KMT versterkers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • luc2366
    • Jul 2002
    • 1161

    KMT versterkers

    Hallo,

    is er iemand die ervaring heeft met de KMT-versterkers?

    Ik lees hier regelmatig iets over op een duits forum en aangezien er een nederlandse verdeler is is er mss wel iemand die ze gebruikt (of net niet nadat ze getest geweest zijn?)...
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

    #2
    Originally posted by luc2366
    Hallo,

    is er iemand die ervaring heeft met de KMT-versterkers?

    Ik lees hier regelmatig iets over op een duits forum en aangezien er een nederlandse verdeler is is er mss wel iemand die ze gebruikt (of net niet nadat ze getest geweest zijn?)...
    KMT; die d&b nabouwer uit Duitsland (ik weet; een oud d&b medewerker) met dezelfde kasten maar niet de amps
    Absoluut no experience en kom het gelukkig ook niet tegen

    (Ok, flauw, maar een gratis kick)
    d&b Audiotechnik

    Comment

    • luc2366
      • Jul 2002
      • 1161

      #3
      Originally posted by MusicSupport
      KMT; die d&b nabouwer uit Duitsland (ik weet; een oud d&b medewerker) met dezelfde kasten maar niet de amps
      Absoluut no experience en kom het gelukkig ook niet tegen

      (Ok, flauw, maar een gratis kick)
      idd een zeer flauwe reactie.
      Ben op zoek naar info over de versterkers, niet over de kasten

      Comment

      • MusicSupport
        • Feb 2006
        • 1016

        #4
        Originally posted by luc2366
        idd een zeer flauwe reactie.
        Ben op zoek naar info over de versterkers, niet over de kasten
        Om het goed te maken heb ik ff wat gezocht.

        Deze heren draaien met KMT: Relocate (Zo te zien hebben ze een C7 kloontje met bijbehorende Amps)

        En ondanks mijn flauwe reactie zat er een serieus karakter aan; KMT is ontsprongen uit een voormalig ontwerper van d&b die wel de mederechten had op de ontwerpen van sommige d&b cabinets maar blijkbaar niet op de amps; vandaar dat ze hun versterkers waarschijnlijk ergens anders betrekken

        Misschien heb je er wat aan?
        Last edited by MusicSupport; 23-08-10, 22:40.
        d&b Audiotechnik

        Comment

        • Hansound
          • Apr 2006
          • 832

          #5
          Originally posted by MusicSupport
          KMT; die d&b nabouwer uit Duitsland (ik weet; een oud d&b medewerker) met dezelfde kasten maar niet de amps
          Absoluut no experience en kom het gelukkig ook niet tegen

          (Ok, flauw, maar een gratis kick)

          Laat KMT nou eerder kastjes hebben gebouwd dan D&B... en is D&B eigenlijk de nabouwer...

          Comment

          • MusicSupport
            • Feb 2006
            • 1016

            #6
            Originally posted by Hansound
            Laat KMT nou eerder kastjes hebben gebouwd dan D&B... en is D&B eigenlijk de nabouwer...
            Ik ben altijd geinformeerd geweest over het feit dat geen van beiden eerder was maar paralell hebben geopereerd want de heren zijn collega ontwerpers geweest die zijn afgesplitst. En in het geval van KMT en d&B heeft het voornamelijk betrekking op Q7, QSub, F series, C4, C7 en B2. D&B bestaat sinds 1981. En KMT zegt al 20 jaar op de markt te zijn; maar dit is niet up to date gok ik. Echter niet zo relevant.
            Feit is dat KMT in Nederland geen voet aan de grond heeft (niet dat ik het ze niet gun) en dat ik er nog nooit een speaker van heb gehoord.
            d&b Audiotechnik

            Comment

            • Hansound
              • Apr 2006
              • 832

              #7
              Er is een KMT uitvoering van de MAX15 en de MAX12 die er al waren voordat DundB er mee kwam.
              Leuke is dat ze minder dan de helft kosten en dezelfde chassis gebruiken.
              Als je ze passief aanstuurt klinken ze bijna hetzelfde als de echte maxen.
              Heb ze een aantal keren ingehuurd en geen artiest of tech die er iets van zei

              Comment

              • peterwagner
                • Oct 2008
                • 317

                #8
                Een nadeel is wel dat de KMT's net iets groter zijn. Ze passen dus niet in de flightcases van d&b maxen. Als je ze dus af en toe door elkaar gebruikt moet je bij het opruimen wel goed op letten dat je ze in de goede cases doet anders hou je aan het eind 1 of 2 over die dus niet in de case passen.

                Comment

                • frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

                  #9
                  Welke drivers gebruikt KMT voor zijn speakers?

                  Comment

                  • 4AC
                    • Nov 2007
                    • 1791

                    #10
                    Originally posted by MusicSupport
                    Relocate Zo te zien hebben ze een C7 kloontje met bijbehorende Amps
                    Dat lijkt mij een setje van US Blaster. 10" hoorngeladen top, 18" subs.
                    Lijkt zeer sterk op deze set, qua uiterlijk dan. Innerlijk zijn het andere componenten (12" vs 10" in de top bijv.) en dergelijke. Ook is de spetterlak/foam/afwerking anders. US Blaster is écht een budgetmerk, vergelijkbaar met HQ Power, Skytronic, enzovoorts. Deze set is een soort poging naar hoger niveau van het merk (wat niet echt een succes is gebleken wat mij betreft).

                    Mvg,

                    Teun
                    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                    Comment

                    • Sine01
                      • Aug 2009
                      • 14

                      #11
                      Een Collega bedrijfje heeft KMT en D&B Maxen in zijn schuur staan. deze worden door elkaar gebruikt en passen in elkanders kisten.
                      Wellicht is het een kwestie van ervaring. Who wil say. ik heb ze all eens in een kist waar een D&B max in zat en het paste.

                      Comment

                      Working...