SAC Software Audio Console

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ACSlater
    • Oct 2007
    • 57

    SAC Software Audio Console

    Zijn er hier meer mensen die dit Windows programma gebruiken in plaats van een hardware mixer? Ik vind het erg plezierig werken voor in ons band omdat we nu voor een prikkie, alles hebben wat we willen. Je kunt de ingangen (maximaal 72) splitten naar 24 stereomixen. Dit is dus ideaal voor in-ear. Daarnaast kan elke muzikant met één of meerdere netbooks op het podium de mix afstellen. Standaard is er voor elke ingang een compressor, gate en parametrische eq beschikbaar. Daarnaast kun je VST's gebruiken voor fx en zijn er 6 aux bussen, die ook voor externe apparatuur te gebruiken zijn.

    Er is net een nieuwe versie uit die de multitouch monitor van 3M ondersteund:
    YouTube - SAC And The 3M MultiTouch Technology
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

    #2
    Leuk om te zien maar vertel er ook even bij welke hardware je verder nodig hebt om de boel aan de gang te krijgen. Ik heb nog nooit een SM58 direct in een computer geprikt en laat staan een hele boel...
    d&b Audiotechnik

    Comment

    • RayM
      • Jan 2006
      • 742

      #3
      Originally posted by ACSlater
      Ik vind het erg plezierig werken voor in ons band omdat we nu voor een prikkie, alles hebben wat we willen.
      Voor een prikkie heb je de software, maar je zult meer nodig hebben dan alleen die software. Hoe gaat alles je laptop/pc in? En terug het podium op?
      Ben benieuwd wat voor hardware je er tussen hebt hangen.
      En praktisch gezien lijkt het me niet handig om met een muis te moeten mixen. Dat weet ik vanuit mijn Protools gebruik.

      Leave the large mixing consoles in the warehouse. You can now replace the FOH and 24 large scale monitor mixing consoles with a computer and have the highest quality audio and the most versatility and mixing options you could ever dream of.

      Dus de Digico's, Digidesigns, Yamaha's, Rolands enz kunnen weg.
      Heerlijk die stilte

      Comment

      • ACSlater
        • Oct 2007
        • 57

        #4
        Je hebt een pc met Windows nodig, een geluidskaart met adat in en uitgang, en een preamp met adat in en uitgang.
        Mijn systeem zit in een rackcase, heeft een RME hdsp 9652 geluidskaart en daarop zijn drie Behringer ada8000 preamps aangesloten met een toslink kabel. Dat zijn 24 in en uitgangen. Het Windows systeem is gestript en optimaal afgesteld zodat het zo stabiel mogelijk draait. De software zelf is maar een paar mb groot en zo goed geprogrammeerd dat het daar eigenlijk nooit aan zal liggen. Als je echt niet zonder faders kunt dan kun je natuurlijk een usb of midi faderpack aansluiten. Voor meer info kun je natuurlijk altijd de site van de ontwikkelaar bekijken. SAWStudio by RML Labs

        Comment

        • frederic
          • Jan 2006
          • 3511

          #5
          wat met latency

          Comment

          • RayM
            • Jan 2006
            • 742

            #6
            Dus heb je nog steeds een dikke multikabel liggen vanaf het podium naar de FOH.
            En hoe doen de Behringers het? Ik heb er wel eens één gebruikt i.c.m. met een O1V maar was niet echt onder de indruk. Weinig of geen headroom en een behoorlijke hoeveelheid ruis.
            Heerlijk die stilte

            Comment

            • JeroenVDV
              • Mar 2004
              • 963

              #7
              Grappig. Live Sound Digital Mixing Console Systems - 615-713-2424

              Ik mis echt de voordelen, de kist is lomper/groter en dan heb je nog geen faders om mee te schuiven en knoppen om aan te draaien...
              Creating shows beyond Imagination

              Comment

              • @lex
                • Jul 2006
                • 1087

                #8
                Originally posted by JeroenVDV
                Ik mis echt de voordelen, de kist is lomper/groter en dan heb je nog geen faders om mee te schuiven en knoppen om aan te draaien...
                Daar ben ik het helemaal mee eens!

                Er staat trouwens ook niet bij waar die $11.500 voor is. Er wordt in de tekst voor zover ik kan zien niet gerept over de converters, dus ik neem aan dat die er dan nog bij komen.

                Het is in mijn ogen een zeer uitgebreide matrix mixer. Leuk om te gebruiken icm een FOH mixer, maar zeker niet als stand alone.

                @lex
                Last edited by @lex; 15-07-10, 10:38.
                Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

                Comment

                • DJ Antoon
                  • May 2005
                  • 1681

                  #9
                  Originally posted by RayM
                  En hoe doen de Behringers het? Ik heb er wel eens één gebruikt i.c.m. met een O1V maar was niet echt onder de indruk. Weinig of geen headroom en een behoorlijke hoeveelheid ruis.
                  Geen headroom! en als deze clipt...

                  Comment

                  • BJD
                    • Oct 2007
                    • 771

                    #10
                    Zo te zien gebruiken ze voor hun input racks de ART TUBEOPTO 8. Een 8-kanaals buizen preamp met adat interface. Ben benieuwd naar de kleuring die de buizen geven aan het ingangssignaal. Buizenkleuring is leuk, maar op alle ingangen?

                    Comment

                    • peterwagner
                      • Oct 2008
                      • 317

                      #11
                      Originally posted by BJD
                      Zo te zien gebruiken ze voor hun input racks de ART TUBEOPTO 8. Een 8-kanaals buizen preamp met adat interface. Ben benieuwd naar de kleuring die de buizen geven aan het ingangssignaal. Buizenkleuring is leuk, maar op alle ingangen?
                      Buizen kleuren pas als je ze hard instuurt. Als je bij de gain laag houdt en de output wat hoger dan krijg je gewoon een transparant geluid. Op deze manier kun je dus zelf kiezen op welke kanalen je buizenkleuring wil hebben en op welke niet.

                      Comment

                      • ACSlater
                        • Oct 2007
                        • 57

                        #12
                        Originally posted by @lex
                        Het is in mijn ogen een zeer uitgebreide matrix mixer. Leuk om te gebruiken icm een FOH mixer, maar zeker niet als stand alone.
                        en dat is nu juist waar het wel het meeste voor wordt gebruikt. Het systeem kan op het podium blijven staan en er kan met een cat5 of over wifi, op afstand worden gemixt. De Behringers zijn prima te gebruiken maar je kunt dus ook Presonus preamps gebruiken. Zolang er maar ADAT aansluitingen op zitten. De nieuwste serie AD8000 ruist absoluut niet en mocht je niet genoeg headroom hebben met de gainknop dan heb je ook nog een enorme partij digitale gain binnen de console. Uiteraard zonder clippen.

                        Ik had wel enige scepsis verwacht maar kraak het niet op voorhand af zonder te weten wat het allemaal kan. Dit is eigenlijk gewoon een digitale mixer met zeer weinig beperkingen. De latency is laag genoeg om te wedijveren met de bekende digitale mixers.

                        Comment

                        • JeroenVDV
                          • Mar 2004
                          • 963

                          #13
                          Originally posted by ACSlater
                          en dat is nu juist waar het wel het meeste voor wordt gebruikt. Het systeem kan op het podium blijven staan en er kan met een cat5 of over wifi, op afstand worden gemixt.
                          Wat dus met vrijwel elke digitale tafel via CAT5 ook kan met een laptopje + gratis bijbehorende software, remote schuiven/bedienen? Allen & Heath IDR48 stagebox kun je rechtstreeks met CAT5 aan laptop hangen om te mixen zonder control surface...

                          Ik had wel enige scepsis verwacht maar kraak het niet op voorhand af zonder te weten wat het allemaal kan. Dit is eigenlijk gewoon een digitale mixer met zeer weinig beperkingen. De latency is laag genoeg om te wedijveren met de bekende digitale mixers.
                          Ik geloof best dat 't doet wat het moet doen, maar maakt dat het product een "Purple Cow" oftewel een succes? Ik zou niet weten waarom ik het zou moeten kopen ipv een conventionele digitale tafel.

                          Overigens is dit toch hetzelfde als Cubase, Logic, Pro Tools of welke andere DAW dan ook gebruiken om te mixen (live)?
                          Last edited by JeroenVDV; 15-07-10, 14:09.
                          Creating shows beyond Imagination

                          Comment

                          • ACSlater
                            • Oct 2007
                            • 57

                            #14
                            Originally posted by JeroenVDV
                            Ik geloof best dat 't doet wat het moet doen, maar maakt dat het product een "Purple Cow" oftewel een succes? Ik zou niet weten waarom ik het zou moeten kopen ipv een conventionele digitale tafel.

                            Overigens is dit toch hetzelfde als Cubase, Logic, Pro Tools of welke andere DAW dan ook gebruiken om te mixen (live)?
                            Eén reden: het is een stuk goedkoper dan een digitale tafel die hetzelfde kan. Als ik geld als water had, dan had ik waarschijnlijk ook een andere oplossing gekozen maar er zijn ook SAC gebruikers die van grote digimixers zijn overgestapt (als ik ze mag geloven) En nee, dit is niet hetzelfde als mixen met een DAW. Het is specifiek geschreven om live foh en monitors te mixen.
                            Ik zeg niet dat dit beter is dan digitale mixers en ik ga ook niet verder in op beweringen dat dit programma kan tippen aan die dingen. Dit topic heb ik gestart om anderen er attent op te maken dat er zoiets als SAC bestaat. Helaas is het wel zo dat je nogal wat specifieke hardware nodig hebt en kun je de demo niet zomaar even proberen. Voor meer info kun je ook eens op het officiële gebruikersforum rondneuzen.

                            Comment

                            • JeroenVDV
                              • Mar 2004
                              • 963

                              #15
                              Originally posted by ACSlater
                              Eén reden: het is een stuk goedkoper dan een digitale tafel die hetzelfde kan. Als ik geld als water had, dan had ik waarschijnlijk ook een andere oplossing gekozen maar er zijn ook SAC gebruikers die van grote digimixers zijn overgestapt (als ik ze mag geloven)
                              Stuk goedkoper? 48 inputs via converters + 19" PC + audio-interfaces kost me bij die genoemde website zo'n 11000 dollar. Een 48 input Allen & Heath digital stagerack kost zowat de helft, en kan ieder simpel laptopje van 300 euro aangehangen worden om ook te mixen.

                              En nee, dit is niet hetzelfde als mixen met een DAW. Het is specifiek geschreven om live foh en monitors te mixen.
                              Grappig. Als ik een fatsoenlijke template maak in Logic via Environments weet ik zeker dat ik net zo snel en handig live of monitor kan mixen.

                              Ik vraag me gewoon af hoe dit programma denkt "uniek" te zijn. Het ziet er best aardig uit, maar het spul heeft werkelijk 0,0 naam in de pro-wereld dus ook daar kunnen ze het niet van hebben. Waarmee is bijvoorbeeld de klank van de EQ, de dynamics en de summing te vergelijken?
                              Creating shows beyond Imagination

                              Comment

                              Working...