Welke processor?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • qvt
    • Oct 2009
    • 721

    Welke processor?

    Beste collega's,

    Ik zit al een poos te twijfelen over een processor voor mijn eigen geluidssystemen en andere sets waar ik wel eens mee moet werken. Ik heb na een poos zoeken een lijstje gemaakt van mogelijke units met mijn persoonlijke voor en nadelen.

    - Lake LM26 (geweldige klank, bediening, uiterlijk, makkelijke software en rechtstreeks ethernet achterin.. wel aardig aan de prijs en analoog slechts 2in 6uit)

    - XTA DP448 (goede klank, goeie bediening, strak uiterlijk, handige software en persoonlijk heb ik hier alleen maar goede ervaringen mee.. het is ook de duurste van de 3 en bediening alleen via rs232/rs485 of een wiser van XTA zelf..)

    - Xilica XD4080 (klank?, bediening via software is goed te doen maar op het apparaat zelf niet geweldig.., prijstechnisch wel een stuk goedkoper als de andere terwijl alles er toch op zit (FIR filtering, ethernet, flexibele inputrouting)

    Eventueel de nieuwe Meyer Galileo 3in 6uit, maar hier weet ik geen prijs en specs van.. Zou wel mooi bij een sim3 systeem passen wat ik binnen een niet al te lange tijd toch wel aan wil schaffen

    Dus als jullie de keuze hadden, welke zouden jullie het liefst in een rack zien zitten als je kijkt naar specs/betrouwbaarheid/prijs/gebruikersgemak/klank ??
    There is no substitute for imagination
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    De Lake zou bij mij al afvallen, ik wil graag het sub apart aansturen en daar heb je 3 inputs voor nodig.
    De XTA staat hoog aangeschreven, dat de bediening niet rechtstreeks op het apparaat kan zou voor mij niet zo'n probleem vormen, kan er ook nooit ongevraagd mee gerommeld worden.
    De Xilica is gewoon een goed ding.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • joe
      • Jan 2003
      • 446

      #3
      [FONT=Verdana]Ligt er een beetje aan wat je er mee wil doen. [/FONT]
      [FONT=Verdana]Hebben je speakers al een processor met limiters, zou ik voor de galileo gaan, zeker als je een sim wil aanschaffen. De kleine galileo heeft 4in 8uit.[/FONT]

      [FONT=Verdana]Wil je juist een processor kopen voor de cross-overs en limiters, kan je geen galileo nemen, dit zit er namelijk niet op. (de cross-over die in de galileo zit gaat maar tot 160Hz)[/FONT]

      [FONT=Verdana]Xilica hoor ik ook goede berichten van, zelf nog nooit mee gespeeld [/FONT]

      En wat musicxtra al aangeeft, is 2 inputs wel erg weinig.
      Last edited by joe; 07-08-10, 21:40.

      Comment

      • NesCio01
        • May 2010
        • 1987

        #4
        Hoi qvt,

        Zelf werk ik
        met de DP 448, welke overigens
        - voor een groot gedeelte -
        wel op de machine te bedienen is.
        Dit is echter te blokkeren.

        Naast RS 232 en 485 kun je m
        ook wireless aansturen.
        Er is ook een iPhoneapp te koop.

        Mijn huidige DP 448 heb ik nu 5 x gebruikt en vanwege probs

        met aansturen via MacBook gaat ie er wss alweer uit.

        Omdat ik zowel eigen werk heb als freelance heb ik m

        in een losse 3 HE case. Naast alle voordelen van deze
        processor ben ik ook erg blij met de delay, die erg eenvoudig
        en makkelijk werkt.
        Hiernaast natuurlijk de klank,..... geweldig!
        Sja, en met 4 in, 8 out............

        Erg jammer dat XTA niet met een Mac OS software versie komt.....



        grtz



        btw. ben geïnteresseerd in de methode zoals beschreven door Musicextra

        mbt apart insturen tbv sub? tnx
        Last edited by moderator; 11-08-10, 18:30.
        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Originally posted by NesCio01

          btw. ben geïnteresseerd in de methode zoals beschreven door Musicextra

          mbt apart insturen tbv sub? tnx
          Dat doe ik standaard en ben daar erg content mee. Voordeel is dat de mix rustiger wordt omdat alleen de bas, kick en toetsen op de subs terecht komen en je heel makkelijk het klankbeeld bij kunt sturen.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • NesCio01
            • May 2010
            • 1987

            #6
            Hoi MX,

            maar hoe stuur je dit dan uit je tafel
            je proc. in?

            Ik ben een conventionele mixer, die alles L+R
            tafel uitstuurt, de proc. in en dan de proc. z'n
            werk laat doen mbt het uitsturen.

            Vind jouw idee best wel aardig,
            heb je evt. specs?

            tnx van een n@@by

            grtz

            btw. hoest met de gezondheid?
            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

            Comment

            • qvt
              • Oct 2009
              • 721

              #7
              Bedankt voor alle reacties

              De galileo gaat dus zowiezo afvallen.. en de xta valt helaas net buiten mn budget anders had ik die aangeschaft

              De lake heeft digitaal wel meer inputs, dus ik hou deze er nog wel tussen.. bediening op afstand is wel een belangrijk punt en dat is bij de lake veeeel beter als bij xilica in mijn ogen..

              Sub apart aansturen wordt meestal via de Mono/Center bus of een aux/subgroep gedaan geloof ik
              There is no substitute for imagination

              Comment

              • BJD
                • Oct 2007
                • 771

                #8
                Sub los aansturen kan idd op twee manieren:
                - als een mono mix van LR waar je zelf controle over hebt (vaak dus center)
                - als een aux send

                Voordeel van de laatste is dat je zoals MusicXtra beschrijft alleen de feeds die echt gebruik maken van het laag (kick, bas, piano, enz.) er in kunt sturen. Subgroep is niet handig, omdat je dat eerst weer naar mono moet gaan mixen.

                In festivalsetup wil het ook nog wel eens voorkomen dat de subfeed op een matrix zit met op de ext. in van de matrix een aux bus. (meestal de laatste). Zodoende kun je op je matrix bepalen of je aux met LR meegaat of als aux send. De matrix master is dan direct je "volume control".

                Het is maar net wat je prefereert. Zelf houd ik er wel van om controle te hebben over wat er het sub in gaat (aux voor de sub dus), maar vind het niet erg als een compleet systeem met LR aangestuurd wordt.

                Comment

                • qvt
                  • Oct 2009
                  • 721

                  #9
                  Via een matrix kom je ook nog wel eens tegen ja. Maar via een subgroep is ook mogelijk hoor.. Subgroep niet terug laten komen naar LR maar het signaal gewoon van de subgroup out halen, bij tafels waar dit mogelijk is dan.
                  There is no substitute for imagination

                  Comment

                  • Timo Beckman
                    • Jul 2006
                    • 1298

                    #10
                    Als de gallileo afvalt als processor zou je kunnen overwegen een BSS blu 800 320 of de kleinere versie te kopen . In combi met sim en een line en mic switch kun je veel dingen aan plus dat je je eigen processor kunt bouwen . Let wel de filtering is op sommige punten minder uitgebreid als bv de gallileo maar wie weet komen ze bij BSS nog wel eens met een update op het allpass filter (met variable werk gebied).
                    Dit is trouwens de set-up zoals ik hem in gebruik heb maar dan met BSS blu80 ipv de nieuwere varianten .

                    Comment

                    • dwali
                      • Jun 2002
                      • 92

                      #11
                      <OFFTOPIC>
                      Als je je sub via een aux of subgroup draait, kun je je sub niet eq'en met je 31bands.. (niet netjes voor evt gasten, en humor bij feedback in het laag..)

                      En als je gaat EQen in je 31b dan krijgen je subs niet dezelfde fasedraaiingen.. en staat je systeem niet meer in tijd..

                      dus ik zeg: MATRIX

                      (ps.: je hebt laagaf-filters op je kanalen, daarmee kun je prima regelen wat er wel/niet uit je subs komt..)
                      </OFFTOPIC>

                      persoonlijk vind ik Lake gewoon absoluut de fijnste interface hebben, ik ken de LM26 echter niet.. (weet ook niet of dit zelfde kwaliteit is als de dolby's, contours en mesa's)

                      Als ik met xta's draai, draai ik trouwens 485 wireless, beetje creatief zijn met converters..
                      For those about to rock, we salute you...

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        #12
                        Originally posted by dwali
                        <OFFTOPIC>
                        Als je je sub via een aux of subgroup draait, kun je je sub niet eq'en met je 31bands.. (niet netjes voor evt gasten, en humor bij feedback in het laag..)

                        En als je gaat EQen in je 31b dan krijgen je subs niet dezelfde fasedraaiingen.. en staat je systeem niet meer in tijd..

                        dus ik zeg: MATRIX

                        (ps.: je hebt laagaf-filters op je kanalen, daarmee kun je prima regelen wat er wel/niet uit je subs komt..)
                        </OFFTOPIC>
                        Sub stuur ik aan via een LCR configuratie op mijn (Roland M400) mengtafel.
                        Mijn subs laat ik tot 70 Hz lopen, vanaf 30 Hz dus dat zouden slechts 4 schuifjes op een 31 bands EQ zijn en dat kan ik ook met een 4 bands semi parametric EQ op de center bus.
                        Systeem EQen doe ik tijdens het inregelen en daarbij zet ik mijn subs op tijd met een fase meting dus dat probleem speelt niet.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • dwali
                          • Jun 2002
                          • 92

                          #13
                          Originally posted by MusicXtra
                          Sub stuur ik aan via een LCR configuratie op mijn (Roland M400) mengtafel.
                          Mijn subs laat ik tot 70 Hz lopen, vanaf 30 Hz dus dat zouden slechts 4 schuifjes op een 31 bands EQ zijn en dat kan ik ook met een 4 bands semi parametric EQ op de center bus.
                          Systeem EQen doe ik tijdens het inregelen en daarbij zet ik mijn subs op tijd met een fase meting dus dat probleem speelt niet.
                          fasedraaiing gebeurt niet alleen op de frequentie die je boost of dipt op je EQ, maar een stuk breder.. Ik ben wel eens een situatie tegen gekomen waar met 2 dn360's (1 voor de toppen, 1 voor de subs) de fasedraaiing op rond het crosspunt nagenoeg 180gr was..

                          SysteemEQ'en is ook voor een groot deel smaak, als je gasttechneuten krijgt (welk festival niet??) zal er buiten jouw systeemEQ soms nog geEQ'd worden..

                          Om een welles/nietes te voorkomen: Ieder voor zich, maar weet wat je doet.. In mijn ogen levert een losse sub-sturing meer problemen op dan dat het goed doet..

                          gr.dwali

                          p.s.: ik ken de m400 niet, maar als je de EQ op je centerbus kunt linken aan je LR EQ is er ook niks aan de hand..
                          For those about to rock, we salute you...

                          Comment

                          • Peeterss
                            • Mar 2009
                            • 66

                            #14
                            wij werken voornamelijk met Xilica, maar hebben nooit problemen met deze systemen. We hebben complete racks klaar staan> met name in de verhuur erg makkelijk en elke klant kan ermee onderweg. Je kan het van te voren klaar zetten. Als je alles goed doet, hoef je ook geen EQ effectenrack mee te nemen, doen we soms wel, is toch lekker om iets achter de hand te hebben, makkelijk te programmeren. Wij zijn volop lof en binnenkort nog meer Xilica voor ons.

                            Comment

                            • Timo Beckman
                              • Jul 2006
                              • 1298

                              #15
                              @qvt
                              Gearsource - Used and New Meyer SIM 3 Audio Analyzer System

                              Comment

                              Working...