Geluid Tour de France Rotterdam

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1696

    Geluid Tour de France Rotterdam

    Wie was er zaterdag of zondag in R'dam bij de proloog of de start van de tour?
    Wat stond er voor geluidsinstallatie?
    Met een line array'tje zal het niet erg lukken denk ik. Volgens het nieuws toch zowat 500.000 bezoekers.
    Zelf beschik ik over zo'n 150 membraanluidsprekers en versterkers daarvoor, maar ik denk dat ze hier wel wat anders gebruiken. Ik was niet in de gelegenheid om zelf te gaan kijken, dus vandaar de vraag.

    Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

    #2
    Ik dacht; laat ik eens wat rondsnuffelen op de site van de Tour de France Rotterdam. Ik kom daar van alles tegen:
    Een Line-Array... (toch)
    Geen enkele luidspreker langs de kant van de weg te zien
    Twee kleine kastjes die het nog druk krijgen met dat publiek
    Voor het podium is één luidspreker te zien. Die redt dat natuurlijk nooit qua spreiding maar wie weet is dit nog tijdens de opbouw of iets dergelijks...
    Dat ziet eruit als een waterdicht gemaakte luidspreker op een trussje

    Maar weliswaar geen duidelijke foto's/info van luidsprekers -langs de kant van de weg- gevonden.

    Ik hoop dat iemand hier er meer over weet te vertellen dan ik

    Mvg,

    Teun
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

    Comment

    • speakertech
      • Jan 2008
      • 1696

      #3
      Originally posted by 4AC
      Ik dacht; laat ik eens wat rondsnuffelen op de site van de Tour de France Rotterdam. Ik kom daar van alles tegen:
      Een Line-Array... (toch)
      Geen enkele luidspreker langs de kant van de weg te zien
      Twee kleine kastjes die het nog druk krijgen met dat publiek
      Voor het podium is één luidspreker te zien. Die redt dat natuurlijk nooit qua spreiding maar wie weet is dit nog tijdens de opbouw of iets dergelijks...
      Dat ziet eruit als een waterdicht gemaakte luidspreker op een trussje

      Maar weliswaar geen duidelijke foto's/info van luidsprekers -langs de kant van de weg- gevonden.

      Ik hoop dat iemand hier er meer over weet te vertellen dan ik

      Mvg,

      Teun
      Ik had geen concertkwaliteit verwacht, maar dit lijkt toch wel erg dunnetjes.

      Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

      Comment

      • Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

        #4
        Ik zal eens informeren, maar volgens mij sleept Movico het geluid zelf mee...Ik ben een jaar of 3 geleden gevraagd of ik het geluid wilde doen, voor Movico, maar heb er voor bedankt..;-)
        Olaf Duffhuës

        **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

        Comment

        • e-sonic
          • Aug 2004
          • 329

          #5
          ground stack

          De eerste foto, maar van een andere hoek staat ook bij het artikel in next.

          Geen good practice, maar er mag ook niks aan de brug hangen, dus ook geen luidsprekers.
          Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

          Comment

          • speakertech
            • Jan 2008
            • 1696

            #6
            Originally posted by e-sonic
            De eerste foto, maar van een andere hoek staat ook bij het artikel in next.

            Geen good practice, maar er mag ook niks aan de brug hangen, dus ook geen luidsprekers.
            Dat wist ik niet,
            de afgelopen jaren heb ik daar een keer of vier ca 30 membraans in de lichtmasten gehangen en kort geleden stonden er nog 20 topkasten op standaards. Kan mi dus niet de reden zijn dat er kennelijk niets staat.
            Overigens stond bij de start van de VUELTA in Limburg vorig jaar ook maar een schamele EV speakerset, bestaande uit vier bolvormige speakers en een simpele versterker........

            Speakertech
            Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
            ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

            Comment

            • salsa
              • Jan 2007
              • 1315

              #7
              Lijken wel PS10 van NEXO, volgens mij zie je nog net het logo zitten en bij de rechter luidspreker zie je een beetje de monitor vorm van een PS10.




              Dit lijkt wel een PS15 met een hoes erover, niet voor de regen, maar puur voor het beeldwerk.



              Frans evenement, Franse lui, Franse speakers....

              Dave
              Last edited by salsa; 05-07-10, 18:15.
              [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

              Comment

              • qvt
                • Oct 2009
                • 721

                #8
                Die topjes op beugels lijken mij eerder D&B en het array is zo te zien meyer.
                There is no substitute for imagination

                Comment

                • w00Dy
                  • May 2006
                  • 257

                  #9
                  Lijkt me een beetje logisch dat het kwa hoeveelheid allemaal een beetje tegenvalt ook al is dit een mondial event.

                  Ze spreken regelmatig over de tour-karavaan, heel het circus moet zo snel mogelijk op en afgebouwd kunnen worden om weer naar de volgende halte te rijden. Bovendien speelt de wedstrijd zich af op 200km weg en niet aan de halte.

                  Zolang de Schlecks geen popgroepje beginnen zijn dit leuke speakertjes om wat dingen om te roepen
                  Alles begint bij Neutrik

                  Gitaren verdienen beter dan een SM 57

                  Comment

                  • NesCio01
                    • May 2010
                    • 1987

                    #10
                    Ook ff meegezocht:

                    iets plastics: Aboutaleb met Balkenende bij start Tour de Ville in Rotterdam | nufoto.nl | De laatste nieuwsfoto's zie je het eerst op NUfoto.nl!

                    voor de zoomers: tour de france | nufoto.nl | De laatste nieuwsfoto's zie je het eerst op NUfoto.nl!

                    kan toch echt weinig audiofiels vinden moet ik zeggen.

                    Zelf stond ik in een aangelegd tourdurp, exact aan de weg
                    waar de renners langs kwamen. Mooi weer, leuk publiek en goed
                    georganiseerd.
                    Aggregaat draaide goed, muziek was lekker en publiek (ik dus ook)
                    tevreden.

                    grtz
                    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                    Comment

                    • qvt
                      • Oct 2009
                      • 721

                      #11
                      Ik hoorde vanochtend dat generations geluid heeft verzorgd.. Mischien iemand van hun die hier op het forum zit en wat leuke lijstjes heeft?
                      There is no substitute for imagination

                      Comment

                      • Martijnvanthiel
                        • Oct 2002
                        • 104

                        #12
                        Ben er donderdag toevallig langs gereden opweg naar een klus. Het was idd generations, dus waarschijnlijk meyer. Stond naar schatting iedere 40/50 meter een trussje/topje... Hoe en of het klonk zou ik niet weten, mijn ramen zaten dicht voor de airco

                        Ter info
                        Met vriendelijke groet,

                        Martijn van Thiel

                        Comment

                        • MusicSupport
                          • Feb 2006
                          • 1016

                          #13
                          Originally posted by salsa
                          Lijken wel PS10 van NEXO, volgens mij zie je nog net het logo zitten en bij de rechter luidspreker zie je een beetje de monitor vorm van een PS10.


                          Mooier dan een d&b Q7 wordt het niet hoor dus geen PS10...

                          Dit lijkt wel een PS15 met een hoes erover, niet voor de regen, maar puur voor het beeldwerk.



                          Frans evenement, Franse lui, Franse speakers....

                          Dave
                          Dit zou gezien de vorm zomaar kunnen!
                          d&b Audiotechnik

                          Comment

                          • M'Elodie
                            • Oct 2006
                            • 148

                            #14
                            Originally posted by MusicSupport
                            Mooier dan een d&b Q7 wordt het niet hoor dus geen PS10...



                            Dit zou gezien de vorm zomaar kunnen!
                            Gezien de vorm van de beugel lijkt het wel d&b. Ook de vorm en plaats van logo lijkt erop. Zou zomaar een Q7 kunnen zijn. Meyer speakers kan ik er niet zo snel van maken.

                            Comment

                            • qvt
                              • Oct 2009
                              • 721

                              #15
                              Originally posted by M'Elodie
                              Gezien de vorm van de beugel lijkt het wel d&b. Ook de vorm en plaats van logo lijkt erop. Zou zomaar een Q7 kunnen zijn. Meyer speakers kan ik er niet zo snel van maken.
                              Ik had ook de gedachte Q7/Q10, door bovengenoemde punten.
                              There is no substitute for imagination

                              Comment

                              Working...