                            Comment

                            • MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

                              #15
                              Zit er geen attenuation knop op de subgroep?
                              Of misschien per ongeluk een compressor?
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                              Comment

                              Working...