vergelijk digitale mengtafels voor LIVE-gebruik

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rv
    • Feb 2001
    • 1086

    vergelijk digitale mengtafels voor LIVE-gebruik

    Hallo allemaal!


    Ik ben van plan mijn setting te veranderen. Omdat de installatie telkens voor dezelfde groep gebruikt wordt dacht ik dat digitaal misschien een optie was. Is allemaal wat compacter en budgetvriendelijker.

    Nu, ik ben nog niet zo op de hoogte van het aanbod digitale mixers en hun mogelijkheden.

    Ik weet dat de yamaha LS-9 (16) voor mij erg goed zou zijn, die zou ik ook best willen, maar die gaat boven budget. Ik zou graag 2dehands kopen, want dat aanbod mag er (nu veel bedrijven volgens mij een LS9 kopen) best wezen. Ik dacht aan een 1000-1200 euro met een case inbegrepen.

    Bij voorkeur yamaha, toch de standaard een beetje, maar ik zag ook een tascam DC-24, dat is misschien ook een mogelijkheid?

    Ik heb nodig: minstens (!) 16 kanaals (en dan bedoel ik met voor elk kanaal een fader! ), 6 monitor sends, handig in gebruik, super betrouwbaar, degelijke effecten.

    Wanneer ik op 2dehands-sites rondzie kom ik van yamaha de 02R, de 0V1, 03D tegen, die zitten allemaal min of meer in dezelfde prijscategorie en ik vroeg me af of iemand zo heel kort kan zeggen wat daar allemaal de verschillen tussen zijn. En als je zegt: dat model, zeker NIET kopen voor uw toepassing, zeg het me dan ook gerust hoor ...

    Alvast bedankt!
    ____
    Rv.
    ____
  • Junior
    • Jan 2010
    • 114

    #2
    Ik zou geen o3D kopen deze is niet geschikt om een bandje op te mixen vanwege het (ontbrekende) bediening's gemak.

    Dan heb je op marktplaats nog staan van de tafels die jij noemde.
    Een oude o1v maar ook een o1v-96 en dat is een behoorlijk verschil .
    En de oude o2r die kwa klank ongeveer gelijk is met de o1v.

    Als ik moest kiezen tussen deze tafels zou ik kiezen voor een o1v-96.
    Deze is kwa klank het beste van de 3 kwa bediening doet die iets onder voor de o2r.
    Hij heeft geen 16 kanalen standaard op de tafel zitten en geen 8 outputs maar wel een adat input/output.
    Dus dit kan je oplossen met een DAC&ADC met adat.

    Maar ik blijf geen fan van digitale yamaha tafels op de DM2000 na maar die valt ver buiten het buget.

    Comment

    • Rv
      • Feb 2001
      • 1086

      #3
      Dank voor je reactie!
      En de tascam DC-24?
      ____
      Rv.
      ____

      Comment

      • Cees_
        • May 2010
        • 33

        #4
        Heb je ooit naar de Presonus 16.4.2 gekeken? Wellicht iets boven je budget en, omdat ie nog niet erg lang op de markt is, waarschijnlijk nog niet in het 2e handse circuit te vinden.

        Je hebt dan wel een complete tafel, inclusief 2 effecten en op alle kanalen compressors + limiters + firewire interface + etc.etc. Je kunt je hele rek met randapparatuur thuis laten.

        check it out

        Comment

        • Junior
          • Jan 2010
          • 114

          #5
          Ik heb geen ervaring met de DM-24.

          @ Cees: Bij de o1V-96 heb je ook geen rand app meer nodig.
          Je hebt bij de 01v-96 nog wel een analoge insertie er bij voor als je bijvoorbeeld een goeie compressor wil.

          En daar heb je het voordeel dat hij makkelijk uit te breiden is met een extra Adat kaart.
          Zo kan die ook nog mee als de band groeit.

          Ik heb begrepen dat je bij de Presonus je meteen een 2e tafel moet kopen voor extra kanalen of heb ik dit mis?

          Comment

          • drummerke
            • Oct 2006
            • 432

            #6
            goh... ik zou zelf toch ook wel eens een presonus gaan testen hoor...

            de yamaha 01v96 heeft ook geen standaard 4 aux sends analoog mogelijk (net als de dm-24 tascam). Als je echt 6 monitor outs wilt zou ik voor presonus gaan. Maar die is inderdaad niet uitbreidbaar. Vraag is wat je wil he. Veel tools, of gewoon gemakkelijk werken.

            Ik gebruik al paar jaar dm 24 tascam life en dat gaat heel goed.

            Maar ik zelf ga toch uitkijken om een LS9-16 te kopen...omwille van de vele extra's die er in zitten.

            Comment

            • Junior
              • Jan 2010
              • 114

              #7
              Je hebt inderdaad maar 4 aux sends standaard maar daarom zij ik een DAC/ADC er bij
              Die heb je voor 400 euro nieuw en dan heb je opeens 14 uitgangen.

              Ik kan verder niet oordelen over de Presonus want ik ken deze tafel alleen van dit forum.
              Maar ik kan me als ik naar die tafel kijk me goed voorstellen dat het fijner is daar een bandje op te mixen.
              Want je hebt je dynamics zonder door menu's heen te hoeven.

              Geef mij maar een SD7 Haha

              Comment

              • NesCio01
                • May 2010
                • 1987

                #8
                sorry,

                maar 1000,= tot 1200,= ben je alleen al kwijt
                aan een case!

                Mijn analoge 19" tafel koste mij nieuw al € 3000,=
                en dan heb ik slechts 20 kanalen

                wil je dan digitaal, kwaliteit en live bedieningsgemak?

                sja dan ben je incl. case zo rond de € 10.000 kwijt, dan heb
                je iig een M400 + case en cat5 multi.

                Voor 1000 iets digitaals......
                sterkte met zoeken
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                Comment

                • @lex
                  • Jul 2006
                  • 1087

                  #9
                  Ik heb een 02R die eruit gaat. Ik mag hier geen aanbieding doen omdat daarvoor de vraag-en-aanbod afdeling is. Maar daar bied ik hem dus niet aan...

                  Laten we het anders doen: als je eens wilt stoeien met een 02R, dan moet je me maar even mailen.

                  inf ad ---------- punt ennel

                  @lex
                  Last edited by @lex; 20-07-10, 10:33.
                  Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

                  Comment

                  • showband
                    • May 2001
                    • 4524

                    #10
                    Originally posted by Rv
                    Hallo allemaal!Omdat de installatie telkens voor dezelfde groep gebruikt wordt dacht ik dat digitaal misschien een optie was. Is allemaal wat compacter en budgetvriendelijker.

                    Ik heb nodig: minstens (!) 16 kanaals (en dan bedoel ik met voor elk kanaal een fader! ), 6 monitor sends, handig in gebruik, super betrouwbaar, degelijke effecten.
                    als het steeds door een band wordt gebruikt heb je juist geen digitaal nodig.

                    Je hebt immers maar een "geheugen" nodig. Die van die ene band. Oftewel, je laat je knoppen gewoon staan.

                    Met een mixwizzard of mackie heb je dan gewoon een klein betrouwbaar tafeltje die voorlopig nog in die prijsklasse geluidsmatig superieur is aan digitaal.

                    Digitaal is aan een inhaalslag bezig. Maar de presonus is eenvoudig de bodem in de prijs op dit moment. En die is 2x jouw budget.

                    een 02R is qua afmetingen lomper dan een 19inch rekje met mixer en 4 units 19 inch. en qua geluidskwaliteit weet ik niet of dit handig is naast een ok analoog tafeltje.
                    lekker belangrijk!

                    Comment

                    • Junior
                      • Jan 2010
                      • 114

                      #11
                      Ja dan heb je de tafel voor 1000-1200 euro maar je dynamics? 31 bander/4band parameet op je outputs, 2 effecten?

                      Dan volgens mij weer duurder uit dan een presonus

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        #12
                        Zoek eens naar een Roland VM7200, dit is de voorloper van de M400 en wordt regelmatig voor een prikkie aangeboden. Grote voordeel van dit tafeltje is dat je geen dikke multi meer nodig hebt.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

                          #13
                          Ik kan alleen maar aan de TS zeggen, toch wat doorsparen, want bijna alles wat je vindt voor 1200€ is oude rommel.

                          En tafels als tascam DM24, oude Yamaha 02r enz, laat je voor livegebruik best thuis.

                          Comment

                          • Cees_
                            • May 2010
                            • 33

                            #14
                            Volgens mij heeft Phonic ook een digitale tafel op de markt gebracht. Ik ken de tafel alleen van plaatjes, nooit gehoord, nooit in het echt gezien. Phonic zit meestal wel aan de onderkant van de markt. De prijs zal dan waarschijnlijk meer in de richting van jouw budget komen. Ik geloof dat ie de Phonic Summit genoemd is.

                            Overigens ben ik het met de vorige spreker eens: als je de tafel alleen bij je eigen bandje gebruikt en geen ambities hebt om veel multitrack opnames te maken, zou ik voor een goeie analoge tafel gaan. Met jouw budget heb je dan een goeie tafel en wellicht nog geld over om er wat randapparatuur bij te zetten.

                            Comment

                            • drummerke
                              • Oct 2006
                              • 432

                              #15
                              Een tascam DM24 of DM 3200 is zeker life goed te gebruiken, ik durf zelf zeggen soms makkelijker dan een 01v96. Alleen heeft tascam nog steeds een deftige mixer waar je ook mee in de studio aan de slag kan (zonder extra's te moete kopen).

                              Die roland...ouwere reeks..daar zou ik niet willen mee mixen (heb ook op het punt te staan zo een te kopen). Smaken zullen verschillen zeker.

                              Comment

                              Working...