Roland m400/380 en ipad

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nolsmit
    • Oct 2007
    • 87

    Roland m400/380 en ipad

    Hoi,ik heb deze vraag al eerder gesteld.
    Is er al iemand die de remote software voor de roland m400/380 heeft lopen op de ipad.
    Zou zeer handig zijn gezien de compactheid,de wifi en het goede touchscreen
    Ik ben venieuwd naar eventuele reacties
  • jakkes72
    • Dec 2003
    • 1015

    #2
    Wel via RDP mijn Win7 laptop overgenomen waar de roland software op draaid. En dan lukt het wel om schuiven ed te bedienen

    Helaas had ik op vakantie mijn M-400 niet bij, dus met de tafel gekoppeld heb ik niet geprobeerd.....

    Comment

    • nolsmit
      • Oct 2007
      • 87

      #3
      Ipad

      We hebben het wel aan het kopen met een windows laptop maar ik zou het graag willen doen met een ipad of bedoel jij het volgende:

      Een gewone laptop via wifi laten werken met de rcs software en dan een apart netwerkje maken via de ipad naar de laptop?

      Comment

      • jakkes72
        • Dec 2003
        • 1015

        #4
        Inderdaad: ik neem met RDP de controle van de RCS software "over".

        Comment

        • nolsmit
          • Oct 2007
          • 87

          #5
          Rdp

          Wat bedoel je met rdp,en werkt het goed?

          Comment

          • ajdeboer
            • Feb 2009
            • 198

            #6
            Originally posted by nolsmit
            Wat bedoel je met rdp,en werkt het goed?
            Remote Desktop Protocol
            Hiermee log je van de ene computer in op de andere en neem je de bediening over. Dus: met je smartphone/iPhone/iPad/computer/laptop/etc. je laptop overnemen waarop de mixersoftware (in mijn geval Yamaha's StudioManager) draait.

            En dan is het een kwestie van mixen op je HTC.

            Comment

            • dj-wojcik
              • Jul 2008
              • 911

              #7
              RDP is typisch windows. En dat zul je dus nooit zien op die ipad

              Er zijn wel andere varianten van RDP voor mac/apple zijn er wel. En google is your friend...
              [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
              [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #8
                Ik gebruik deze om mijn processor op afstand te kunnen bedienen en monitoren, werkt perfect maar heb geen idee of dit op een Mac ook werkt.
                Deed het eerst ook met RDP maar vond dat veel te omslachtig, overigens werkt bovenstaande ook prima voor de M400 maar meestal zit ik daar dus gewoon achter.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • jakkes72
                  • Dec 2003
                  • 1015

                  #9
                  Originally posted by dj-wojcik
                  RDP is typisch windows. En dat zul je dus nooit zien op die ipad

                  Er zijn wel andere varianten van RDP voor mac/apple zijn er wel. En google is your friend...
                  een search op google naar ipad rdp:
                  ipad rdp - Google zoeken

                  en ja: in de apple store staat het gewoon bij, zowel voor de ipad als de iphone...

                  Een andere optie die ook over internet werkt is Teamviewer

                  Comment

                  • daiquiri
                    • Dec 2004
                    • 26

                    #10
                    Voor de iPad zijn al talrijke rdp en vpc applicaties te verkrijgen in de app store.
                    Kijk alleen goed uit welk programma jij handig vindt, virtual pc scherm op een iPad is groter en kleiner te maken, en je kunt je scherm naar links / rechts verplaatsen ; erg handig, MAAR, als je dus een fader wilt omhoog schuiven, schuif je vaak het scherm omhoog :-)
                    Hiervoor kun je bij de betere apps steeds togglen tussen control en move mode. Werk zelf prima met DiGiCo op deze manier.

                    Trouwens, voor de Allen en Heath iLive en voor de XTA 4 serie zijn er al wel prima dedicated apps, mixen en processen door de hele zaal vanaf je iPhone of iPad.
                    De AH app is gratis te downloaden in de AppStore en heet iTweak.
                    Last edited by daiquiri; 23-08-10, 07:38.

                    Comment

                    • Wim Donkers - Output
                      • Aug 2010
                      • 2

                      #11
                      RSG Road Show (ook iPad remote control)

                      Hallo,

                      Aankomende woensdag vindt er bij Output Den Bosch een RSG road show plaats. Ik heb begrepen dat ze hier ook gaan laten zien hoe je de roland M-400/380/300 mixers aanstuurt vanaf een iPad. Wellicht interessant om hier eens te komen kijken hoe je dit precies doet.

                      Met vriendelijke groet,

                      Wim Donkers - Output

                      Comment

                      • cobi
                        • Aug 2002
                        • 1083

                        #12
                        Originally posted by Wim Donkers - Output
                        Hallo,

                        Aankomende woensdag vindt er bij Output Den Bosch een RSG road show plaats. Ik heb begrepen dat ze hier ook gaan laten zien hoe je de roland M-400/380/300 mixers aanstuurt vanaf een iPad. Wellicht interessant om hier eens te komen kijken hoe je dit precies doet.

                        Met vriendelijke groet,

                        Wim Donkers - Output
                        Jammer dat deze presentaties altijd in drukke tijden zijn. Altijd interessant dit soort demo's.
                        Last edited by cobi; 23-08-10, 11:13.
                        Spelingvouten onder voorbehout...

                        Comment

                        • cobi
                          • Aug 2002
                          • 1083

                          #13
                          Op de iPad kan je 'Air Display' draaien. Hiermee wordt het beeldscherm van je MacBook uitgebreid naar je iPad en kan je dus draadloos de funkties op het beeldscherm bedienen.

                          Ook kan je natuurlijk meerdere programma's naar je iPad beeldscherm slepen om bijvoorbeeld ook je XTA's, ontvangers, Smaart o.i.d. in de gaten te houden.
                          Spelingvouten onder voorbehout...

                          Comment

                          • nolsmit
                            • Oct 2007
                            • 87

                            #14
                            Rss roadshow

                            Hoi wim,ik wens jeveel succes met de rss roadshow,
                            Ook wij willen zoiets middels een open dag organiseren
                            Ik ben benieuwd hoe de bediening van de mixers verloopt via de ipad
                            Ik heb al van kees biesmans van rss nederland een tip gekregen die ik zeker ga proberen.
                            Vele groeten uit maastricht
                            Arnold smit
                            Musichouse daan smit

                            Comment

                            • MusicSupport
                              • Feb 2006
                              • 1016

                              #15
                              RSS fans; hoe is de demo gegaan? Ik kon er niet bij zijn maar wil wel graag weten wat er nou nodig is om zo'n iPad de besturing van je Roland te laten overnemen... (De Roland hebben we al en de iPad is zo besteld; wat does it take more?)

                              Wat zijn de voor en nadelen; hoe betrouwbaar is het; zijn er alternatieven?

                              Wellicht nog nieuws over software updates voor de M400/M380 zodat de functionaliteit weer op hoogte van de nieuwe M300 komt?
                              d&b Audiotechnik

                              Comment

                              Working...