Presonus Studiolive

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cees_
    • May 2010
    • 33

    Presonus Studiolive

    Aloha,

    Loop na enig vergelijkend waren- en prijs-onderzoek er over te denken een Presonus Studiolive mixer aan te schaffen (24.4.2). Geen gemotoriseerde faders, maar dat zou voor mij geen al te groot probleem zijn. Dat hebben ze trouwens in deze tafels redelijk netjes opgelost. Met alle ingebouwde toeters en bellen zou ik mijn rekken met compressors/limiters/etc mooi thuis kunnen laten. Middels FW kan ik hem rechstreeks aan mijn Apple hangen om een opname te maken. En trouwens ook nog vanaf de Apple aansturen met de bijgeleverde software (VSL).

    Is er iemand die al gebruikerservaringen kan delen mbt het gebruik van de 16 kanaals versie (de 24 is nog niet leverbaar) ? Hoe bevalt deze tafel in het dagelijks gebruik?

    maz'zul
    C
  • darco
    • Sep 2009
    • 135

    #2
    via de zoekfunctie zal je al meerdere reacties over deze tafel vinden.

    Gebruik deze nu zelf reeds enkele maanden en ben er zeer over te spreken.
    Zeer gebruiksvriendelijke tafel en het ontbreken van gemotoriseerde faders stoort mij niet. Heel vlot ook om andere techniekers op heel korte tijd op wegwijs te maken.

    Comment

    • Cees_
      • May 2010
      • 33

      #3
      Yep, had idd al wel de nodige reviews gelezen maar weet nooit goed of deze door de onafhankelijke eindgebruiker geschreven zijn. Of dat dealers en gesponsorde magazines hun gekleurde bijdrage hebben geleverd (als je begrijpt wat ik bedoel). Op de Presonus forums staat ook de nodige input van met name Amerikaanse gebruikers. Voor een relatief nieuwe tafel vallen de gemelde problemen nog wel mee zo lijkt het.

      Comment

      • darco
        • Sep 2009
        • 135

        #4
        De Presonus is mijn eerste eigen digitale tafel en ben zinnens er nog bij aan te schaffen. Doet alles wat ik er van verlang en heeft nog geen enkel probleem opgeleverd.

        Comment

        • Cees_
          • May 2010
          • 33

          #5
          Hé Darco,

          Dank voor je input.

          Heb je er al eens een opname met Capture mee gemaakt?
          Gebruik je VSL om de tafel vanaf je laptop aan te sturen?
          Werkt dit een beetje of zitten hier nog haken en ogen aan?


          gr
          C

          Comment

          • darco
            • Sep 2009
            • 135

            #6
            Opnames nog niet, de eerste zijn voor augustus geplant. Ken wel mensen in de VS die de tafel als studiotafel gebruiken en krijg van hen tot op heden enkel positieve commentaar, dus vermoed dat het op dit gebied ook wel snor zit.

            Aansturen via laptop heb ik nog niet uitgeprobeerd, kan je hier dus niks zinnig over zeggen.

            Comment

            • SPS
              • Mar 2004
              • 1662

              #7
              @Darco:

              Heb je ook een flightcase voor de 16-4-2?
              Hoe is die ingedeeld?
              Ik heb nu ook een presonus 16-4-2 en zoek nog een mooi ontwerpje voor een FC (waar ik ook m'n harting multiplug in kwijt kan...)

              Houd mij aanbevolen voor tips.

              Paul.
              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

              Comment

              • frederic
                • Jan 2006
                • 3511

                #8
                Originally posted by SPS
                @Darco:

                Heb je ook een flightcase voor de 16-4-2?
                Hoe is die ingedeeld?
                Ik heb nu ook een presonus 16-4-2 en zoek nog een mooi ontwerpje voor een FC (waar ik ook m'n harting multiplug in kwijt kan...)

                Houd mij aanbevolen voor tips.

                Paul.
                Die zijn wel standaard te vinden.

                Comment

                • Cees_
                  • May 2010
                  • 33

                  #9
                  Hoi,

                  Ik heb een 24 kanaals Presonus StudioLive tafel (niet de 16 kanaals). Daar zijn nog geen standaard tafels voor beschikbaar en dus heb ik door iemand een case laten bouwen inclusief doghouse. Het is een standaard kistje, niks speciaals. Het enigste waar je op moet letten is de koptelefoon aansluiting op de Presonus. Die zit nogal laag op de voorkant. Als je dus de tafel in je kist wil laten liggen (kan bijna niet anders met een doghouse) zit je te knoeien met je koptelefoon plugje. Ik heb de mijne om laten leggen.

                  Overigens was dat kistje niet erg duur: 260,= ex BTW (maar wel stevig houtwerk 9mm + goeie hardware). Bijgevoegd een link waar je een kist kunt zien die er erg veel op lijkt.

                  Club Equipment Blog Archive PreSonus StudioLive 24.4.2 Mixer Case w/doghouse 3/8″ For Sale : $495.00


                  gr
                  Cees
                  Last edited by Cees_; 18-11-10, 17:32.

                  Comment

                  • darco
                    • Sep 2009
                    • 135

                    #10
                    Originally posted by SPS
                    @Darco:

                    Heb je ook een flightcase voor de 16-4-2?
                    Hoe is die ingedeeld?
                    Ik heb nu ook een presonus 16-4-2 en zoek nog een mooi ontwerpje voor een FC (waar ik ook m'n harting multiplug in kwijt kan...)

                    Houd mij aanbevolen voor tips.

                    Paul.
                    Mijn fc is te vergelijken met de foto's op voorgaande link, maar heeft aan de zijkanten iets hogere randen vanbinnen. Tafel met de rackoren erop bevestigd, zodat deze iets hoger komt en de koptelefoon (hoofdtelefoon voor de Nederlanders, ben maar nen Belg) gemakkelijk aan te sluiten is. Twee handvaatjes op de korte zijde, gemakkelijk alleen draagbaar.

                    Eenvoudig en compact, zodat het vlot te plaatsen is op kleinere locaties.

                    Comment

                    • Gitarist 62
                      • May 2006
                      • 278

                      #11
                      Vorig weekend voor de eerste keer op deze tafel gemixt (24ch versie)
                      Ondanks dat ik een die-hard analoog fan ben was ik snel thuis op deze tafel (avond ervoor ff op de site door de manual gescrolld)
                      Klankmatig goed, FAT channel werkt perfect, even wennen aan de opstelling van links naar rechts van LF naar HF ipv onder naar boven. Deze tafel breng mij voor de eerste keer aan het overwegen om de stap naar digitaal te maken. Minpunt vind ik wel de interne fx: Maximaal 2 stuks en kon zo snel niet het galmpje vinden wat ik zocht dua toch snel mijn eigen lexicon en TC er aan gehangen. Wat overigens heel gemakkelijk op de ánaloge manier' kan.
                      VErder opvallend dat is gekozen voor subgroepen ipv vca (dca) groepen. In het digitale universum lijkt me vca makkelijk realiseerbaar zonder meerkosten en heeft toch wel voordelen tov de 4 subgroepen (wat ook wat beperkt is)
                      ~Clearsound~

                      Comment

                      • jakkes72
                        • Dec 2003
                        • 1015

                        #12
                        Toch mis ik wel de mogelijkheid op mijn M400 vwb subgroepen.
                        Dan vooral de mogelijkheid om daar bv een compressor op te inserten. Nu moet ik moeilijk gaan doen via een AUX die ik als subgroep misbruik....

                        Comment

                        • jasperbhofman
                          • Oct 2008
                          • 25

                          #13
                          De presonus 16 en 24 versie zijn in mijn ogen goede tafels. Ik heb nu ongeveer 25+ shows erop gemixt.

                          Er zit wel een verschil tussen de 16 en 24 versie. Op de 24 versie zijn er meerdere eq's toe te wijzen aan auxen, subgroepen en l/r. Op de 16ch is dit alleen een vaste eq op l/r. Zo zijn er nog wat meer handigheidjes en uitbreiding van de Fat-channel aanwezig.

                          Fat-channel werkt erg goed en overzichtelijk. Enige nadeel is dat je aan het begin geen flauw idee hebt waar je precies zit met je eq. Maar na een tijdje word je hier vanzelf vertrouwd in.

                          Opnemen werkt helemaal perfect en stabiel. Via firewire pomp je zo 24 kanalen rechstreeks Cubase in zonder enige problemen. Pre-amps klinken naar mijn mening goed en open. Als je kijkt naar de kostprijs van bijvoorbeeld een Adat of Motu, werkt de Presonus veel makkelijker en in principe goedkoper.

                          Een ander puntje waar ik niet achter ben. Ik krijg met geen mogelijkheid een kanaal op mn PFL. Lijkt wel alsof de tafels op AFL staan ingesteld. Iemand hier een oplossing voor of een tip?

                          Comment

                          • darco
                            • Sep 2009
                            • 135

                            #14
                            pfl pagina 129 van de manual!

                            Comment

                            • vasco
                              • Oct 2003
                              • 2567

                              #15
                              Originally posted by Cees_
                              Het enigste waar je op moet letten is de koptelefoon aansluiting op de Presonus. Die zit nogal laag op de voorkant.
                              Ze hadden natuurlijk ook een flightcase kunnen maken waarbij het front kan worden afgenomen zoals op onderstaande afbeelding.

                              Comment

                              Working...