Signaal voor in-ear

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Soepie
    • Jul 2010
    • 1

    Signaal voor in-ear

    In plaats van twee eigen monitortjes (X-acts) die ik altijd meeneem voor toetsenversterking (ik wil graag een fantastisch sound op het podium) is misschien in-ear (bedraad wel te verstaan) wel wat.

    Nu wil ik graag een totaalmix hebben (stereo) die ik dan zelf mix met mijn eigen toetsenmix.

    Normaal gesproken staat er voor de totaalmix nog ergens één monitor in de buurt en nu vroeg ik mij af of het normaal gesproken wel mogelijk is om in plaats daarvan een stereomix te krijgen en of dat dan een gewoon lijnsignaal is of dat er soms ook wel eens een hoofdtelefoonsignaal aangeleverd wordt.

    Een andere optie is misschien dan nog wel deze: stel je voor dat ik een open in-ear koptelefoontje (o.i.d.) aanschaf waar alleen de toetsenmix op staat en ik laat de eerder genoemde monitor gewoon zijn ouderwetse werk doen (dus feitelijk een soort van acoustische mix in plaats van een electronische mix). Gaat dat werken ?

    Nou, ik ben benieuwd...
    Last edited by Soepie; 13-07-10, 20:58. Reason: tikfoutje
  • Robert H
    • Jan 2006
    • 378

    #2
    Er zijn legio mogelijkheden om meer dan één stereomix uit een mengtafel te halen, dus dat gaat echt wel lukken..

    Open oortjes i.c.m. een floortje is natuurlijk ook een mogelijkheid, maar waarom zou je? Alleen maar meer rommel op het podium. Optie 1 gaat prima lukken.

    Enneh...

    Originally posted by Soepie
    Normaal gesproken staat er voor de totaalmix nog ergens één monitor in de buurt en nu vroeg ik mij af of het normaal gesproken wel mogelijk is om in plaats daarvan een stereomix te krijgen en of dat dan een gewoon lijnsignaal is of dat er soms ook wel eens een hoofdtelefoonsignaal aangeleverd wordt.
    Deze zin had wel wat meer punten mogen bevatten dan die ene op het eind. Ik moest drie keer overnieuw beginnen voor het kwartje viel ;-)

    Comment

    • NesCio01
      • May 2010
      • 1987

      #3
      Hoi Soepie,

      Ik ga even van 2 dingen uit:
      - jij hebt een eigen mixer bij je keyboards;
      - je techneut levert jou de totaalmix in stereo aan.

      De totaalmix, kan bijvb direct een split zijn van de
      mix aan de soundprocessor, hier zijn zelfs splitboxjes voor.
      Voordeel hiervan is dat het de techneut niet extra 2 auxes
      kost om jouw je totaalmix te geven.

      Jij krijgt deze totaalmix op jouw tafel binnen, mixt daar jouw output
      bij, plug je hoofdtelefoon in je mixer en draaien maar!

      Een combi van oor + floor geniet niet mijn voorkeur, maar kan
      last of least wel. Maar ja als je toch al oortjes hebt, dan maak je
      het on stage toch gewoon nog rustiger door de wedges achterwege
      te laten?

      grtz

      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

      Comment

      • MusiQmaN
        • Sep 2006
        • 328

        #4
        Ik moet zeggen dat ik als drummer/percussionist wel fijn vind een combi van mn in-ears en een wedge. Soms is het fijn je oortjes even uit te doen en het geeft een extra druk gevoel.

        Maar het is dan wel dezelfde mix als op de oortjes.

        Maar meestal is het omwille van output gebrek vaak of of.
        Drummer en techniek freak.
        _____________________________________________

        Comment

        Working...