Gebruikers ervaringen PA systeem

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dick51
    • Jun 2010
    • 7

    Gebruikers ervaringen PA systeem

    Even voorstellen: Mijn naam is Dick,ik ben bijna 60 en woon in het prachtige Frankrijk.
    Hier ben ik weer met wat oude maten een band begonnen. We kunnen het niet laten.
    We hebben allemaal een (semi) pro achtergrond als muzikant.
    Ik ben op zoek naar een bescheiden en goed klinkend PA systeem, voor repetities en de kleinere optredens.
    Wat gaat er allemaal op: drums,gitaren, bas,synths en vocals.
    Ik heb op dit forum ( en andere fora ) uitgebreid gelezen wat er allemaal wordt gezegd over diverse componenten.
    En ik ben het met iedereen eens om met name speakers uitgebreid te testen.
    Mijn probleem is echter dat hier op het Franse platteland dat uittesten niet mogelijk is. Deze winkels en geluidsverhuur bedrijven liggen op grote afstand.
    Ik moet het dus voor een deel op de gok doen.
    Vandaar dat ik graag gebruikers ervaringen zou willen ontvangen over de volgende keuze die ik heb gemaakt:
    Yamaha MG166CX mixer
    Crown XLS 802D
    JBL JRX 125.

    Ik weet dat het allemaal min of meer instap componenten zijn.Wie heeft ervaring met deze componenten en zou het met mij willen delen?
    Hartelijk dank alvast.

    Dick
  • Big Bang
    • Apr 2008
    • 652

    #2
    JBL maakt een aantal zeer fatsoenlijke luidsprekers, maar de JRX serie valt daar mijn inziens niet onder. Uiteraard zie je dat terug in de prijs, maar naar mijn mening zijn er voor die prijs nog steeds leukere speakers te koop. Ik raad je dan ook aan om, wanneer je budget speakers zoekt (niets mis mee en kan zeker goed genoeg zijn) ook bij de budget merken te kijken. Daar zul je meer waar voor je geld krijgen.

    Als voorbeeld van budget luidsprekers die toch heel aardig klinken zou ik eens naar de DAP x- serie kijken.

    JBL maakt betere luidsprekers dan DAP, maar met zo'n budget ben je bij DAP aan het betere adres.
    It's time to play the music, It's time to light the lights ...

    Comment

    • RenéE
      • Oct 2006
      • 291

      #3
      Ik betwijfel of DAP te verkrijgen is in Frankrijk Maar ik ben het wel eens met je mening.

      Comment

      • Q-Ball
        • Jun 2010
        • 10

        #4
        Hoi Dick.

        Ik draai nu al geruime tijd met de JRX 125, deze in combi met aan iedere kant dubbel 18 inch sub's.
        De top's met een 2x 500 watt versterker en de dub's met een 2x 750 watt versterker.
        Ik kan je vertellen dat zeker voor het geld wat je betaald voor de JRX0125 er een erg goed geluid in zit.
        Ook al is het een budget kabinet, JBL maakt geen prul....
        In de JRX zit een heerlijk helder en warm geluid.
        En nogmaals ik ben er erg tevreden over.
        Een tip, zorg dat er voor de zang een lekkere galm op staat ( Lexicon )

        Mvg

        Q

        Comment

        • Big Bang
          • Apr 2008
          • 652

          #5
          Originally posted by RenéE
          Ik betwijfel of DAP te verkrijgen is in Frankrijk Maar ik ben het wel eens met je mening.
          Ook in frankrijk zullen ze vergelijkbare budgetmerken hebben. Alleen ben ik daar dan weer niet zo in thuis.
          It's time to play the music, It's time to light the lights ...

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            #6
            De wereld is niet zo groot, je kunt toch gewoon in NL Dap speakers bestellen en deze laten versturen?
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • Dick51
              • Jun 2010
              • 7

              #7
              Originally posted by Q-Ball
              Hoi Dick.

              Ik draai nu al geruime tijd met de JRX 125, deze in combi met aan iedere kant dubbel 18 inch sub's.
              De top's met een 2x 500 watt versterker en de dub's met een 2x 750 watt versterker.
              Ik kan je vertellen dat zeker voor het geld wat je betaald voor de JRX0125 er een erg goed geluid in zit.
              Ook al is het een budget kabinet, JBL maakt geen prul....
              In de JRX zit een heerlijk helder en warm geluid.
              En nogmaals ik ben er erg tevreden over.
              Een tip, zorg dat er voor de zang een lekkere galm op staat ( Lexicon )

              Mvg

              Q
              Hoi Q-ball,

              Zeer bedankt voor je reactie. Ik heb over die Jrx 125 goede berichten gelezen.
              Zo ook over de andere componenten.
              Nogmaals ik moet afgaan op de betrouwbaarheid van de merken anngevuld met ervaringen van mensen zoals jij.
              De dichtsbijzijnde shop is in Toulouse ( 150km) en die had alleen de JRX 115. Die klonken wat smal.
              Door jouw reactie word ik alleen maar gesterkt.
              Bedankt.

              mvrgr
              Dick

              Comment

              • Waveform
                • Dec 2009
                • 321

                #8
                Ooit al eens iemand horen zeggen dat zijn eigen speakers slecht klinken?


                Ik zou toch maar eens wat verschillende dingen vergelijken

                Comment

                • Dick51
                  • Jun 2010
                  • 7

                  #9
                  Originally posted by Big Bang
                  JBL maakt een aantal zeer fatsoenlijke luidsprekers, maar de JRX serie valt daar mijn inziens niet onder. Uiteraard zie je dat terug in de prijs, maar naar mijn mening zijn er voor die prijs nog steeds leukere speakers te koop. Ik raad je dan ook aan om, wanneer je budget speakers zoekt (niets mis mee en kan zeker goed genoeg zijn) ook bij de budget merken te kijken. Daar zul je meer waar voor je geld krijgen.

                  Als voorbeeld van budget luidsprekers die toch heel aardig klinken zou ik eens naar de DAP x- serie kijken.

                  JBL maakt betere luidsprekers dan DAP, maar met zo'n budget ben je bij DAP aan het betere adres.
                  Bedankt Big Bang,

                  Ga nog eens even kijken naar DAP

                  Comment

                  • dexter
                    • Jul 2005
                    • 433

                    #10
                    De JRX heeft niet mooi open geluid is veel boem en veel sis en voor de rest erg dun en schel zelfs met een goed cdtje.

                    Bandje kun je dus wel vergeten wordt hem gewoon niet je werkt je helemaal de pleures om er nog maar iets acceptabels uit te krijgen en dan is het nog het net niet...

                    Zoals eerder gezegt X-serie van dap is kwa klank beter dan de JBL als is JBl wel bekender van de duurdere series die wel goed zijn (vanaf de MRX)

                    Ooh ja heb ervaring met de enkel 15 inch JRX en de 12 inch en de dubbel 15 inch.

                    Comment

                    • tha_dj
                      • Jan 2004
                      • 375

                      #11
                      Nou goed, zal ik dexter toch maar weer tegen gaan spreken, want honderd mensen, negentig meningen.

                      De JRX 125 is een leuke kast voor zijn geld, en in combinatie met een crown xls 602 goed te doen voor bands !
                      Echter MOET je ook gebruik maken van een equalizer, want zoals bekend bij de budget series / merken is naarmate de versterker meer open wordt gedraaid, de verhoudingen weg zijn.

                      En budget merken zou ik links laten liggen in jullie geval, alleen al de grotere onbetrouwbaarheid bij deze speakers gaat je opbreken.
                      Denk dat je met de nieuwe HK PR:O 15 actief aardig uit de voeten kunt en is naar mijn mening ook meer geschikt voor een band ( klinkt warmer en voller als JBL )

                      Wij hebben nog een passieve set staan, en pakken het liefst ook deze set voor kleine bands, als de JBL JRX.

                      Maar goed, denk toch dat je het beste een keer een dag kan gaan luisteren verderop in frankrijk, want je eigen mening en gehoor is toch het belangrijkst !
                      Enigste wat je kan doen is vooronderzoek en gerichter gaan zoeken aan de hand van onze meningen, maar zoals gezegd: wij zijn jou niet
                      your light !

                      Comment

                      • Dick51
                        • Jun 2010
                        • 7

                        #12
                        Allen zeer bedankt voor jullie informatie.
                        Ik ga voor de JRX125, maar met de Crown XTI2000 als power amp.

                        Groeten uit Frankrijk
                        Dick

                        Comment

                        • dexter
                          • Jul 2005
                          • 433

                          #13
                          Tja en dan heb je ook nog budget bakken zoals oa het voorbeeld van Dap en natuurlijk nog heel veel merken waar je niet eens eprse een eq nodig hebt om hem goed te laten klinken en ook zo te houden al draai je vol gas.

                          Als ik de topic starter mag aanraden ga eens naar een goede PAwinkel en luister eens verschillende speakers naast elkaar met jouw favoriete cdtje.

                          Comment

                          • salsa
                            • Jan 2007
                            • 1315

                            #14
                            Originally posted by RenéE
                            Ik betwijfel of DAP te verkrijgen is in Frankrijk Maar ik ben het wel eens met je mening.
                            De orginele 'kloon ' van DAP is daar makkelijk te krijgfen.. NEXO!!
                            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                            Comment

                            • Dick51
                              • Jun 2010
                              • 7

                              #15
                              Originally posted by kevinveerbeek
                              Hallo Dick,

                              Wat van microfoons ga je gebruiken, en wat was je van plan om uit te versterken?

                              Ook niet onbelangrijk wat van soort muziek spelen jullie?

                              'k hoor het wel.


                              Kevin
                              Hallo Kevin,

                              Voor de vocals gebruiken we shure en sennheisser mics.
                              Twee gitaren ( gibson Les Paul en fender strat) gaan via marshall amps en mijn bas ( American Jazzbass) via een Trace Elliott combo.Twee Roland synths en een Hammond met Lesley. Drums (sonor) via vijf of zes mics, maar eerst door een een aparte mixer.
                              We spelen blues/rock. Voor grote optredens hebben we pro PA ( gehuurd) maar we zoeken dus iets voor kleinere gigs, en om zelf te kopen. En dan gaat het met name om de speakers. We hebben die JBL JRX125 nog nooit gehoord. Hier in de buurt ( Toulouse 150km)
                              hebben ze alleen de JRX 115, en die zijn naar onze mening te smal.

                              Dick
                              Last edited by Dick51; 28-06-10, 00:25.

                              Comment

                              Working...