Samenstelling taperack

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leon1984
    • Dec 2009
    • 15

    Samenstelling taperack

    Goedenavond iedereen,

    Ik sta op het punt om een tapekistje te gaan maken voor een bandartiest. Aangezien er in een weekend meerdere klussen zijn, met soms 3 op een avond, wil ik een draagbaar kistje gaan maken.

    Samenstelling:

    - Allen & Heath PA12 mixer
    - 1HE Sony MD speler
    - TC Electronics of Lexicon galm
    - Shure draadloze mic
    - Sennheiser In-ear systeem

    Antennes van het draadloze spul komen bovenop het kistje, achter de mixer.

    Nu heb ik uiteraard een aantal vragen.

    Welke galm raden jullie aan? Ik zat te denken aan een TC M300/350 of een Lexicon MX200.
    Volstaat een Shure SLX setje, of raden jullie dit af? En valt er nog te werken met een Sennheiser EW300 G1 setje?

    Mijn budget ligt namelijk niet heel erg hoog, na wat speurwerk zie ik dat er op bv Marktplaats een hoop te vinden is. Budget komt in totaal op ongeveer 1500 euro. Kistje en bekabeling niet meegerekend.
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

    #2
    Heb zelf de M350 aangeschaft en ben er wel over te spreken.
    De zoekfunctie van het forum heeft mij verteld dat de mx200 vergeleken met de M350 wat steekjes laat vallen.

    Shure SLX setje kan ik je geen antwoord op geven. (ben zelf geen shure-man)

    Sennheiser G1 setjes zijn nog steeds te gebruiken hoor. Enige probleem dat je zou kunnen krijgen is dat er in de frequenties die gebruikt mogen worden een hoop word omgegooid. Maar met een G2 en G3 heb je hetzelfde probleem.
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

    Comment

    • speakertech
      • Jan 2008
      • 1696

      #3
      Originally posted by Leon1984
      Goedenavond iedereen,

      Ik sta op het punt om een tapekistje te gaan maken voor een bandartiest. Aangezien er in een weekend meerdere klussen zijn, met soms 3 op een avond, wil ik een draagbaar kistje gaan maken.

      Samenstelling:

      - Allen & Heath PA12 mixer
      - 1HE Sony MD speler
      - TC Electronics of Lexicon galm
      - Shure draadloze mic
      - Sennheiser In-ear systeem

      Antennes van het draadloze spul komen bovenop het kistje, achter de mixer.

      Nu heb ik uiteraard een aantal vragen.

      Welke galm raden jullie aan? Ik zat te denken aan een TC M300/350 of een Lexicon MX200.
      Volstaat een Shure SLX setje, of raden jullie dit af? En valt er nog te werken met een Sennheiser EW300 G1 setje?

      Mijn budget ligt namelijk niet heel erg hoog, na wat speurwerk zie ik dat er op bv Marktplaats een hoop te vinden is. Budget komt in totaal op ongeveer 1500 euro. Kistje en bekabeling niet meegerekend.
      Wordt het geen tijd voor een stick/cardplayer, ipv MD. Kan in 1HE, geen bewegende delen meer...

      Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

      Comment

      • Husss
        • Jul 2003
        • 220

        #4
        Denon heeft een hele mooie sd card player met optioneel een remote met 20 hotcues
        Denon DN-F400 met RC F400s.

        Lijkt mij de de toekomst voor de Tape act technici

        Comment

        • cobi
          • Aug 2002
          • 1083

          #5
          Originally posted by speakertech
          Wordt het geen tijd voor een stick/cardplayer, ipv MD. Kan in 1HE, geen bewegende delen meer...

          Speakertech
          De artiesten die ik onderweg tegen kom hebben vrijwel allemaal MD-tjes bij zich, en die passen niet in een flashplayer .

          Of je moet natuurlijk een vaste artiest hebben waar je zelf de orkestbanden van overzet op flashcard.
          Spelingvouten onder voorbehout...

          Comment

          • cobi
            • Aug 2002
            • 1083

            #6
            Originally posted by Leon1984
            Goedenavond iedereen,

            Ik sta op het punt om een tapekistje te gaan maken voor een bandartiest. Aangezien er in een weekend meerdere klussen zijn, met soms 3 op een avond, wil ik een draagbaar kistje gaan maken.

            Samenstelling:

            - Allen & Heath PA12 mixer
            - 1HE Sony MD speler
            - TC Electronics of Lexicon galm
            - Shure draadloze mic
            - Sennheiser In-ear systeem

            Antennes van het draadloze spul komen bovenop het kistje, achter de mixer.

            Nu heb ik uiteraard een aantal vragen.

            Welke galm raden jullie aan? Ik zat te denken aan een TC M300/350 of een Lexicon MX200.
            Volstaat een Shure SLX setje, of raden jullie dit af? En valt er nog te werken met een Sennheiser EW300 G1 setje?

            Mijn budget ligt namelijk niet heel erg hoog, na wat speurwerk zie ik dat er op bv Marktplaats een hoop te vinden is. Budget komt in totaal op ongeveer 1500 euro. Kistje en bekabeling niet meegerekend.
            Qua galm zou ik iets kiezen wat gewoon lekker aanwezig is. Ik ben een fan van onopvallende lexicon galmpjes maar bij een tape-act wil de artiest 9 van de 10 keer gewoon de galm horen (ook mono op een monitor). Voor tape-acts werk ik daarom nog steeds graag met een 'good old' SPX. Kijk eens op marktplaats voor een tweedehands SPX.

            Ik zou wel een 2e MD speler in het rack schroeven als ik jou was. Met die Sony's heb ik qua betrouwbaarheid niet de beste ervaringen en zowiezo is de MD speler toch een vrij belangrijk apparaat in je setup (doet ie het niet meer dat hoe je optreden gewoon op).

            Als laatste puntje zou ik wel rekening houden met de werkhoogte van je mixer. Elke keer op zoek naar een tafel of een kist om je rack op te zetten lijkt me niet handig. Een compact rack is misschien wel handig om in een stolpkist te doen, dan kan je het rack op de deksel van de stolpkist zetten.
            Last edited by cobi; 18-07-10, 10:35.
            Spelingvouten onder voorbehout...

            Comment

            • sis
              • Jul 2003
              • 3305

              #7
              Inderdaad, MD is nog altijd de standaard en meest gebruikt ( tot op heden ).
              Die sony MD zou ik ook niet doen , tascam is stukken beter en betrouwbaarder.
              Als je kiest welke effectenbak je gaat nemen , zou ik toch eerst een keertje gaan luisteren en testen .
              VERGEET ook geen compressor in je rack te steken . Kan bij sommige zanger(essen ) wonderen doen.
              Succes.
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

              Comment

              • shure-fan
                • Sep 2003
                • 1046

                #8
                eerst de vraag aan de ts:

                werk je alleen? waar zit je zelf aan te denken kwa hoogte van een rackje?

                moet het eenvoudig zijn / moeten er eventueel meerdere mensen snel op kunnen werken?
                Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                Comment

                • Leon1984
                  • Dec 2009
                  • 15

                  #9
                  Bedankt voor jullie snelle reacties!

                  In principe werk ik alleen ja. Ik zit inderdaad nog wel te tobben over de hoogte van het kistje. Draagbaar is ontzettend handig, maar je blijft inderdaad altijd afhankelijk van de locatie. Een rolbaar rack op stahoogte zou ideaal zijn, alleen levert dat weer de nodige problemen op met het vervoeren ervan. Het is namelijk wel de bedoeling dat het kistje in een gewone personenauto gaat passen. Misschien dus inderdaad een stolpkist op wielen, deksel eraf en rackje erop. Goeie tip, Cobi!

                  MD-speler kan ik helaas niet weglaten. Tascam werkt erg prettig. Is die ook verkrijgbaar in 1HE uitvoering? Gebeurd nog te vaak dat iemand alleen md's bij zich heeft. SD speler zat ik ook al aan te denken. Voor mijn vaste artiest is dat ideaal zonder gewissel van schijfjes. Die gaat er waarschijnlijk dus wel in komen!

                  In mijn eerste post was ik helemaal vergeten om iets te vragen over een compressor. Wat is een goede met een leuke prijs/kwaliteit verhouding? Ik hoop alleen wel dat, als ik ergens inprik, de instellingen van de comp wel zin hebben op de installatie aldaar. Ik hoop namelijk niet dat het geluid door bv 2 maal een compressor helemaal naar de mallen moeren gaat.
                  Last edited by Leon1984; 18-07-10, 16:46.

                  Comment

                  • shure-fan
                    • Sep 2003
                    • 1046

                    #10
                    Originally posted by Leon1984
                    Bedankt voor jullie snelle reacties!

                    In principe werk ik alleen ja. Ik zit inderdaad nog wel te tobben over de hoogte van het kistje. Draagbaar is ontzettend handig, maar je blijft inderdaad altijd afhankelijk van de locatie. Een rolbaar rack op stahoogte zou ideaal zijn, alleen levert dat weer de nodige problemen op met het vervoeren ervan. Het is namelijk wel de bedoeling dat het kistje in een gewone personenauto gaat passen. Misschien dus inderdaad een stolpkist op wielen, deksel eraf en rackje erop. Goeie tip, Cobi!

                    MD-speler kan ik helaas niet weglaten. Tascam werkt erg prettig. Is die ook verkrijgbaar in 1HE uitvoering? Gebeurd nog te vaak dat iemand alleen md's bij zich heeft. SD speler zat ik ook al aan te denken. Voor mijn vaste artiest is dat ideaal zonder gewissel van schijfjes. Die gaat er waarschijnlijk dus wel in komen!

                    In mijn eerste post was ik helemaal vergeten om iets te vragen over een compressor. Wat is een goede met een leuke prijs/kwaliteit verhouding? Ik hoop alleen wel dat, als ik ergens inprik, de instellingen van de comp wel zin hebben op de installatie aldaar. Ik hoop namelijk niet dat het geluid door bv 2 maal een compressor helemaal naar de mallen moeren gaat.
                    American DJ L-Rack 5U+12U R.M.S., Heavy, - J&H licht-geluid.nl / shop

                    lekker draagbaar, en over zorgen maken waar je de kist moet neerzetten..... niet doen, je kunt em zelfs gewoon op de rand van het podium kwijt

                    voor in de auto is het ideaal en je krijgt er geen hernia van..

                    gewoon de mixer boven in met je powercon en andere chassisdeeltjes op een 1he plaat

                    dan je gampje,

                    daaronder een cd/md combi 2he van tascam (neem aan dat je artiest ook wel een mdtje voor je kan maken voor een standaard tape show)

                    en helemaal aan de onderkant je slx ontvanger + sennheiser in ear zender op een 1he rack plate



                    in een klein los koffertje sleep je de kleine dingen mee, mic+IE beltje, doosje penlites, afstandsbediening, powerconkabel en 2 xlr kabels+ diverse verlopen (zo kun je altijd overal op inprikken)
                    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                    Comment

                    • Olaf Duffhuës
                      • Oct 2000
                      • 2477

                      #11
                      Ik zou kiezen voor een Lexicon galm...TC klinkt inderdaad voor de meeste tape-artiesten te lief...Scoor ergens een Alex of MX van Lexicon...Ik weet niet of je regelmatig inprikt op vreemde PA's, anders mis ik nog een house EQ...
                      Olaf Duffhuës

                      **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                      Comment

                      • JVS
                        • Mar 2004
                        • 317

                        #12
                        Originally posted by sis
                        ...Die sony MD zou ik ook niet doen , tascam is stukken beter en betrouwbaarder....
                        Euhh... Wablief ? Die Sony's zijn bij mij echt de betrouwbaarste gebleken. Begin al zéker niet aan die Tascam 2HE combi-dingen. Het CD-loopwerk is een doodnormale PC CD-ROM speler en is na de eerste keer met het rack over klinkers hobbelen defect. Een nieuw loopwerk kost goud. De MD-loopwerkjes in die dingen zijn ook niet al te best.. Doe mij maar een Sony !

                        Comment

                        • showband
                          • May 2001
                          • 4524

                          #13
                          doe altijd een zo klein mogelijke kist. Onnodig costmetisch sjouwen slaat nergens op. Neem gewoon een keyboardstatiefje mee en maak maak aan je kistje wat klittenband. Dan rok je het statief met de zijkant van de flightcase en al mooi weg.
                          lekker belangrijk!

                          Comment

                          • speakertech
                            • Jan 2008
                            • 1696

                            #14
                            Originally posted by cobi
                            De artiesten die ik onderweg tegen kom hebben vrijwel allemaal MD-tjes bij zich, en die passen niet in een flashplayer .

                            Of je moet natuurlijk een vaste artiest hebben waar je zelf de orkestbanden van overzet op flashcard.
                            Tja, die artiesten moeten natuurlijk ook een beetje met de tijd meegaan.....
                            Met een PCM videotape of een DAT kunnen ze ook bijna nergens meer terecht..
                            Voor een bandartiest is het natuurlijk geen grote investering om ook een SDcard of een Stick (als reserve) mee te nemen.

                            Speakertech
                            Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                            ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                            Comment

                            • Robert H
                              • Jan 2006
                              • 378

                              #15
                              Originally posted by Leon1984
                              Aangezien er in een weekend meerdere klussen zijn, met soms 3 op een avond (...) Mijn budget ligt namelijk niet heel erg hoog (...) in totaal op ongeveer 1500 euro (...)
                              Ogenschijnlijk ben ik de enige, maar ik zit hier een beetje raar tegenaan te kijken. De artiest in kwestie wordt vier tot zes keer per weekend weggezet. Dan praat je niet meer over een hobby, dit is een professionele aangelegenheid. Vervolgens mogen er spullen aangeschaft worden voor maximaal 1500 euro, dat rijmt toch niet helemaal met elkaar? Of moet er soms zo snel mogelijk een Audi A8 bij elkaar worden gezongen door de volksmenner in kwestie?

                              Het staat iedereen natuurlijk vrij om snel geld te verdienen, maar dit zou ik tegenover mezelf, mijn collega's én de opdrachtgever niet durven te maken. De gemiddelde professionele tapeact die je in het land tegenkomt, heeft een veelvoud van jouw budget naast het podium staan. Alleen de tafel, zender en galm bij die lui kosten al snel rond de 1500 euro élk. Dit is geen hobby meer, dus vergeet je hobby-budget. Koop gewoon een degelijk, neutraal tafeltje met goeie kanaal-EQ's (dus geen A&H), een goeie zender (geen SLX!) en een geaccepteerde galm (TC3000, Yamaha SPX, Lexicon PCM).

                              Hoe je aan de benodigde 6 á 7000 euro komt? Als jij dat setje tweehonderd keer per jaar kunt wegzetten, komt de bank het desnoods langsbrengen met een gekleurde strik er omheen ;-)
                              Last edited by Robert H; 19-07-10, 09:02.

                              Comment

                              Working...