Yamaha LS9, power failure tijdens mp3 opnemen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dikke Foaf
    • May 2003
    • 618

    Yamaha LS9, power failure tijdens mp3 opnemen

    Gisteren weer iets leuks:
    Ik was bezig een optreden op te nemen naar de USB stick op m'n Yamaha LS9-16, maar na afloop van het optreden trekt iemand per ongeluk de stekker uit, terwijl ik de kans nog niet had gehad om de opname te stoppen.
    De mengtafel viel dus uit terwijl de opname nog bezig was.

    Hierdoor heb ik nu een file van 3kB, die uiteraard niet wil afspelen.

    Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand of dit nog te recoveren valt?

    Je kan zien dat de LS9 elke zoveel seconden zijn data wegschrijft naar de stick dus het lijkt wel dat het erop zou moeten staan.

    Met een gewone filerecovery (getdataback for fat) ziet hij natuurlijk niks nuttigs, alleen vorige opnames die eerder gedelete geweest zijn.

    Ik denk dus dat ik eerder een MP3 recovery tooltje nodig heb die zelf de data zou gaan bij elkaar zoeken, alleen vind ik niet zo direct iets.
  • BJD
    • Oct 2007
    • 771

    #2
    De software van OnTrack al geprobeerd? Die kan uit ruwe data nog structuren zien/herstellen.

    Comment

    • renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

      #3
      Grote kans dat dat wegschrijven gebeurd naar de zogenaamde swap partitie of file, dat ga je niet meer terug vinden, dat wordt bij het booten van de tafel waarschijnlijk alweer overschreven...
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

      Comment

      • Dikke Foaf
        • May 2003
        • 618

        #4
        Originally posted by BJD
        De software van OnTrack al geprobeerd? Die kan uit ruwe data nog structuren zien/herstellen.
        Heb zonet een RawRecovery gedaan met Ontrack EasyRecovery professional.
        Ik denk dat ik nu alles heb!
        Hoewel hij er nog een half uur van een ander optreden heeft bij achter geplakt, wat niet echt klopt, is het nu maar een kwestie van dat er even af te knippen.
        Bedankt!

        Comment

        • BJD
          • Oct 2007
          • 771

          #5
          Zolang er niets anders overheen is geschreven is veel data na per ongeluk verwijderen of dit soort crashes nog goed te herstellen.
          Niet met dezelfde filename of folderstructuur e.d. maar uiteindelijk gaat het om de data.
          In dit geval wordt de data dus wel weggeschreven op de juiste plek maar pas aan het einde geïndexeerd. Wat ook veel voorkomt is dat de data tijdens het wegschrijven steeds opnieuw geïndexeerd wordt. Dan ben je bij een crash dus niet alles kwijt maar alleen de laatste fractie.

          @renevanh: Grote kans dat zo'n "simpele" yamaha mixer niet eens aan swapspace doet ;-)
          Swapspace is een tijdelijke buffer. Met opnames wordt de data gewoon direct naar de juiste plek weggeschreven. Daarom is het ook goed om te defragmenteren voor dat je gaat recorden. Preset files 't zelfde: dat wordt direct in het lokále geheugen geladen.

          Comment

          • renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

            #6
            Originally posted by BJD
            @renevanh: Grote kans dat zo'n "simpele" yamaha mixer niet eens aan swapspace doet ;-)
            Kan ook ja, maar in feite zou je het wegschrijven zonder indexeren ook 'swappen' kunnen noemen, wordt tijdelijk weggezet om het werkgeheugen vrij te maken.

            Maakt verder niet heel veel uit natuurlijk, wanneer er niet op het medium (HDD, USB stick) geschreven wordt kan de data teruggehaald worden. Opvallend alleen dat GetDataBack dat niet lukte, of de juiste recoverymethode is niet geselecteerd.
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

            Comment

            • drummerke
              • Oct 2006
              • 432

              #7
              ik had onlangs ook zo iets voor. Ik had de opname vergeten te stoppen en had dan de power afgeschakeld. Gevolg de laatste opnametrack had ik niet. Nu was dat niet zo erg omdat ik die niet echt nodig had.

              Nu zaterdag gebruik ik de zelfde usb stick en druk gewoon op record voor nieuwe opname track...

              Nu thuis gekomen en ingeplugged in de pc ... is die laatste track maar 2sec lang en als wonder is de foute track van de week ervoor wel helemaal ok 2,5u lang. echt raar.. iemand enig idee wat er gebeurd is?

              Greets

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #8
                Nog een keer een stukje (loos) opnemen en je hebt kans dat je laatste track er alsnog helemaal compleet op staat lijkt me zo.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • drummerke
                  • Oct 2006
                  • 432

                  #9
                  hehe nee.. want er staan nog 2 tracks achter de mislukte ..dus dat zal niet helpen.

                  Comment

                  Working...