Sennheiser 2000 serie

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

    Sennheiser 2000 serie

    Beste allen,

    Ik ben bezig met een upgrade van mijn draadloze microfoons ivm de mogelijke frequentiewijzigingen die verwacht worden volgend jaar.

    Ik ben hierbij geïnteresseerd in de Sennheiser 2000 serie. Ik wil in eerste instantie een aankoop gaan doen van een dubbele ontvanger met twee handhelds en later misschien weer verder uitbreiden met ontvangers en beltpackjes.

    Zijn er hier al mensen die ervaring met de Sennheiser 2000 hebben opgedaan ?? en de prestaties wellicht kunnen vergelijken met Shure UR en/of Sennheiser 3000 ??

    Ik hoor graag jullie ervaringen, alvast bedankt
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

    #2
    He Mark, mail de mannen van Idak eens (die hebben flink wat 2000 series gekocht en al een tijd in gebruik)

    De software is wel praktisch en de hardware is ook in orde. Enige designfout is die van de batterijklep van de beltpacks. Die is van metaal met plastic klemmetjes om hem dicht te houden. Bij de G2/G3 series is de klep van plastic en dus flexibel t.o.v. het metaal van de 2000 series. Gevolg; de klemmetjes donderen er en mass vanaf. Volgens mij had Sennheiser hier inmiddels wel een oplossing voor.
    d&b Audiotechnik

    Comment

    • FiëstaLj
      • Oct 2000
      • 2068

      #3
      Hiero ook 32 zenders draaien van de 2000 serie. Werkt goed, weinig problemen mee. Alleen de batterijklepjes is een drama. Sennheiser weet ervan en heeft ze gemodificeerd, maar het blijft stuk gaan.

      Wij gebruiken ze met sk2000 en mke1 microfoons. Voorlopig slechts 2 handhelds met 965 kop. Welke ook naar alle tevredenheid gebruikt worden.
      Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

      Comment

      • @ndrew
        • Jun 2005
        • 220

        #4
        Die klepjes DRAMA!!! van ellende maar gaffa erop geplakt.
        <laat het maar draaien>

        Comment

        • hugovanmeijeren
          • Oct 2004
          • 1436

          #5
          Ik had laatst op een klus een hele rits 2000 series staan. Over de batterijklepjes zal ik maar zwijgen, daar is nu wel genoeg over gezegd (maar ben het er volledig mee eens, het is een ramp)...

          Ik gebruikte ze in combinatie met ew100 G2 en kan eigenlijk niet zeggen dat ik verschil hoorde tussen beide. Dus klankmatig maakt het elkaar allemaal niet zo veel. Volgens mij is de 2000 serie ook de opvolger van de 'dubbele ew500 G2'.

          Groeten Hugo
          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

          "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

          Comment

          • FiëstaLj
            • Oct 2000
            • 2068

            #6
            Dit heb ik ook begrepen. Het is de em550 G3 zullen we maar zeggen.

            Ik vraag me trouwens af waarom ze op elke dubbele ontvanger 2 utp aansluitingen hebben gemaakt. Ingebouwd ethernet-hubje had flink gescheeld in netwerk apparatuur

            Ik gebruik onze 32 zenders de hele zomer op een openlucht theaterspel. Ik heb in de WSM software van sennheiser pagina's gemaakt waarin de actieve zenders van die scene (op de digitale mixer) staan. Door deze tegelijkertijd door te tikken, kan je precies zien wat de status is van de zenders die je op dat moment actief hebt. Nu nog kunnen triggeren via MIDI !

            Wat vinden jullie nou de beste microfoonkop (voor de handhelds) voor het allround en congres werk ?

            En is er al iemand achter of die haaievin achterop de handzender ook daadwerkelijk iets doet ? Of zit hij erop om op een SKM5000 te lijken ?
            Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

            Comment

            • MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

              #7
              Ik ben nog wat aan het informeren geweest en hoor goede verhalen over de 2000's. Echter hoor ik ook erg goede verhalen over de EW500 G3 en vraag me af of de verschillen tussen beide series groot genoeg zijn om het verschil in meerprijs te rechtvaardigen (voor mijn toepassingen).

              Iemand hier nog iets over te zeggen ??

              Comment

              • dexter
                • Jul 2005
                • 433

                #8
                Bij de G1 en G2 series was het verschil tussen de EW100 en de EW300 Ten opzichte van de EW500 alleen de software en de mogelijkheden tot vaste presets wat minder.

                Of dat bij de G3 ook zo is weet ik niet zeker maar zou me niets verbazen. Zou best kunnen dat de 2000 serie een EW500 is met meer mogelijkheden maar met dezelfde klank.

                Comment

                • MarkRombouts
                  • Jan 2005
                  • 1391

                  #9
                  Na nog wat navragen en dergelijke heb ik gekozen om twee EW500G3 sets aan te schaffen. Ik heb ze nu al enige malen gebruikt en ben zeer tevreden over de kwaliteit en het gebruiksgemak van de sets.

                  Ik was nu echter aan het proberen de sets via WSM aan te kunnen sturen en frequentiescans te kunnen maken. Hier loop ik tegen een probleempje aan. Als ik één ontvanger met een UTP kabel op mijn laptop aansluit, werkt het zonder problemen. Bij het aansluiten van twee ontvangers via een hub of router krijg ik echter geen verbinding meer met de ontvangers. Iemand hier al een idee hoe dit zou kunnen komen ? of ervaring met de software ??

                  Comment

                  • jakkes72
                    • Dec 2003
                    • 1015

                    #10
                    Heb je de twee ontvangers ieder een ander ip adres gegeven?
                    Bij bij werkt het met de 300-G3 set nu met 4 ontvangers met ieder een ander ip adres goed.
                    de 192.168.1.1 en de .2 , .3 .4 enz

                    Jacco

                    Comment

                    • shure-fan
                      • Sep 2003
                      • 1046

                      #11
                      mijn ervaringen:

                      draadloos routertje in het stopcontact, daarna je ontvangers, en als laatste je laptop
                      alles op dhcp zetten... en je router uiteraard dhcp laten uitsturen..

                      zou moeten werken
                      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                      Comment

                      • vasco
                        • Oct 2003
                        • 2567

                        #12
                        Nadeel van DHCP is wel dat je niet van te voren weet welk apparaat op welk IP-adres zit zonder een extra stukje (IP-scan) software. De volgende keer opstarten kunnen de adressen wederom anders zijn. Mijn voorkeur gaat toch uit naar vaste adressen.

                        Voor mensen die niet op draadloos vertrouwen en een voedingskabel hebben lopen van FOH naar backstage kunnen ook kijken naar power over ethernet adapters. Hierdoor hoef je geen extra (kwetsbare) UTP kabel meer te trekken. Mijn ervaringen hiermee zijn goed.

                        Comment

                        • stamgast
                          • Feb 2010
                          • 253

                          #13
                          Wij hebben een zenderrek met acht ontvangers en een routertje. Inderdaad met vaste IP-adressen, werkt het beste. Anders zul je de volgende keer de ontvangers op een andere plaats terugvinden in WSM.

                          Comment

                          • shure-fan
                            • Sep 2003
                            • 1046

                            #14
                            @ stamgast,

                            heb je dan alleen de ontvangers op vaste adressen? dus de laptop die aangekoppeld word dan via dhcp?
                            Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                            Comment

                            • stamgast
                              • Feb 2010
                              • 253

                              #15
                              Klopt, anders is het steeds best gedoe om m'n macbook om te zetten naar vast (en los)

                              Comment

                              Working...