Ervaringen met Denon DN F300

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • De Geluidsman
    • Dec 2005
    • 35

    Ervaringen met Denon DN F300

    Heeft er iemand al ervaring met de Denon DN F300 media player ?

    Ik krijg steeds meer zangers en mensen die stukjes willen doen
    die een SD SDHC of USB stick mee nemen.

    Nu ben ik wel in bezit van een Laptop met een Denon DN HC5000
    Zodat ik direct van USB of SD(HC) kaart kan spelen
    maar ik vind dit niet ideaal.

    Ik heb een Reloop STP1 geprobeerd maar die slaat af en toe op hol op de buhne + speelt alleen SD kaarten tot max 2 GB

    Ik zoek iets degelijks.

    Dus valt mijn keuze automatisch op de Denon DN F300
    ik kan er alleen nog geen recenties van vinden.
  • Junior
    • Jan 2010
    • 114

    #2
    Zolang je geen enorme muziek bestanden door hoeft is dit een fijn apparaat.
    Overzichtelijk scherm de 2 draai knoppen zijn handig.

    Ik vind het wel een nadeel dat hij alleen cinch uit heeft en geen Xlr.
    en dat je een losse voeding nodig hebt.

    Comment

    • moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

      #3
      Ik heb nu alweer twee jaar een American DJ media operator in m'n rackje steken voor SD ( ook SDHC) en USB bestandjes die mensen willen afspelen.

      Bevalt prima, speelt alleen MP3 bestanden af, geen WAVE, dat is voor de mensen die content aanleveren gen probleem, die letten helaas(!) doorgaans niet op de audiokwaliteit.

      Gebalanceerd uit, extra mic input, geen gezeik mee.
      enige wat "ontbreekt" is een shuffle functie, maar dat merk je eigenlijk alleen maar zelf als een week lang op events de muziekjes in dezelfde volgorde worden afgespeeld
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

      Comment

      • De Geluidsman
        • Dec 2005
        • 35

        #4
        American DJ media operator

        Ik heb de American DJ media operator even bekeken
        alleen heeft deze het nadeel dat er
        alleen SD kaarten tot max 4 GB mee afgespeeld kunnen worden

        De Denon kan ook SDHC kaarten tot max 32 gb afspelen zag ik in de beschrijving.

        Ik hoorde ook iets over de kwalitijd , het schijnt dat de componenten die bij Reloop SMP1 en American DJ media operator gebuikt worden
        niet van zeer hoge kwalitijd is zodat het geluid ook een stuk minder is
        klopt dat ?

        Ieder geval wil de Reloop SMP1 bij mij wel eens op hol slaan als
        ik op de Buhne sta en het trilt een beetje

        heeft de American DJ media operator daar ook last van ?

        gr Ed Deutz

        Comment

        • moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

          #5
          Die ADJ operator staat bij mee doorgaans op/direct naast het podium, flink te schudden van de subjes. Geen probleem mee gehad.

          Collega heeft zo'n media operator alweer een paar maanden draaien zonder pauze, gaat probleemloos.

          Geluidskwaliteit: als je goeie mp3 bestanden gebruikt geen probleem, wanneer je 128kbps meuk afspeelt, ja dan hor je dat, lijkt me niet aan het apparaat te wijten?!

          Ik heb geen hads-on ervaring met de denon, kan dus niet vergelijken, ben alleen wel enthousiast over de ADJ media operator.

          Reloop: ook geen ervaring mee.

          toevoeging: 4GB: is nog niet te klein gebleken in de praktijk. Maar er zullen ongetwijfeld toepassingen te bedenken zijn waar je grotere kaartjes voor wenst te gebruiken.
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

          Comment

          • De Geluidsman
            • Dec 2005
            • 35

            #6
            Denon DN F300

            Ik heb de knoop doorgehakt en 2x Denon DN F300's aangeschaft

            Ik moet eerlijk zeggen het werkt perfect , echte denon kwaliteit.

            en .........

            het staat heel netjes in mijn 19" 11he kistje

            1x Denon HD2500
            2x Denon DN F300
            1x Denon X500
            1x Denon HC5000

            als ik wist hoe je een foto toevoegd , had ik dit zeker gedaan.

            Comment

            • dj-wojcik
              • Jul 2008
              • 911

              #7
              laat zien laat zien, die kistjes

              Hieronder een how-to foto's plaatsen

              Originally posted by Beckers Entertainment
              Algemeen:
              Voordat je een foto kan plaatsen op t forum, een kleine uitleg hoe t ongeveer werkt. Een foto moet continu geschikbaar zijn, dus een foto kan niet op het forum geplaatst worden als die op je eigen PC staat, of in je e-mail. Daarvoor moet een foto op het internet staan. Hoe je dat moet doen, en een foto posten op t forum, staat hier stap voor stap beschreven. Als je nog een vraag hebt, stel hem aan iemand, kijk of er iemand online is, en vraag het daaraan voor de snelste beantwoorden. Vraag het anders aan een moderator, die zullen veel voor je doen, om het jou/u zo duidelijk mogelijk te krijgen


              Het uploaden van foto's KAN als volgt:

              Ga naar www.tinypic.com
              Klik vervolgens op Bladeren, en zoek de locatie op waar de foto op je eigen harde schijf staat. selcteer deze foto , Klik vervolgens op Submit. Dan moet de foto binnen een aantal seconde geupload zijn.
              Vervolgens ga je dan naar de 2e URL waar IMG voorstaat. Kopieer de volledige URL en plak deze hier in een bericht


              Ga naar ImageShack® - Image Hosting
              Klik vervolgens op Bladeren, en zoek de locatie op waar de foto op je eigen harde schijf staat. selcteer deze foto.
              wat verder naar onder staat "resize image?" die moet je aanvinken en dan op 800 x 600 (15" monitor)
              Dan moet de foto binnen een aantal seconde geupload zijn.

              Reduced: 88% of original size [ 769 x 521 ] - Click to view full image


              Kopieer de link (hotlink for forums) en plak deze in je bericht,

              Reduced: 95% of original size [ 714 x 800 ] - Click to view full image



              Hoe een foto te plaatsen (die al op internet staat) op het forum:
              Dus stel je ziet een foto op een andere site, die je graag wil laten zien op dit forum (het doorlinken van)

              Gebruik de codes [img ] [/img ] (zonder spatie dan) en zet daartussen de url van de foto zelf neer.
              De url kom je als volgt achter:
              Klik 1x RECHTS op de foto, en klik op eigenschappen. Daar staat ook bij Adres (URL): Het stuk tekst wat daarachter staat moet je volledig hebben.

              Reduced: 91% of original size [ 747 x 445 ] - Click to view full image


              En dan staat hij erop... Veel suc6! En lukt het je niet, vraag gerust.
              [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
              [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

              Comment

              • De Geluidsman
                • Dec 2005
                • 35

                #8
                Foto's van Denon Case

                Ok ik heb een foto van de case



                Denon Case DeGeluidsman Pictures, Denon Case DeGeluidsman Images, Denon Case DeGeluidsman Photos, Denon Case DeGeluidsman Videos - Image - TinyPic - Gratis foto's delen en afbeeldingen & video's hosten

                1x Denon HD2500
                2x Denon DN F300
                1x Denon X500
                1x Denon HC5000


                Aanstuur unit juni 2010 Pictures, Aanstuur unit juni 2010 Images, Aanstuur unit juni 2010 Photos, Aanstuur unit juni 2010 Videos - Image - TinyPic - Gratis foto's delen en afbeeldingen & video's hosten

                En dan met de hoofdkist ernaast met daarin:

                2x Sony E12 MD speler
                1x Denon Dn4500 controller

                1x Dynacord CMS 1000
                1x Phonix Racklight/voltmeter
                1X Klark Teknik Dn3600 Eq
                1x Denon BU4500
                2x Shure UR4D mic receivers
                1x Dynacord CL1200 monitor versterker
                2x Dynacord XA4000 eindversterkers
                1x 2HE Racklade

                Comment

                • Jan van Duren
                  • May 2004
                  • 204

                  #9
                  Ik heb sinds afgelopen vrijdag ook een Denon f300. Mooi robuust apparaat. Ik heb alleen gemerkt dat de Denon beter met MP3's dan WAV files omgaat. Ik heb een USB stick vol met WAV files gezet en merkte dat de Denon daar niet goed mee omgaat. De ledjes van de bovenste regel van het display schieten telkens van links naar rechts en weer terug en de nummers worden niet afgespeeld. Lijkt net alsof de Denon de data niet goed inleest. Met dezelfde USB stick met dezelfde muziek maar dan in MP3 formaat ging het wel in een keer goed.

                  Wij gaan de Denon gebruiken voor het afspelen van begeleidingsmuziek voor ons bandje en persoonlijk zou ik dan liever WAV files gebruiken dan MP3 files.

                  Iemand dezelfde ervaring met WAV en MP3 files.

                  vr gr

                  Jan
                  Last edited by Jan van Duren; 01-05-11, 10:41.

                  Comment

                  • harrygerritsen
                    • Aug 2014
                    • 2

                    #10
                    heb net een bericht geplaatst, kon geen onderwerp over de denon vinden ,

                    maar heb idd ook problemen met track error ,, sommige bestanden in .wav leest ie namelijk wel, en sommige niet.

                    waar kan ik dat mee oplossen,
                    gisteren ook met een artiest, problemen met 3 van de 11 tracks

                    dat is zweten
                    harry

                    Comment

                    • Jan van Duren
                      • May 2004
                      • 204

                      #11
                      Dag Harry,

                      Bij kwam het probleem doordat ik met een apple werk. Apple zet om de een of andere reden allerlei bestandjes op de USB stick waardoor de Denon in de war raakt. Dre van een ander forum heeft dit probleem voor mij onderzocht en toen deze oplossing doorgegeven. M.a.w. ik denk dat als je wav files via een Windows machine er op zet het wel goed gaat. M.a.w. even goed uitproberen. Bij de artiest kun je je ook afvragen of zijn data wel goed wordt aangeleverd.

                      succes.



                      Originally posted by harrygerritsen
                      heb net een bericht geplaatst, kon geen onderwerp over de denon vinden ,

                      maar heb idd ook problemen met track error ,, sommige bestanden in .wav leest ie namelijk wel, en sommige niet.

                      waar kan ik dat mee oplossen,
                      gisteren ook met een artiest, problemen met 3 van de 11 tracks

                      dat is zweten
                      harry
                      Last edited by Jan van Duren; 31-08-14, 14:55.

                      Comment

                      • DJ Antoon
                        • May 2005
                        • 1681

                        #12
                        Ik heb ook eens zitten zoeken naar een dergelijk apparaat.
                        Mijn voorkeur:
                        Zowel CD, USB als SD kaart.
                        Opnemen mag hoeft niet.
                        Remote start via wired parallel / gpio is voorkeur.

                        Voorkeur voor degelijk merk, dus geen DAP oid.
                        Wat ik vond:

                        Tascam SS-CDR200 (1HE Voordeel parallel remote, ook CF )
                        Tascam CD200SB (2HE, geen parallel remote)

                        Denon DN-F400 (Alleen SD, wel parallel remote / GPIO)
                        Denon DN-501C (Geen SD, ook iphone,

                        Het kunnen slikken van allerlei formaten, ook video is een grote pre.
                        USB is wel een must, tegenwoordig komt iedereen met USB sticks aangezet, ik vraag me ook af of SD wel nodig is.

                        Zie ik iets goeds over het hoofd, marantz lijkt inmiddels op de achtergrond te zijn geraakt, of vergis ik me?

                        Comment

                        • SPS
                          • Mar 2004
                          • 1662

                          #13
                          Eigenlijk zou er ook blue tooth op moeten zitten!
                          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                          Comment

                          • DJ Antoon
                            • May 2005
                            • 1681

                            #14
                            Originally posted by SPS
                            Eigenlijk zou er ook blue tooth op moeten zitten!
                            Die combinatie met iets van hierboven is ook mogelijk, maar zie ik niet als nodig / wenselijk.

                            Het gaat mij om een apparaat wat 95% slikt van wat er momenteel aangeboden word.
                            Sommige komen nog met een (gebrande) audio CD aanzetten, maar gelijktijdig ook met een usb stick.
                            Anderen die de moeite hebben genomen om mij op voorhand te bereiken komen vaak enkel met USB sticks aanzetten.

                            Maar dan komt meteen het probleem, dat de wildste varianten aangeboden worden, tot filmpjes toe. Onder het mom dat je alles maar aan moet kunnen...

                            Dat wil ik allemaal niet op mijn laptop of pc hebben, vandaar een los apparaat.

                            Comment

                            • SPS
                              • Mar 2004
                              • 1662

                              #15
                              Of eh..Ja dat staat Youtube . Graag van 1:44 tot 2:38 afspelen. Kwaliteit is knudde, maar het is zo mooi origineel!!!!
                              Pff.

                              Paul
                              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                              Comment

                              Working...