zender + nieuwe batterijen = leeg?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Just Dennis
    • Dec 2009
    • 6

    zender + nieuwe batterijen = leeg?

    om mijn verhaal te beginnen heb ik op het moment een theatertje met 17 wat oudere (eaw 100 sehnheiser) beltpackies. nu ben ik gisteren nieuwe batterijen wezen halen (duracell pro). en heb ze gelijk in men beltpackies gestopt (scheelde s'ochtends weer werk). ik zet dus de volgende dag men zenderrek en beltpackjes aan en alles begint te knipperen van low battery. dus ik gokte dat het aan de batterij lag. doorgemeten en niks aant handje zowel met de 9v blokjes als met de aa batterijtjes niks. ook de verkoper (electro groothandel) kon me niks vertellen. kan iemand me helpen of evt een oplossing geven? het is zegmaar 100 euro aan batterijen dus beetje zonde om weg te doen. ik hoor het wel bedankt alvast!
  • BJD
    • Oct 2007
    • 771

    #2
    Hoe heb je ze doorgemeten? Kortsluitstroom of openklemspanning?

    Comment

    • Just Dennis
      • Dec 2009
      • 6

      #3
      Originally posted by BJD
      Hoe heb je ze doorgemeten? Kortsluitstroom of openklemspanning?
      ik ben zelf vrij nieuw in het vak. om er wat op in te gaan. bij de groothandel is ie met zon metertje (houd je batterij ertegen en het naaldje gaat wat op) gemeten. en met een multimeter die allebei aangaven dat de batterijen nog vol zaten. hoop dat je hier wat verder mee komt?

      Comment

      • Mark-LED
        • May 2004
        • 822

        #4
        Is het aantal mili ampères toevallig lager dan bij je oude batterijen?
        Last edited by Mark-LED; 22-06-10, 22:34.

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Is toch niet zo heel moeilijk om in één beltpack ff verse batterijen te proberen om te zien of het probleem daarmee verholpen is?
          Tien tegen één dat de beltpacks de hele nacht aan hebben gestaan.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • speakertech
            • Jan 2008
            • 1696

            #6
            Originally posted by Just Dennis
            om mijn verhaal te beginnen heb ik op het moment een theatertje met 17 wat oudere (eaw 100 sehnheiser) beltpackies. nu ben ik gisteren nieuwe batterijen wezen halen (duracell pro). en heb ze gelijk in men beltpackies gestopt (scheelde s'ochtends weer werk). ik zet dus de volgende dag men zenderrek en beltpackjes aan en alles begint te knipperen van low battery. dus ik gokte dat het aan de batterij lag. doorgemeten en niks aant handje zowel met de 9v blokjes als met de aa batterijtjes niks. ook de verkoper (electro groothandel) kon me niks vertellen. kan iemand me helpen of evt een oplossing geven? het is zegmaar 100 euro aan batterijen dus beetje zonde om weg te doen. ik hoor het wel bedankt alvast!
            Beetje onduidelijke vraag hoor. Je praat over oudere EW's, die waren voor de G2 met 9 volt blokjes, daarna penlites.
            Je gokte dat het aan de batterij lag. Is het dan maar een beltpackje wat knippert of toch alle 17. Je hebt het ook over aa batterijtjes. Begrijp ik dan dat je beltpackjes hebt met 9 volt blokjes en ook een aantal met penlites, dat je vervolgens alles van nieuwe batterijen hebt voorzien en dat het de volgende morgen mis was..........
            Zijn ze niet gewoon aan blijven staan die nacht?
            Kun je wat duidelijker zijn?

            Speakertech
            Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
            ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

            Comment

            • showband
              • May 2001
              • 4524

              #7
              Als ze uit hebben gestaan zouden jouw 9V blokjes gewoon goed moeten zijn.
              1) waren de batterijen "fris"? Er wordt veel afkeur / over datum / troep verkocht
              2) eerder gezegd. Stonden de zenders uit? EW100's doen maar iets van 5-6 uur met een 9v
              3) beltpacks kunnen stuk zijn ja.

              Ik hou batterijen in de orginele verpakking om ze te onderscheiden van oude.
              We soundchecken met de oude batterijen en vlak voor de eerste set verwisselen we in een keer alle batterijen.

              De huidige goedkoopste 9V zijn die van de Lidl. 1,98eur voor twee stuks.
              Andere goedkope AlbertHeijn en Ikea 2 eur/st
              Daarmee halen wij makkelijk een optreden. (3 uur binnen vijf uur spelen)
              Duracell 9V is zonde van je geld voor zenders. Die doe je in gitaren, stemapparaten en effectdoosjes.

              Koop je ze groot in? Ga naar battrex in delft en neem panasonic of GP
              Last edited by showband; 23-06-10, 08:38.
              lekker belangrijk!

              Comment

              • rdreiers
                • Nov 2009
                • 407

                #8
                Of op ebay in Duitsland kijken

                9 v duracell/procell voor 1 euro het stuk

                Kijk dat je met wat collega's samen besteld om zo verzendkosten te delen.

                Pennlites kosten 0,25 ct per stuk.

                Ik bestel meestal een jaarvoorraad voor mij en een aantal collega's en kom dan meestal aan voldoende aantal voor nog net iets scherpere prijzen.

                Comment

                • JVS
                  • Mar 2004
                  • 317

                  #9
                  Originally posted by rdreiers
                  Of op ebay in Duitsland kijken
                  9 v duracell/procell voor 1 euro het stuk
                  Dat zijn dus vrijwel allemaal FAKES.... Geen duracell maar één of andere (waarschijnlijk chinese) troep met een duracell labeltje...

                  Comment

                  • showband
                    • May 2001
                    • 4524

                    #10
                    en nog steeds duurder dan de Lidl.... Waar je ze per twee koopt.
                    Heb je ze aan het einde van het jaar nog steeds met verse datum.
                    lekker belangrijk!

                    Comment

                    • Just Dennis
                      • Dec 2009
                      • 6

                      #11
                      blij dat er mensen gereageerd hebben
                      dit zijn de beltpackies die ik gebruik
                      *http://www.bizegelin.com/content_fil..._G2_pro2_a.jpg
                      en nog een stel die op de genoemde 9v blokjes lopen. weet het type niet helemaal. dus een mix van aa en 9v. nadeel van de 9v is dat er geen pilot mode op staat en ik het dus ook niet vertrouw. beltpackjes hebben NIET heel de nacht aan staan dat kan ik je verzekeren was ook mijn eerste gedachte.

                      Comment

                      • Just Dennis
                        • Dec 2009
                        • 6

                        #12
                        Originally posted by showband
                        Als ze uit hebben gestaan zouden jouw 9V blokjes gewoon goed moeten zijn.
                        1) waren de batterijen "fris"? Er wordt veel afkeur / over datum / troep verkocht
                        2) eerder gezegd. Stonden de zenders uit? EW100's doen maar iets van 5-6 uur met een 9v
                        3) beltpacks kunnen stuk zijn ja.
                        1.) ze waren fris aangezien ze de dag dervoor nog alle streepjes aangaven.
                        2.) ja de zenders stonden uit. wordt ook gecheckt als het theater afgesloten wordt.
                        3.) allemaal in 1 keer stuk lijkt me vaag.

                        Comment

                        • RayM
                          • Jan 2006
                          • 742

                          #13
                          Misschien handig als je nieuwe zinnen met een Hoofdletter laat beginnen.
                          En wat meer op je spelling let. Dat leest voor ons een stuk prettiger en dan zullen er vast meer reacties komen.
                          Heerlijk die stilte

                          Comment

                          • Beckers Entertainment
                            • Dec 2008
                            • 650

                            #14
                            Waar zijn ze opgeslagen?
                            Merk bij onze handheld EW 100's dat op het moment dat deze overnachten in bijv. een garage (temperatuur die lager ligt, ander klimaat) dat deze ook stukken sneller leger zijn.
                            Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

                            Comment

                            • MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

                              #15
                              Waarom probeer je niet gewoon of ze het doen met nieuwe batterijen erin?
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                              Comment

                              Working...