Alesis HD 24 naar computer

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flamebuster
    • May 2008
    • 77

    Alesis HD 24 naar computer

    Hallo Allemaal,

    Even een vraagje over de HD 24. Als in de opgenomen sporen op mijn schijf op mijn computer wil zetten kan ik dit door middel van een interface en firewire doen, maar kan dit ook op een andere manier ? via ethernet ofzo ? En hoe werkt dit dan ?

    Groetjes
  • bones2001
    • Aug 2003
    • 741

    #2
    Via ethernet gaat prima.
    Staat keurig beschreven in de manual.
    HD24 & HD24XR - Reference Manual

    Je moet wel geduld hebben, want het gaat wel erg langzaam.
    Mixen is net als schilderen.
    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

    Comment

    • SoundOfSilence
      • Mar 2007
      • 766

      #3
      Je kunt de tracks eraf halen via de ingebouwde ftp server.
      Die loopt alleen op minder dan 10M en is lichtelijk instabiel.

      Methode 2 is de disk aan de fireport interface te hangen en de alesis software te gebruiken.

      Methode 3 is de disk (gewoon via de ide-bus) in een pc te hangen en met HD24TOOLS (google er eens op, is freeware en werkt top!) de files eraf halen.
      It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

      Comment

      • Dikke Foaf
        • May 2003
        • 618

        #4
        Originally posted by SoundOfSilence
        Je kunt de tracks eraf halen via de ingebouwde ftp server.
        Die loopt alleen op minder dan 10M en is lichtelijk instabiel.
        Wil ik wel even zeggen dat ik dat ook heb voorgehad dat de HD24 steeds vast liep bij het downloaden via FTP.
        Na een klein onderzoek ben ik uitgekomen bij de 'moderne' FTP commando's die de HD24 niet begrijpt en daarop vast loopt.
        Als je dit stabiel wil krijgen moet je een zo licht mogelijk of oud mogelijk FTP programma gebruiken dat alleen basic FTP commando's naar de HD24 stuurt.
        Sinds ik dus een oude versie van WS FTP LE gebruik is de HD24 nooit meer gecrashed. Ik gebruik daarvoor WS FTP LE v5.06.

        Al blijft het natuurlijk maar tegen 200kbyte/s

        Hoe: In de menu van de HD24 zorg je dat je een IP adres, login en passw configureerd en dan kies je de optie FTP-Server en kies je 'yes'. Sluit je netwerkkabel aan, zorg dat je in hetzelfde subnet zit met je netwerkkaart in je PC en dan via FTP kan je de tracks naar je pc downloaden.
        Last edited by Dikke Foaf; 09-06-10, 21:55.

        Comment

        • Caspero
          • Oct 2006
          • 65

          #5
          Via ethernet werkt in principe prima, na 't optreden 's nachts laten overdruppelen, 's ochtens klaar. Het is alleen licht instabiel, waardoor het nog wel eens vastloopt... Wel even fijn te weten dat je een crossed CAT5 kabeltje moet gebruiken, of er even een routertje tussen moet plaatsen

          Comment

          Working...